Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do nadmorskich miejscowości łatwiej koleją. PKP PLK zlecają analizę

inforail
04.03.2020 13:45
0 Komentarzy

Jak kolej możeułatwić dojazd do miejscowości Darłowo, Darłówko, Mielno oraz sposób wytyczenianowych lub sprawniejszych połączeń do innych nadmorskich miejscowości – natakie pytania odpowie opracowanie, które zleciły PKP Polskie Linie Kolejowe.

Materiały uzupełnią realizowane obecnie studium wykonalnościdla modernizacji linii między Trójmiastem, Słupskiem, Koszalinem a Szczecinem.

W ramach opracowania, zleconego przez PKP Polskie LinieKolejowe, przeanalizowana zostanie możliwość realizacji nowych kolejowychpołączeń nad Bałtyk od Sławna oraz Koszalina. Przygotowane materiałyodpowiedzą, jak można zmienić przebieg linii kolejowych lub przygotować nowyodcinek linii. Realizacja wypracowanych rozwiązań może zwiększyć dostępność dokolei w miejscowościach nadmorskich województwa zachodniopomorskiego orazpodnieść ich atrakcyjność. Uzyskane materiały zostaną skonsultowana zsamorządami i przewoźnikami, co pozwoli dobrze ocenić ich wykorzystanie.Wartość podpisanej dziś umowy to 1,8 mln zł. Opracowanie będzie gotowe wpierwszym kwartale 2021 r.

Od Sławna (na linii nr 202) przeanalizowane będziepołączenie do Darłowa i bliżej morza do miejscowości Darłówko orazpoprowadzenie kilkunastokilometrowej linii, łączącej Darłówko z Wiekowem (nalinii nr 202). Takie rozwiązanie umożliwi od Sławna „zjazd” pociągów z linii nr202 nad morze i „powrót” na linie nr 202 na stacji w Wiekowo. Pozostaje takżebezpośredni przejazd linią nr 202 Sławno – Wiekowo – Skibno – Koszalin. Istotnakorzyścią jest zapewnienie dojazdu koleją do miejscowości, które obecnie takichpołączeń nie mają.

W przypadku Mielna, przeanalizowana będzie możliwośćusprawnienia dotychczasowego połączenia kolejowego Koszalin – Mielno Koszalińskie.Obecnie pociągi z linii Koszalin- Kołobrzeg (nr 402) dojeżdżają tylko dokońcowej stacji Mielno. Po zmianie kierunku jazdy, wracają do Koszalina.Rozwiązanie, które sprawdzą PKP Polskie Linie Kolejowe, bierze od uwagęzapewnienie przejazdu pociągów przez Mielno Koszalińskie (jako stacjęprzelotową) i „powrót” nowym kilkukilometrowym odcinkiem linii na trasęKoszalin – Kołobrzeg (nr 402) w okolicach miejscowości Będzino. Rozważanabędzie także możliwość wydłużenia połączenia z Mielna przez inne nadmorskiemiejscowości i „powrót” na trasę Koszalin – Kołobrzeg (nr 402).

Projekt „Prace na ciągu transportowym Trójmiasto ‒ Szczecinna odc. Słupsk ‒ Szczecin Dąbie przez Koszalin ‒ Stargard/Kołobrzeg ‒ Goleniówobejmującym linie kolejowe nr 202,351, 401 i 402″ – analiza możliwości nowegoprzebiegu linii kolejowych przez Darłowo, Darłowko, Mielno oraz innemiejscowości nadmorskie” zrealizuje konsorcjum IDOM Inżynieria, Architektura iDoradztwo Sp. z o.o. (lider) oraz IDOM Consulting, Engineering, ArchitectureS.A. (partner).

Zmieni się MagistralaNadbałtycka

Obecnie na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych powstajestudium wykonalności dla projektu „Prace na ciągu transportowym Trójmiasto ‒Szczecin na odc. Słupsk ‒ Szczecin Dąbie przez Koszalin ‒ Stargard/Kołobrzeg ‒Goleniów obejmującym linie kolejowe nr 202,351, 401 i 402”. Celem studium jestopracowanie najkorzystniejszego wariantu modernizacji Magistrali Nadbałtyckiej,która zostanie dostosowana do rosnącego natężenia ruchu pociągów, zapewniająckomfortowe podróże oraz sprawny przewóz ładunków, a także większy poziombezpieczeństwa. Zakończenie opracowania dokumentacji przedprojektowejzaplanowane jest w III kwartale bieżącego roku.


Komentarze