TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dolnośląskie nie chce już Przewozów Regionalnych. Ale EN57 zostają do 2030 r.
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.11.2019 08:45:27 4 komentarze
Dolnośląskie nie chce już Przewozów Regionalnych. Ale EN57 zostają do 2030 r.

Sejmik Województwa Dolnośląskiego podjął uchwałę o nieprzystępowaniu do spółki powstałej z przekształcenia spółki Przewozy Regionalne sp. z o.o. w spółkę akcyjną.

Dolny Śląsk może przetrzeć szlak, którym podążą inne województwa. Taka decyzja oznacza całkowite wystąpienie kapitałowe ze spółki Przewozy Regionalne sp. z o.o. Samorząd wystąpi także o wypłatę kwoty odpowiadającej wartości posiadanych udziałów. Nieoficjalnie mówi się, że zostaną one zainwestowane w Koleje Dolnośląskie. Chodzi o kwotę 17.584.510,06 zł.

Przy czym należy zaznaczyć, że taka decyzja samorządu nie wpłynie na umowę o świadczenie usług w regionie przez Przewozy Regionalne, która obowiązuje do 31 grudnia 2020 roku. Jednocześnie województwo dolnośląskie podało, że planuje zawrzeć z tym operatorem nową umowę do 14 grudnia 2030 roku, w sposób bezpośredni.

Zapisy zarówno starej, jak i nowej umowy gwarantują organizatorowi prawo do pisemnego zobowiązania przewoźnika do przedstawienia informacji, danych liczbowych i dokumentów związanych z wykonaniem umowy. Zawsze to jakieś zabezpieczenie…

Województwo dolnośląskie jak i 15 pozostałych ma w Przewozach Regionalnych śladowe udziały, jednak od wielu lat nie daje to jakiegokolwiek wpływu na działania i politykę spółki, której głównym udziałowcem jest obecnie skarb państwa przez spółkę – fundusz PFR (który oprócz PR jest udziałowcem m.in. FPS Cegielski) – komentuje Piotr Rachwalski, były szef Kolei Dolnośląskich. Trzeba przyznać że ruch z pozbyciem się części udziałów jest dobry - i wart pochwały! Korzyści z takiego ruchu są zarówno realne (ponad 17,5 mln zł które otrzyma region za udziały), jak i bardziej zawoalowane (związkowcy z PR nie będą już mogli apelować do UMWD jako do współwłaściciela, że powinien zapłacić im więcej by ratować "swoją" spółkę). Przekształcenia i konsolidacja właścicielska przyda się też PRom które od lat nie prowadzą żadnych programów inwestycyjnych i coraz bardziej odstają standardem od współczesnych oczekiwań. Z 16 właścicielami mającymi rozbieżne interesy było to trudne. Teraz w końcu może i ta spółka stanie na nogi – zauważa Rachwalski.

Jest jednak i łyżka dziegciu w tej beczce miodu: jeśli ktoś myśli że zbycie udziałów oznacza koniec starych zardzewiałych 40-50 letnich pociągów na torach Dolnego Śląska to niestety się myli. W pakiecie z sprzedażą udziałów idzie bowiem ...umowa na następne 10 lat zapewniająca że jeszcze do 2030 roku dolnoślązaków na głównych, najlepszych trasach (z wyłączeniem tych które już dziś ma KD) wozić może klasyk czyli niezmodernizowany EN57. I to niestety nie jest dobra wiadomość, oznaczająca także że nie będzie szybko nowych inwestycji taborowych. Jak kiedyś liczyłem, do obsługi całego region u brakuje od 25 do 35 jednostek elektrycznych EZT. To jak widać wielkość nie do przeskoczenia w obecnych realiach budżetowych, zwłaszcza wobec informacji o braku dofinansowania nowego taboru z kasy UE w przyszłej perspektywie. Jakkolwiek więc wyjście z PR trzeba uznać za słuszne to długość umowy z tym przewoźnikiem trochę przeraża. Chyba że umowa będzie zabezpieczeniem pod nowy tabor – stwierdza były szef Kolei Dolnośląskich.

Tradycyjnie też protestują związki zawodowe, strasząc, że pasażerowie stracą połączenia a kolejarze prace. Zapowiedź zawarcia nowej umowy owe obawy czyni absurdalnymi. 

    



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
Koleje Dolnośląskie
dolnośląskie
  • GrzegorzJozwicki – 30.11.2019

    Przewozy Regionalne mają dużo taboru, więc idealnie sprawdziłyby się na połączeniach aglomeracyjnych wokół Wrocławia. Na pozostałych trasach powinny jeździć Koleje Dolnośląskie, które mają Impulsy, znacznie wygodniejsze na dłuższych dystansach.

  • bystrzak2000 – 01.12.2019

    Rachwalski? To ten który zaorał linię lwówecką? Za czasów PKP (i Przewozów Regionalnych) pociągi do Lwówka jeździły. A jak była awaria szynobusu to podstawiano lokomotywę z wagonem. Koleje Dolnośląskie za czasów Rachwalskiego zabierały nawet sprawny szynobus a na jego miejscu podstawiały mały busik, który jeździł opóźniony, nie zajeżdżał na wszystkie stacje i nie zabierał rowerzystów. Czym skutecznie wygasiły frekwencję na tej linii, przez co władze województwa nie widzą teraz konieczności jej remontu. Siedź facet w swojej sadzawce w Wałbrzychu i się nie ośmieszaj swoimi "dobrymi radami". A właśnie, jakie są sukcesy prezesa Rachwalskiego w jego nowej pracy? Coś o nich nie słychać. Dalej gość "żyje koleją", trollując na forach i zaniedbując pracę?

  • lucyzucker – 01.12.2019

    @Bystrzak2000: dodajmy, że liczba pasażerów w Kolejach Dolnośląskich nadal rośnie. Bez Rachwalskiego też. A o sukcesach Rachwalskiego w wałbrzyskim aquaparku, jak już zauważyłeś, jakoś nie słychać. To pokazuje, że wywalenie Rachwalskiego z KD było dobrym posunięciem. Jednego pasożyta mniej. I jednego trolla na portalach kolejowych: https://zapodaj.net/35f9079aee8e4.png.html ; https://zapodaj.net/9fc83bcfb7eeb.png.html

  • VVVJJJ – 01.12.2019

    Myślę, że do Sobótki mogłyby jeździć Przewozy Regionalne. Na drezynach. Tam i tak nikt nie będzie jeździł. A Koleje Dolnośląskie niech jeżdżą na obleganych trasach, np. do Jeleniej Góry.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....