TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dojazd ze Szczecina do CPK w 3 godziny i 20 minut nierealny?
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.01.2018 09:14:53
Dojazd ze Szczecina do CPK w 3 godziny i 20 minut nierealny?

Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego w Stanisławowie w gminie Baranów koło Warszawy, która planowana jest przez rząd, ma pociągnąć za sobą także inwestycje w infrastrukturę kolejową i drogową – stwierdza poseł Arkadiusz Marchewka.

W efekcie dojazd do nowego portu lotniczego z głównych polskich metropolii ma zająć, zgodnie z zapowiedziami prezesa PKP Krzysztofa Mamińskiego, nie więcej niż 3 godziny. Nie dotyczy to jednak Szczecina, ponieważ jak twierdzi prezes PKP w przypadku stolicy Pomorza Zachodniego realny czas przejazdu ma wynosić 3 godziny i 20 minut. Obecnie najszybsze połączenie kolejowe między Szczecinem a Warszawą to pociąg "Chrobry" jadący 6 godzin i 14 minut. Przed rozpoczęciem obecnie trwającej modernizacji trasy kolejowej między Szczecinem a Warszawą czas przejazdu tego pociągu wynosił nieco ponad 5 godzin. W tym kontekście realizacja połączenia kolejowego między Warszawą a Szczecinem, które pozwalałoby na czas przejazdu 3 godziny i 20 minut wymagałoby średniej prędkości 150 km na godzinę.

Jak informuje poseł Marchewka w polskich realiach średnia prędkość pociągu pasażerskiego wynosiła w 2014 roku 69 km na godzinę i według Strategii Rozwoju Polski Zachodniej do roku 2020 przyjętej przez Radę Ministrów 30 kwietnia 2014 roku w roku 2020 ma wynosić 85 km na godzinę. W tym kontekście średnia prędkość 150 km na godzinę wydaje się osiągnięciem bardzo ambitnym i wymagającym olbrzymich nakładów finansowych. Również cena biletu na pociąg o takiej prędkości będzie zapewne odpowiednio wysoka. Jednocześnie przypomnieć należy, że już dzisiaj w takim czasie można dotrzeć ze Szczecina do Warszawy samolotem, a ceny połączeń lotniczych już dziś bywają w skrajnych wypadkach niższe niż połączeń kolejowych. W związku z powyższym oraz faktem, że zapowiedzi prezesa PKP zostały dokonane na wspólnej konferencji prasowej z pełnomocnikiem rządu ds. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołajem Wildem, poseł skierował do Ministra Andrzeja Adamczyka pytania, na które my również chcielibyśmy poznać odpowiedzi.

A zatem czekamy na wyjaśnienie jakimi analizami dotyczącymi realizacji przedsięwzięcia przyspieszenia połączenia między Szczecinem a Warszawą dysponuje rząd oraz jakie koszty pochłonie realizacja tego przedsięwzięcia?

Czy oszacowano już jaka cena biletu na połączenie między Szczecinem a Warszawą o średniej prędkości 150 km/h będzie konieczna w celu zapewnienia jego rentowności?

Czy zapowiedzi prezesa PKP były konsultowane z przedstawicielem rządu?

Na czym opierały się zapowiedzi prezesa PKP?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
Baranów
CPK
PKP SA
  • Pociąg Do Podróży – 29.01.2018

    Najpierw to niech szanowne PKP PLK zrobi przetarg na linie Poznań-Szczecin na którą dostali dofinansowanie i rzekomo ma być gotowa do 2020 roku ale ja jakoś tego nie widzę. Wyjdzie jeszcze na to że będą się z tym babrać jak z linią Katowice-Krakow. Na prawdę PLK muszą robić wszystko na ostatnią chwilę i zamykać całe linie żeby zdążyć na prędce ale i tak ostatecznie są opóźnienia. Jeszcze może się skończyć że stracą te dofinansowanie a winnych oczywiście nie będzie i zrobią po 10 latach i będą się szczycić że jak to oni wspaniale zmodernizowali linię.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....