Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dofinasowanie dla Przewozów Regionalnych znacznie wyższe niż dla Kolei Małopolskich

inforail
02.02.2017 13:59
0 Komentarzy

Małopolski UrządMarszałkowski przedstawił, na prośbę MIB, kwestię finansowania działalnościprzewoźników – Kolei Małopolskich i Przewozów Regionalnych.

Wyjaśniono, że w rozkładzie jazdy 2016/2017 zaplanowanorealizację przez Przewozy Regionalne usług w wymiarze 3,8 mln pociągokilometrówprzy dofinansowaniu na poziomie 76,0 mln zł. Dodatkowo, zgodnie z zapisamiumowy zawartej z tą Spółką, w rozkładzie jazdy 2016/2017 WojewództwoMałopolskie przekaże kwotę w wysokości 9,5 mln zł z przeznaczeniem na sfinansowanienapraw okresowych (w tym również napraw wraz z modernizacją) pojazdówkolejowych przeznaczonych do świadczenia usług objętych umową przewozową.

Natomiast w przypadku Spółki Koleje Małopolskie w rozkładzie2016/2017 zaplanowana praca eksploatacyjna wynosi 1,8 mln pockm przydofinansowaniu wynoszącym około 28,6 mln zł.

Uwzględniając powyższe dane średnia wysokość dofinansowaniado 1 pociągokilometra dla Kolei Małopolskich wynosi 15,50 zł, natomiast dlaPrzewozów Regionalnych wartość ta wynosi 22,71 zł.

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego przedstawiłrównież informację na temat podziału taboru zakupionego przez WojewództwoMałopolskie pomiędzy obu przewoźników. Obecnie do realizacji przewozów objętychumową przewozową Spółka Przewozy Regionalne wykorzystuje 16 sztuk taborubędących własnością Województwa Małopolskiego, w tym 6 sztuk serii EN64, 4serii EN99 i 6 serii EN63a, natomiast Spółka Koleje Małopolskie 11 sztuktaboru, w tym 4 serii EN79, 2 serii EN78 i 5 serii EN77.


Komentarze