TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dłużej czekamy na oferty dotyczące zachodniopomorskich hybryd. PESA z odwołaniem
InfoRail.pl - Opublikowano: 21.04.2020 12:45:40 5 komentarzy
Dłużej czekamy na oferty dotyczące zachodniopomorskich hybryd. PESA z odwołaniem

Dziś (21 kwietnia) nie poznamy oferentów, którzy chcieliby dostarczać hybrydy dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. Termin składania ofert został wydłużony, w międzyczasie PESA złożyła odwołanie.

Pierwotnie to 21 kwietnia był dniem, w którym miały zostać otwarte oferty. Zamawiający wydłużył termin do 30 kwietnia.

W złożonym odwołaniu, które nie pozostało bez wpływu na tę zmianę, PESA wskazała, że warunki udziału w przetargu zostały określone w sposób nadmierny do przedmiotu zamówienia, a przez ustawienie parametrów wyjściowych wykluczono 50% rynku branżowego.

Przedstawiając pokrótce zarzuty PESY należy wskazać, ze Zamawiający żądał wykazania się doświadczeniem w zakresie dostaw z ostatnich 5 lat, producent domagał się zmiany na 8 lat. PESA twierdzi, że po przeanalizowaniu rynku oferty mogłyby został złożone przez nią i przez Newag (a dlaczego już nie przez Stadlera?). Wyeliminowanie PESY spowodowałoby, że postępowanie nie będzie konkurencyjne, bo zostanie jeden podmiot (w domyśle Newag).

PESA powołuje się na przetarg SKM Warszawa, którego przedmiotem była dostawa dwudziestu jeden sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych. W tym postępowaniu zamawiający wymagał wykazania przez Wykonawcę, że spełnia warunek zdolności technicznej lub zawodowej w okresie nie dłuższym niż 5 lat przed upływem terminu składania ofert. W toku prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wpłynął do zamawiającego wniosek o dokonanie modyfikacji tego warunku poprzez wydłużenie okresu referencyjnego. Wykonawca argumentował, że określony przez SKM warunek, przy uwzględnieniu charakterystyki rynku właściwego dla tego zamówienia, nie zapewnia odpowiedniego poziomu konkurencji. Zamawiający udzielając odpowiedzi na ten wniosek nie wyraził zgody na wprowadzenie zmiany w warunku, co bezpośrednio przełożyło się na krąg podmiotów, które złożyły ofertę w postępowaniu. Dnia 24 stycznia 2020 r. nastąpiło otwarcie ofert, wówczas okazało się, że ofertę złożył tylko jeden wykonawca – jak wcześniej przewidywał podmiot składający pytanie do SKM. Przypomnijmy ofertę złożył i przetarg wygrał Newag.

Argumenty PESY przekonały Urząd Marszałkowski, który zmienił zapisy przetargowe. Teraz Wykonawca spełni warunek doświadczenia jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:

a) jedną dostawę, minimum trójczłonowego, fabrycznie nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego oraz

b) jedną dostawę, minimum dwuczłonowego, fabrycznie nowego zespołu trakcyjnego przystosowanego do poruszania się po liniach niezelektryfikowanych;

— przeznaczonych do realizowania przewozów pasażerskich, posiadających zezwolenie Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego na dopuszczenie do eksploatacji lub dokument równoważny.

Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.

I teraz pytanie: Czy PESA złoży ofertę na dostawę hybryd? Czekamy…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
zachodniopomorskie
hybryda
przetarg
  • Johnny – 22.04.2020

    Czyżby Elf 2 hybrydowy?

  • DarekP – 22.04.2020

    Pesa jest bardziej zainteresowana EZT, podobnie jak w Dolnośląskiem. Chce przegonić Newag z jego mateczników. Wracamy do tradycji, oby z innym skutkiem, niż w 2016 roku.

  • DarekP – 22.04.2020

    Pesa jest bardziej zainteresowana EZT, podobnie jak w Dolnośląskiem. Chce przegonić Newag z jego mateczników. Wracamy do tradycji, oby z innym skutkiem, niż w 2016 roku.

  • DarekP – 22.04.2020

    Pesa jest bardziej zainteresowana EZT, podobnie jak w Dolnośląskiem. Chce przegonić Newag z jego mateczników. Wracamy do tradycji, oby z innym skutkiem, niż w 2016 roku.

  • Alibaba – 22.04.2020

    Ale przecież to jest przetarg tylko na hybrydy. To co mają do tego ezty? PESA nie ma hybrydy i znowu sieje ferment takimi akcjami.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....