TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Do Białegostoku jeszcze siódemką, potem Griffinem. A tam postoje przez remonty na … CMK
InfoRail.pl - Opublikowano: 04.06.2020 12:45:45
Do Białegostoku jeszcze siódemką, potem Griffinem. A tam postoje przez remonty na … CMK

Bardzo ciekawe informacje przedstawił wiceminister Andrzej Bittel w odniesieniu do pociągów jadących i – jak się okazuje – stojących w Białymstoku. Będą prowadzone siódemkami, a postoje wynikają z prac na …  CMK.

Jak wskazał Bittel, odpowiadając na interpelację posła Jarosława Zielińskiego, linie kolejowe nr 40 oraz nr 6 na odcinku od Białegostoku do Suwałk są liniami jednotorowymi, co w przypadku prac torowych na innych odcinkach powoduje zmiany w zastępczym rozkładzie jazdy w stosunku do wypracowanych układów krzyżowań z innymi pociągami na liniach w rocznym rozkładzie jazdy. W tym przypadku ma to istotny wpływ na czasy postojów pociągów na stacji węzłowej, jaką jest stacja Białystok.

Wakacje 2020

Biorąc pod uwagę powyższe, w okresie od 14 czerwca 2020 roku do 30 sierpnia 2020 roku postój na stacji Białystok dla następujących pociągów wynosić będzie:

- dla poc. nr 31103 TLK "Hańcza" – 69 minut, tj. o 34 minuty dłużej niż zaplanowano w RRJ 2019/2020. Wydłużenie czasu postoju wynika z prowadzonych prac na linii kolejowej nr 4 (CMK) i zmienionego układu krzyżowań z pociągami jadącymi w przeciwnym kierunku, w związku z zamknięciem odcinka Szeligi - Biała Rawska. W celu minimalizacji czasu przejazdu w relacji: Kraków – Białystok, a także w związku z brakiem możliwości 1-godzinnego postoju w godzinach szczytu przewozowego w Warszawie, podjęto decyzję o wydłużeniu postoju na stacji Białystok.

- dla poc. nr 13102 TLK "Hańcza" – 35 minut, tj. o 16 minut dłużej niż w planowanym RRJ 2019/2020. Wydłużenie czasu postoju wynika z prowadzonych prac na linii kolejowej nr 4 (CMK), ale też krótszego postoju na stacji Warszawa Centralna. W tym przypadku zaznaczyć należy, że nastąpiło skrócenie czasu przejazdu na odcinku Białystok – Warszawa – Kraków.

- dla poc. nr 81103 TLK "Podlasiak" – 29 minut, tj. o 9 minut dłużej niż w planowanym RRJ 2019/2020. Zwiększenie postoju spowodowane jest wydłużeniem czasu przejazdu na odcinku do Warszawy.

- dla poc. nr 18103 TLK "Podlasiak" – 38 minut, tj. o 3 minut dłużej niż w planowanym RRJ 2019/2020. Wydłużenie czasu postoju wynika z konieczności przetrasowania przejazdu pociągu z uwzględnieniem innych pociągów na tej trasie.

Rozkład jazdy 2020/2021

W planowanym RRJ 2020/2021 czasy postoju na stacji Białystok dla pociągów TLK "Hańcza" oraz IC "Podlasiak" wynoszą:

- 13102 TLK "Hańcza" (relacji: Suwałki – Kraków) oraz 31102 TLK "Hańcza" (relacji: Kraków – Suwałki) – 25 minut,

- 18106 IC "Podlasiak" (relacji: Suwałki – Świnoujście) – 30 minut,

- 81106 IC "Podlasiak" (relacji: Świnoujście – Suwałki) – 25 minut.

Bittel podkreślił, że wskazane powyżej postoje na stacji Białystok w RRJ 2020/2021 wynikają z konieczności przeprowadzenia działań operacyjnych, takich jak dzielenie i łączenie grup wagonów bezpośrednich oraz zmiany trakcji z elektrycznej na spalinową. Wskazany powyżej czas postoju jest minimalnym czasem zapewniającym planowe przeprowadzenie tych czynności.

Lokomotywy

W odniesieniu do możliwości zastosowania lokomotyw pozwalających na osiąganie przez nie prędkości 160 km/h Andrzej Bittel poinformował, iż ze względu na zbyt niską dostępność lokomotyw przystosowanych do prowadzenia pociągów z prędkością 160 km/h, w RRJ 2020/2021 zaplanowano obsługę pociągu TLK "Hańcza" na odcinku Białystok – Kraków lokomotywą typu EU07. Ponadto, na odcinku Warszawa – Białystok na chwilę obecną nie ma prędkości rozkładowej do 160 km/h.

W przypadku pociągu IC "Podlasiak" na odcinku Świnoujście – Białystok w ramach prac nad przygotowaniem rozkładu jazdy 2020/2021, zaplanowano jego obsługę lokomotywą, której parametry techniczne pozwolą na kursowanie pociągu z dopuszczoną prędkością 160 km/h na odcinkach gdzie będzie to możliwe. W związku powyższym powinno to pozwolić na skrócenie czasu przejazdu na trasie Warszawa – Poznań.

Standardy taborowe

W kwestii standardów taborowych wiceminister poinformował, że od RRJ 2020/2021 zaplanowano podwyższenie kategorii handlowej pociągu "Podlasiak" z TLK na IC. Pociąg IC "Podlasiak" od RRJ 2020/2021 będzie zestawiony ze zmodernizowanych wagonów wyposażonych w klimatyzację oraz prowadzony będzie nowoczesną lokomotywą Griffin (EU160). Nie jest planowana zmiana składu pociągu TLK "Hańcza".

W ocenie Bittela zmiana kolejności prowadzenia wagonów w pociągu TLK "Hańcza" na odcinku Białystok – Suwałki jako część czołowa składu nie spowoduje skrócenia czasu postoju na stacji Białystok, z uwagi na wskazaną powyżej niezbędność wymiany lokomotywy z elektrycznej na spalinową. Dodatkowo organizator dokłada wszelkich starań w celu poprawy oferty przewozowej na omawianej trasie, jednakże podejmowane w tym kierunku działania dostosowane są do istniejących uwarunkowań infrastruktury kolejowej oraz dostępności taboru – wskazał Bittel .  


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Andrzej Bittel
PKP Intercity
Białystok
lokomotywa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....