Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dolnośląskie dorzuca kasę na rewitalizację linii do Świdnicy

inforail
24.01.2019 14:41
0 Komentarzy

Zarząd województwa dolnośląskiego podjąłdecyzję o przekazaniu PKP PLK dodatkowych 42 mln zł na przeprowadzenie rewitalizacjilinii kolejowej nr 285 z Wrocławia do Świdnicy. Pociągi mają pojawić się natrasie pod koniec 2020 r.

Jak tłumaczył napiątkowej konferencji prasowej marszałek województwa dolnośląskiego CezaryPrzybylski, przeprowadzone przez PKP PLK postępowanie przetargowe na projekt iwykonanie prac modernizacyjnych dla linii 285 wykazało, że wszystkie ofertyzłożone w przetargu przekraczają zaplanowaną przez inwestora wartość. W związkuz tym PKP PLK zwróciło się do marszałka województwa o zwiększenie dofinansowaniatej inwestycji.

„Zdecydowaliśmysię zwiększyć dotację do projektu PKP PLK o kwotę 42 mln zł. Oznacza to, żesamorząd województwa dofinansuje rewitalizację blisko 60-kilometrowej liniimiędzy Wrocławiem a Świdnicą, przez Sobótkę kwotą ponad 170 mln zł zRegionalnego Programu Operacyjnego” – powiedział Przybylski.

Kosztrewitalizacji linii kolejowej nr 285, na odcinku Wrocław-Świdnica to około 250mln złotych. Prace mają potrwać do końca 2020 roku. „To dofinansowanie tokolejny przykład, jak olbrzymią wagę przywiązujemy do transportu publicznego,do szybkiego i bezpiecznego przemieszczenia się Dolnoślązaków, jak iturystów” – mówił Przybylski.

„Współpracamiędzy województwem dolnośląskim a PKP PLK jest jak najlepsza, wzrostzwiększenia dofinansowania do rozstrzygnięcia przetargu jest tego dowodem.Województwo nie ucieka od odpowiedzialności za rewitalizację połączeńkolejowych i tworzenia alternatywnych połączeń z południem województwa” -mówił Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa odpowiedzialny za rozwójkolei.

Wiceprezes KoleiDolnośląskich Wojciech Zdanowski zwrócił uwagę na znaczenie aglomeracyjne, jaki regionalne tego połączenia. „To linia o olbrzymim znaczeniuturystycznym, bezpośrednio przy niej znajduje się masyw Ślęży, do którego nachwilę obecną koleją dojechać się nie da” – mówił.

Marszałekprzypomniał też, że samorząd województwa zamierza przejąć od PKP ponad 400 km -nieczynnych dotąd – linii kolejowych w regionie, planując ich rewitalizacje iponowne uruchomienie.

W grudniuubiegłego roku samorząd województwa przejął od PKP zarząd nad liną kolejową nr341 z Bielawy Zachodniej do Dzierżoniowa.

Komentarze