TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Do 2020 roku modernizacja odcinka Kraków Główny Towarowy - Rudzice
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 19.04.2017 08:42:38 1 komentarz
Do 2020 roku modernizacja odcinka Kraków Główny Towarowy - Rudzice (foto: PKP PLK)

Do końca 2020 r. ma zostać zmodernizowany odcinek linii kolejowej Kraków Główny Towarowy ? Rudzice za ok. 966 mln zł. We wtorek PKP PLK podpisały umowę z wykonawcą inwestycji - konsorcjum Strabag/Krakowskie Zakłady Automatyki.

Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podkreślił podczas podpisania umowy, że jest ona jednym z ważnych elementów Krajowego Programu Kolejowego (KPK), opiewającego na ok. 66 mld zł.

"Jeszcze przed rokiem mieliśmy naprawdę duże wątpliwości, czy uda się zrealizować ten bardzo ambitny i obszerny program inwestycji kolejowych (?). Dzisiaj patrząc z perspektywy roku, możemy powiedzieć, że realizacja KPK (...) na pewno się powiedzie" - ocenił Adamczyk.

Jak dodał, proces inwestycyjny został "rozpędzony" przez PKP PLK w takim stopniu, że do końca przyszłego roku będzie uruchomionych 75 proc. inwestycji zawartych w tym programie, a w roku 2019 ? wszystkie. "To jest bardzo ważne z punktu widzenia realizacji strategii rządu przebudowy i modernizacji polskich kolei" - zaznaczył minister infrastruktury.

Zakres modernizacji blisko 20-kilometrowego odcinka linii kolejowej Kraków Główny Towarowy ? Rudzice zakłada przebudowę nasypu ziemnego biegnącego przez centrum miasta i dobudowanie na nim dwóch par torów, oraz powstanie nowych mostów na Wiśle i stacji kolejowych.

"Na tym odcinku przebudowany zostanie szklak kolejowy, który zmieni sposób organizacji transportu w aglomeracji krakowskiej. Uczyni przejazd szklakiem E 30 bezpiecznym, w czasie konkurencyjnym dla transportu samochodowego" - ocenił Adamczyk.

Według zapowiedzi prezesa PKP PLK Ireneusza Merchela prace budowlane rozpoczną się w lipcu 2017 r., a mają się zakończyć z końcem 2020 r.

Dzięki inwestycji przez Kraków będzie jeździć więcej pociągów, skróci się też czas ich przejazdów. Zmodernizowane stacje i nowe przystanki zapewnią wygodę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych, szczególnie na linii E 30, biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla, łączącej wschodnie i zachodnie regiony kraju.

Zaplanowane prace są związane z dalszą rozbudową Krakowskiego Węzła Kolejowego. Kontrakt obejmuje modernizację blisko 20-kilometrowego odcinka Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Prace wykonywane będą na liniach kolejowych nr 133 i 91. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dla usprawnienia ruchu aglomeracyjnego i zwiększenia przepustowości zarządca infrastruktury dobuduje dwie pary torów na odcinku biegnącym przez centrum miasta - od stacji Kraków Główny Osobowy do stacji Kraków Płaszów, a także jedną parę na odcinku Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów.

Przebudowane będą cztery stacje kolejowe: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Powstaną także dwa dodatkowe przystanki dla pociągów Kolei Małopolskich i Szybkiej Kolei Miejskiej - Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, które wyposażone będą m.in. w system informacji pasażerskiej; dostosowane będą też dla osób niepełnosprawnych.

Prace obejmą w sumie 55 obiektów inżynieryjnych: mosty, wiadukty, przepusty, przejścia pod torami, estakady, kładki dla pieszych. Zarządca infrastruktury wybuduje 20 nowych obiektów inżynieryjnych, w tym estakady i dwa nowe mosty na Wiśle. 14 obiektów zostanie rozebranych, a w ich miejscu powstaną nowe.

Jak podkreślają przedstawiciele PKP PLK, inwestycja jest kolejnym etapem rozbudowy Krakowskiego Węzła Kolejowego. We wrześniu 2015 r. rozpoczęła się budowa łącznicy Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki, a także otwarto nową linię kolejową wiodącą na lotnisko Kraków Airport. Wcześniej oddano do użytku nowy Dworzec Główny.



Sprawdź też:
Kraków
PKP PLK
  • Marcin MZ – 19.04.2017

    W dwóch miejscach: "Zakres modernizacji... zakłada... dobudowanie... dwóch par torów..." i "zarządca infrastruktury dobuduje dwie PARY TORÓW na odcinku biegnącym przez centrum miasta - od stacji Kraków Główny Osobowy do stacji Kraków Płaszów... a także jedną PARĘ na odcinku Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów" znalazła się informacja bardzo jasna - dobudowa czterech(!!!) i dwóch (!) torów.
    Pytanie: czy ta informacja jest prawdziwa? bo aż trudno w nią uwierzyć!
    Jednocześnie na inżynieria.com podano: "...powstaną dwa dodatkowe tory kolejowe między Dworcem Towarowym a Krakowem Płaszowem. Jeden tor do zbudowania przewidziano na trasie do Bieżanowa."
    I to wygląda realniej! Chyba jednak kogoś poniosło! Pozdrowienia

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...