Dlaczego pociągi nie będą jeździć do Otwocka?

inforail
03.07.2020 15:45
0 Komentarzy

Pasażerowie z nowychperonów na stacji Otwock mają dogodny dostęp do pociągów. Kolejny etap pracobejmuje tory. Montaż nowych rozjazdów, urządzeń odpowiadających za sprawnąobsługę pociągów, rozpocznie się od 6 lipca – wyjaśniły PKP PLK. Jak już informowaliśmyna łamach InfoRail.pl oznacza to znaczne ograniczenia dla podróżnych.  

W rozkładzie jazdy zaplanowana jest m.in. komunikacjazastępcza do Warszawy. Prace prowadzone są w ramach modernizacji linii Warszawa– Lublin, projektu z POIiŚ.

PKP PLK podają, że stacja Otwock zapewnia pasażerom dostępdo pociągów z dwóch zmodernizowanych peronów. Jest przejście podziemne, wktórym przygotowywane są windy. Perony wyposażone są w długie wiaty i ławkioraz czytelne oznakowanie. Trwają prace wykończeniowe przy trzecim peronie.

W lipcu i sierpniu po północnej stronie stacji, od stronyul. Warszawskiej, montowane będą rozjazdy. To ważne urządzenie pozwalające nasprawny i bezpieczny przejazd pociągów z toru na tor. Przebudowywany będzie teżukład torów i sieć trakcyjna. Umożliwi to dostosowanie stacji do projektowanychczterech torów w kierunku Warszawy. Prace zaplanowano i uwzględniono wrozkładzie jazdy tak, by zmiany były jak najmniej odczuwalne.

W ocenie PKP PLK efektem prac będzie sprawny przejazdpociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych przez stację. Zapewniona będziebezpieczna i punktualna podróż na ważnej oraz licznie wykorzystywanej przezpodróżnych trasie.

Od 6 lipca do 14 sierpnia wprowadzone zostaną zmiany wkomunikacji. Pomiędzy Józefowem a Otwockiem będzie przerwa w ruchu pociągów.Niektóre z pociągów KM i SKM od strony Warszawy będą miały skrócone relacje dostacji Józefów, Warszawa Falenica lub Warszawa Gocławek. Uruchomiona zostaniezastępcza komunikacja autobusowa. Dla podróżnych zapewniono autobusykomunikacji zastępczej m.in. na trasie Warszawa Wiatraczna – Otwock orazWarszawa Falenica – Otwock – Pilawa.

Roboty w Otwocku prowadzone są w ramach projektu „Prace nalinii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa– Otwock – Dęblin – Lublin, etap I”, którego wartość to ponad 3,5 mld zł.Projekt jest współfinansowany przez UE w ramach Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko 2014–2020.

Od połowy grudnia 2019 roku pociągi wróciły na odcinek zLublina do Dęblina. Ruch odbywa się jednotorowo, szykowany jest drugi nowy tor.Pomiędzy Pilawą a Otwockiem na jednotorowym dotychczas odcinku, budowany jestdrugi tor, co zlikwiduje ograniczenia w kursowaniu pociągów – tzw. „wąskiegardło”. Od Pilawy pociągi do Warszawy jeżdżą przez Grzebowilk i MińskMazowiecki.

Wszystkie prace na linii Warszawa – Lublin w ramach I etapuzostaną zrealizowane do 2022 roku. (PKP PLK)

Komentarze