Władze województwa dolnośląskiego i przedstawiciele kilku gmin podpisali w środę list intencyjny, w którym zadeklarowali współpracę w zakresie przejmowania i rewitalizacji przez samorząd województwa linii kolejowych.
Głównym jego celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu. List intencyjny podpisali w środę wójtowie i burmistrzowie m.in. Nowej Rudy, Dzierżoniowa, Radkowa, Bielawy i Pieszyc.
Marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski wyjaśnił podczas konferencji prasowej, że list intencyjny zakłada współpracę w kontekście przejmowania i rewitalizacji linii przez samorząd województwa, a jego głównym celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu. "Transport publiczny spowoduje, że wykluczenie będzie zdecydowanie mniejsze, a więc możliwości w zakresie miejsc pracy zostaną zwiększone. W znaczący sposób spowoduje to także ożywienie gospodarcze tego obszaru, poprzez ułatwienie turystom dostępu do tych miejsc" – mówił.
Przybylski dodał, że list jest odpowiedzią na podjętą w marcu tego roku uchwalę sejmiku województwa o udziale w rządowym Programie Uzupełnienia Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej. "Ten program zapowiada planowanie i wsparcie inwestycji usprawniających komunikację pasażerską na poziomie międzyregionalnym i regionalnym. Przypomnę, że deklarujemy przejęcie ok. 20 linii kolejowych o długości 400 kilometrów" – powiedział marszałek.
Jak wyjaśnił radny sejmiku Patryk Wild, samorząd województwa stara się o przejęcie linii kolejowych, które umożliwią stworzenie ciągu komunikacyjnego od Wrocławia przez Kobierzyce, Niemcze, Dzierżoniów, Bielawę, Srebrną Górę, do okolic Parku Narodowego Gór Stołowych.
"Dzięki temu powstanie ciąg, który będzie miał znaczenie zarówno aglomeracyjne, jak i turystyczne. Chodzi też o to, żeby ten list stanowił zaczyn do pewnego programu zintegrowanych inwestycji samorządów gmin w infrastrukturze, która jest okołotransportowa i nie tylko. To m.in. parkingi, chodniki, czy ścieżki rowerowe, tak aby ten odtwarzany ciąg transportowy stał się pasem rozwoju, który będzie umożliwiał szybszy rozwój terenów, które dzisiaj są jednymi z bardziej wykluczonych transportowo" – tłumaczył Wild.
Władze województwa zakładają, że dokumentacja powinna zostać przygotowana w połowie 2021 r., a prace budowlane potrwają ok. półtora roku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Moim zdaniem najpierw województwo powinno się skupić na odbudowie takich linii : Jelenia G.-Lwówek-Jerzmanice(Legnica), Jelenia G.-Karpacz,Gryfów-Świeradów oraz Kłodzko-Stronie oraz na poprawie prędkości na magistrali podsudeckiej i na Jelenia G.-Zgorzelec.Dopiero potem zabierać się za takie trasy gdzie już nawet nasypów miejscami nie ma .
Przecież już w 2015/16 roku była lista linii kolejowych do przejęcia od PLK i co? Cisza z tym... 🤷
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.