TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dokuczliwy brak WARS-ów
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.02.2018 17:14:52 3 komentarze
Dokuczliwy brak WARS-ów

W pociągach ze Szczecina nie ma WARS-ów, mimo, że pokonują one jeden z najdłuższych tras w Polsce.

Mamy połączenie bezpośrednie m.in. z Przemyślem, Krakowem, Lublinem, Suwałkami, Katowicami i oczywiście Warszawą. Trasy liczą od 550 do nawet 1070 kilometrów, a podróż może trwać nawet do 15 godzin. Z niezrozumieniem przyjmuję fakt, iż na 25 pociągów wyjeżdżających każdego dnia ze Szczecina tylko w 11 jest przewidziany wagon gastronomiczny – pisze w interpelacji do ministra infrastruktury poseł Sławomir Nitras.

Jest XXI wiek i standard świadczonych usług musi być na odpowiednim poziomie. Wielogodzinna podróż bez możliwości zjedzenia posiłku czy nawet swobodnego napicia się ciepłego lub zimnego napoju nie jest luksusem, ale standardem – stwierdza dalej Nitras. Absolutnie nie rozumiem strategii spółki PKP, która zakłada, że na trasach obsługiwanych przez Tanie Linie Kolejowe, które często są dłuższe niż te obsługiwane przez pociągi Intercity i Ekspres Intercity, nie przewiduje się wagonów restauracyjnych. Fakt, że nazywają się »tanie« nie oznacza, że podróżni mogą podróżować w takich warunkach – dodaje.

Poseł proponuje, aby określić maksymalną długość trasy lub maksymalny czas przejazdu, który może się odbywać bez wagonu restauracyjnego. Może to być np. granica 500 km. Nitras zaznacza, że WARS-ów nie ma coraz częściej w pociągach, w których dotychczas były.

W związku z tą sytuacją pyta ministra infrastruktury o powody braku wagonów restauracyjnych w składach pociągów, jeżdżących do/ze Szczecina. Sławomir Nitras zadaje następujące pytania:

Jakie są konkretne powody rozbieżności między przewidzianymi a rzeczywistymi zestawami wagonów, które ruszają w trasę?

Dlaczego coraz częściej zauważany jest brak wagonów WARS na trasach, na których według informacji PKP Intercity powinien on być?

Czy ktoś te przypadki kontroluje i analizuje ich przyczyny? Na jakich trasach rozpoczynających lub kończących się w Szczecinie, od początku 2018 roku, wyjechały pociągi bez wagonu WARS, pomimo że w ich przewidzianym zestawieniu znajdował się wagon gastronomiczny?

Ile było takich przypadków?

Czekamy na stanowisko resortu. Do tematu wrócimy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
WARS
wagon restauracyjny
Szczecin
TLK
  • Komentator – 24.02.2018

    Panie pośle, T w TLK od dawna nie oznacza tanie. Ale fakt faktem, że oferta gastronomiczna w IC, a szczególnie w Szczecinie kiepska jest.

  • DarekP – 25.02.2018

    Brak spójnej polityki napraw i zakupu wagonów gastronomicznych doprowadził do sytuacji, że tylko na kierunku Poznań-Wrocław-Kraków-Przemyśl mogą jeździć wagony barowe, gdyż w ramach modernizacji wagonów przewidziano też takie właśnie wagony. Na pozostałych pociągach ekonomicznych ich nie ma, bo nie ma więcej wagonów barowych (no są jeszcze dokładnie cztery). Pozostałe wagony restauracyjne, których jest trzydzieści kilka obsługują segment Premium, czyli pociągi EIC, w tym międzynarodowe, bo tam muszą być. Nowe wagony pseudogastronomiczne - COMBI, zawierające automaty z pożywkami i napojami pojawią się może za rok, dwa, jeżeli Pesa będzie łaskawa wreszcie podpisać umowę na ich powstanie w ilości 40 sztuk.Innych przetargów na wagony gastronomiczne aktualnie nie ma, trudno więc oczekiwać polepszenia sytuacji w tym zakresie., Dodatkowo cześć wagonów jest uziemiona na naprawach okresowych, z którymi wykonawca nie jest w stanie się uporać w deklarowanym czasie.

  • Sławomir Jaworski – 25.02.2018

    TLK oznacza nie "Tanie...", ale "TWOJE Linie Kolejowe". Zastanawiające, że poseł na Sejm RP tego nie wie. A wagonów "gastronomicznych" istotnie jest coraz mniej. Co więcej, PKP IC mają to, jak wiele innych spraw jeszcze dotyczących pasażerów, głęboko w dupie.

  • Marecki – 26.02.2018

    Gdy około 10 lat temu uruchamiano markę TLK(pod taką nazwą jeździł m.in. Gałczyński i Barbakan) cena za całą podróż była identyczna i były to faktycznie Tanie Linie Kolejowe.Gdy IC wszamało pośpiechy raptem z Tanich zrobiły się Twoje linie kolejowe...Druga sprawa jest taka że jak ktoś planuje podróż to może spokojnie zrobić sobie kanapki i można spokojnie na nich przeżyć trasę i nie umrze w trasie z braku ciepłego posiłku.To że jest brak warsu w większości składów to świadczy też o tym że za mały utarg jest w tych wagonach.Gdyby ludzie oknami i drzwiami walili na wars to stanęliby na głowie aby w każdym dalekobieżnym połączeniu był wagon gastronomiczny.Nie tylko braki taborowe są tego powodem,bo to też nie za bardzo opłacalne jest aby w każdym był taki wagon.Kilkakrotnie miałem okazję jechać w warsie na trasie Poznań-Wrocław.Pociąg nawalony był pod same drzwi w każdym wagonie to pomyślałem sobie ze posiedzę sobie przy kawie w gastronomicznym i... nic z tych rzeczy bo ten wagon nawalony pasażerami tak samo jak inne wagony,nawet ciężko było do niego wejść.I myślicie że przy stolikach ludzie siedzieli z zakupionymi daniami w barze? Nic z tych rzeczy.W większości studenci wpatrzeni w tel.Nie było nawet takiej opcji żeby coś zakupić i zjeść na miejscu.Obsługa nawet nie reagowała bo nawet nie byłaby w stanie wyprosić ludzi z wagonu bo niby gdzie mieliby przejść?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...