TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dlaczego zlikwidowano połączenia Wrocław ? Berlin?
INFORAIL - Opublikowano: 22.01.2015 09:12:33 6 komentarzy
Dlaczego zlikwidowano połączenia Wrocław ? Berlin?

Likwidacja tak ważnego dla Dolnego Śląska międzynarodowego połączenia (Wrocław ?Berlin) ma wymiar gospodarczy i społeczny oraz stoi w wyraźnej sprzeczności z podstawowymi celami Unii Europejskiej ?pisze w interpelacji do Ministra Infrastruktury i Rozwoju posłanka Monika Wielichowska. I dalej w wystąpieniu czytamy, iż Dolny Śląsk, jak również inne regiony Polski, od 10 lat silnie aspirują do budowania spójnej Europy. Od wielu lat wzmacniają też współpracę transgraniczną z sąsiadującymi ze sobą polskimi województwami i niemieckimi krajami związkowymi. Zdaniem posłanki Wielichowskiej likwidacja bezpośredniego połączenia kolejowego w relacji Wrocław - Berlin ogranicza możliwości intensywnie rozwijającej się współpracy transgranicznej polskich i niemieckich regionów, stanowiąc wyraźny krok wstecz w odniesieniu do podejmowanych w ostatnich 25 latach inicjatyw. Wiąże się także ze zmniejszeniem atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej, pogorszeniem przepływów związanych z jednolitym rynkiem wewnętrznym, co ma bezpośredni wpływ na jakość życia mieszkańców tych regionów.

Zdaniem autorki interpelacji należy podkreślić, że decyzja o likwidacji połączenia zapada rok przed objęciem przez Wrocław zaszczytnego tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 i może negatywnie oddziaływać na decyzje osób zainteresowanych dotarciem do Wrocławia, w celu wzięcia udziału w ważnych wydarzeniach kulturalnych i imprezach artystycznych organizowanych z tej okazji.

W ostatnich 10 latach wydano znaczące środki krajowe i europejskiej na poprawę stanu infrastruktury kolejowej po polskiej i niemieckiej stronie. Niektóre z prac w tym zakresie wciąż trwają. Likwidacja połączenia stanowi więc przekreślenie dotychczasowych rezultatów modernizacji infrastruktury kolejowej pomiędzy Wrocławiem a Berlinem i pozostaje w konflikcie z działaniami Unii Europejskiej na rzecz wspierania transportu niskoemisyjnego. Ponadto znaczenie likwidowanego połączenia wykracza daleko poza relacje transgraniczne, ponieważ może zostać ono wykorzystane do społecznego i gospodarczego powiązania zachodnich i wschodnich regionów Europy.

Swój sprzeciw wobec likwidacji połączenia kolejowego Wrocław ?Berlin wyrażają również polskie i niemieckie regiony i izby gospodarcze. Z powyższych względów Zarząd Województwa Dolnośląskiego wyraża wolę wielowątkowej współpracy międzypaństwowej i międzyregionalnej prowadzącej do zatrzymania procesu likwidacji tego połączenia, a jednocześnie jego radykalnej poprawy jakościowej.

Na gruncie przytoczonych wyżej argumentów posłanka Monika Wielichowska pyta minister Marię Wasiak dlaczego resort i podległe spółki planują wstrzymać tak ważne dla rozwoju Dolnego Śląska, a także dla budowania spójnej Europy połączenie kolejowe w relacji Wrocław ?Berlin? Czy Ministerstwo pozwoli zaprzepaścić od wielu lat wzmacnianą współpracę transgraniczną z sąsiadującymi ze sobą polskimi województwami i niemieckimi krajami związkowymi? Dlaczego resort pozwala na przekreślenie trwających prac w zakresie modernizacji infrastruktury kolejowej?

Z niecierpliwością czekamy na odpowiedź MIR, o której będziemy informować na łamach InfoRail. Szerzej na temat likwidacji połączeń z Wrocławia do Berlina pisaliśmy tutaj .


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Berlin
Wrocław
MIR
  • gutek – 22.01.2015

    odPOwiedz jest wiadoma-połączenie nierentowne

  • merc – 22.01.2015

    Nie opłaca się utzymywać muchowozu na kilka wagonów i to jeszcze z lokomotywą, która i tak do 160 km/h na polskim odcinku nie pojedzie.

  • Zgroza – 23.01.2015

    Puścić Interregio Wrocław-Żary-Cottbus na szynobusie, a potem ew. pośpiech.

  • pyramid – 23.01.2015

    To jedno z wielu zlikwidowanych polaczen. A w kolejce mnostwo innych TLK - po likwidacji ktorych dotacja sie na pewno nie zmniejszy. No ale wiadomo, raty bez-pendolino trzeba za cos splacac. Przy tak wielkiej frekwencji (rzedu 25-35%) te wielkie 'komercyjne' pociagi na siebie nie zarobia.

  • Wiera K. – 23.01.2015

    skąd wziąłeś te dane o frekwencji? Jechałeś choć raz Pendolino?

  • kierpwca ... latawca – 23.01.2015

    @Wiera K. choćby z obserwacji na dworcu Warszawa Centralna - sobotę skład ok. 14:40 - tylko ok. 30 osób. Jeszcze lepsze wyniki daje porównanie czasów przejazdu z W-wy do Krakowa - różnica między Pendolino a 'normalnymi' IC nie większa niż 10-20 minut, a cena zamiast 60 - 160 PLN (II kl.). Wystarczy?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....