TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dolnośląskie samorządy chcą przejmować linie kolejowe
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 31.07.2019 15:21:54 1 komentarz
Dolnośląskie samorządy chcą przejmować linie kolejowe

Władze województwa dolnośląskiego i przedstawiciele kilku gmin podpisali w środę list intencyjny, w którym zadeklarowali współpracę w zakresie przejmowania i rewitalizacji przez samorząd województwa linii kolejowych.

Głównym jego celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu. List intencyjny podpisali w środę wójtowie i burmistrzowie m.in. Nowej Rudy, Dzierżoniowa, Radkowa, Bielawy i Pieszyc.

Marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski wyjaśnił podczas konferencji prasowej, że list intencyjny zakłada współpracę w kontekście przejmowania i rewitalizacji linii przez samorząd województwa, a jego głównym celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu. "Transport publiczny spowoduje, że wykluczenie będzie zdecydowanie mniejsze, a więc możliwości w zakresie miejsc pracy zostaną zwiększone. W znaczący sposób spowoduje to także ożywienie gospodarcze tego obszaru, poprzez ułatwienie turystom dostępu do tych miejsc" – mówił.

Przybylski dodał, że list jest odpowiedzią na podjętą w marcu tego roku uchwalę sejmiku województwa o udziale w rządowym Programie Uzupełnienia Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej. "Ten program zapowiada planowanie i wsparcie inwestycji usprawniających komunikację pasażerską na poziomie międzyregionalnym i regionalnym. Przypomnę, że deklarujemy przejęcie ok. 20 linii kolejowych o długości 400 kilometrów" – powiedział marszałek.

Jak wyjaśnił radny sejmiku Patryk Wild, samorząd województwa stara się o przejęcie linii kolejowych, które umożliwią stworzenie ciągu komunikacyjnego od Wrocławia przez Kobierzyce, Niemcze, Dzierżoniów, Bielawę, Srebrną Górę, do okolic Parku Narodowego Gór Stołowych.

"Dzięki temu powstanie ciąg, który będzie miał znaczenie zarówno aglomeracyjne, jak i turystyczne. Chodzi też o to, żeby ten list stanowił zaczyn do pewnego programu zintegrowanych inwestycji samorządów gmin w infrastrukturze, która jest okołotransportowa i nie tylko. To m.in. parkingi, chodniki, czy ścieżki rowerowe, tak aby ten odtwarzany ciąg transportowy stał się pasem rozwoju, który będzie umożliwiał szybszy rozwój terenów, które dzisiaj są jednymi z bardziej wykluczonych transportowo" – tłumaczył Wild.

Władze województwa zakładają, że dokumentacja powinna zostać przygotowana w połowie 2021 r., a prace budowlane potrwają ok. półtora roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
dolnośląskie
linia
  • Zdzich – 31.07.2019

    Moim zdaniem najpierw województwo powinno się skupić na odbudowie takich linii : Jelenia G.-Lwówek-Jerzmanice(Legnica), Jelenia G.-Karpacz,Gryfów-Świeradów oraz Kłodzko-Stronie oraz na poprawie prędkości na magistrali podsudeckiej i na Jelenia G.-Zgorzelec.Dopiero potem zabierać się za takie trasy gdzie już nawet nasypów miejscami nie ma .

  • Robert Chojnicki – 01.08.2019

    Przecież już w 2015/16 roku była lista linii kolejowych do przejęcia od PLK i co? Cisza z tym... 🤷

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....