TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dlaczego wzrastają opóźnienia na kolei?
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.10.2018 09:55:19
Dlaczego wzrastają opóźnienia na kolei?

Tytułowe pytanie zadał ministrowi infrastruktury poseł Ryszard Petru. Odpowiedź jaką otrzymał wydaje się być zdawkowa i kompletnie takie stanowisko nie wyjaśnia tej kwestii.

Otóż wiceminister Andrzej Bittel podał, że a zastępczym rozkładzie jazdy uwzględniane są planowe zamknięcia torowe oraz dodatkowe zamknięcia lub rezygnacje z zamknięć, które zostały zgłoszone przez wykonawców prac inwestycyjnych z odpowiednim wyprzedzeniem pozwalającym na ich uwzględnienie. Opóźnienia pociągów wynikające z zamknięć torowych mogą powstać wyłącznie w przypadku awaryjnych zamknięć torowych, dodatkowych ograniczeń prędkości, które nie zostały przewidziane w regulaminie tymczasowego prowadzenia ruchu pociągów oraz zamknięć zgłoszonych przez wnioskodawcę w terminie niezgodnym z instrukcją PKP PLK SA pn. "Zasady organizacji i udzielania zamknięć torowych lr-19", dla których nie było wystarczającego czasu na opracowanie korekty.

Przy tak szerokim froncie robót, jaki został ustalony w Krajowym Programie Kolejowym, uniknięcie niedogodności dla podróżnych i innych uczestników rynku kolejowego w postaci opóźnień pociągów jest wręcz niemożliwe, niemniej jednak podejmowane są działania mające na celu ich minimalizację. Każda inwestycja jest uwzględniona w rozkładzie jazdy, jednak sieć kolejowa jest wrażliwa na zmiany. Gdy na linii dwutorowej jeden tor objęty jest pracami, każde zdarzenie, usterka pociągu, toru czy wypadek całkowicie blokują ruch. Aby w czasie modernizacji minimalizować zmiany w kursowaniu pociągów, wprowadzane są dodatkowe dyżury pracowników odpowiedzialnych za ruch kolejowy. W przypadku zdarzenia natychmiast powoływany jest specjalny zespół zarządzania złożony z przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźników. W celu optymalnego zarządzania ruchem, wprowadzana jest zastępcza komunikacja autobusowa i zmieniane są trasy kursowania pociągów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ministerstwo Infrastruktury
Andrzej Bittel
  • Sebastian Pioro – 17.10.2018

    Problemem jest brak odpowiedniej infrastruktury czyli przede wszystkim brakuje torowisk... W Polsce wszystko jeździ po tych samych torach np. kolej dużych prędkości powinna mieć oddzielne torowiska itd...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....