TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dolnośląskie nie akceptuje nowego cennika PKP PLK
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 07.05.2018 16:22:34
Dolnośląskie nie akceptuje nowego cennika PKP PLK

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego i Koleje Dolnośląskie wyraziły sprzeciw wobec proponowanego przez PKP PLK nowego cennika opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej.

W lutym 2018 r. spółka PKP Polskie Linie Kolejowe na podstawie rozporządzenia ministra infrastruktury i budownictwa opracowała projekt cennika opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej. W marcu 2018 r. zarząd spółki przedłożył projekt do zatwierdzenia prezesowi Urzędu Transportu Kolejowego. Nowe stawki miałyby obowiązywać od 9 grudnia 2018 r.

Na poniedziałkowej konferencji prasowej członek zarządu województwa dolnośląskiego Jerzy Michalak wyraził sprzeciw województwa w tej kwestii.

"Około 25 proc. kosztów na przejazdy to koszty, które płacimy za dostęp do infrastruktury kolejowej, a według nowego cennika koszty te mają się radykalnie podnieść" – mówił. Jak wyjaśnił, nowy cennik spowodowałby znaczne podniesienie kosztów za korzystanie z torów na liniach lokalnych, a także zrównanie cen za dostęp dla ciężkich lokomotyw i autobusów szynowych.

"Nowy cennik jest także sprzeczny z planem premiera Morawieckiego, który mówi o likwidacji wykluczenia komunikacyjnego, a przecież te najmniejsze linie, na których wzrost cen ma być najwyższy, te wykluczenie komunikacyjne niwelują" – powiedział Michalak.

Dodał, że jeżeli sprzeciw nie zostanie uwzględniony i nowy cennik zacznie obowiązywać, Koleje Dolnośląskie będą musiały rozważyć wzrost cen biletów lub zmniejszenie liczby połączeń na niektórych liniach.

Jak wynika z wyliczeń spółki, całkowity koszt dostępu do linii kolejowych to około 40 mln zł rocznie, a po wprowadzeniu nowego cennika kwota ta może wzrosnąć o 4 do 8 mln zł.

Prezes Kolei Dolnośląskich Piotr Rachwalski zaznaczył, że linie obsługiwane pociągami spalinowymi będą najbardziej poszkodowane. "To tym bardziej niezrozumiale, że to linie najsłabsze ekonomicznie, na których prowadzenie ruchu jest najbardziej deficytowe, a są one bardzo ważne społecznie dla obszarów wykluczonych. Jest to plan wygaszania popytu, czyli doprowadzenia do tego, żeby na tych liniach nic nie jeździło, a PLK mogło je spokojnie zamknąć" – dodał.

Jak powiedział PAP rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec podwyżka opłat wynika z rozporządzenia ministra infrastruktury i budownictwa z kwietnia ubiegłego roku, które z kolei związane jest z dyrektywą Parlamentu Europejskiego.

"Zgodnie z przepisami PLK nie mogą dowolnie kształtować stawek i ustalać je dla poszczególnych grup. To w jaki sposób stawki są ustalane nie jest przypadkowe, obowiązuje system ustalania opłat korzystania z infrastruktury, są do tego przewidziane odpowiednie algorytmy, które w zależności od taboru, jakim przewoźnik jeździ i od linii kolejowej, z jakiej korzysta, naliczają odpowiednie stawki" – mówił.

Jak tłumaczył Siemieniec, wyższe opłaty wynikają m.in. z modernizacji linii kolejowych. "To, że wzrosła liczba przewozów i Koleje Dolnośląskie coraz lepiej funkcjonują, wynika z tego, że zmieniła się infrastruktura kolejowa. Na przykład to, że Koleje Dolnośląskie mogą jeździć sprawnie aż do Szklarskiej Poręby to efekt inwestycji PLK" – powiedział rzecznik.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
dolnośląskie
Koleje Dolnośląskie
PKP PLK
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...