TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dopuszczenie infrastruktury dla Pendolino nielegalne? PKP PLK pozwane
KZN RAIL/INFORAIL - Opublikowano: 12.12.2014 11:20:10 2 komentarze
Dopuszczenie infrastruktury dla Pendolino nielegalne? PKP PLK pozwane
KZN Rail pozywa winnych nierozliczenia sześciu rozjazdów zainstalowanych na odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej Korytów-Szeligi. Stroną w sądowym sporze z krakowską spółką jest hiszpańskie konsorcjum wykonawcze Eneo-Nord –Ortiz oraz inwestor czyli PKP PLK SA –poinformował Remigiusz Tytuła Pełnomocnik Zarządu KZN Rail ds. Komunikacji.Spółka KZN Rail złożyła w IX Wydziale Gospodarczym krakowskiego sądu okręgowego pozew przeciw podmiotom odpowiedzialnym za brak zapłaty za wykonaną usługę dostawy i zabudowy sześciu rozjazdów. Specjalizująca się w profesjonalnej zabudowie rozjazdów spółka występuje w tym sporze jako niespłacony podwykonawca konsorcjum Eneo-Nord –Ortiz, któremu PKP PLK pierwotnie zleciła wykonanie modernizacji stacji Szeligi. Zapłaty nie dokonało również Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej, które w połowie br. zastąpiło hiszpańskie konsorcjum i kończyło modernizację stacji Szeligi, ponieważ rozjazdy nie były przedmiotem ich zlecenia, a sam inwestor nie wskazał KZN Rail jako podmiotu odpowiedzialnego za podwykonawstwo prac rozjazdowych.Zgodnie z art. 647(1) §5 kodeksu cywilnego tak inwestor jak i generalny wykonawca ponoszą solidarną odpowiedzialność za zapłatę wynagrodzenia za roboty budowlane wykonane przez podwykonawcę. Dlatego pozew dotyczy i Hiszpanów, a także samego zlecającego inwestycję czyli PKP PLK SA. Cały spór toczy się o prawie 1,6 mln złotych –to wartość brutto całej umowy, bez odsetek. W krakowskim sądzie złożony został wcześniej pozew o zapłatę w postępowaniu nakazowym w zakresie 679.685,70 zł brutto, i ta kwota jest już zabezpieczona na rachunkach sądowych przez komornika.Co istotne dla całego tła sprawy, którym bez wątpienia jest modernizacja CMK-i powiązana z „projektem Pendolino”, wobec braku zapłaty oraz ostatecznych odbiorów budowlanych konstrukcji cała istotna i oryginalna dokumentacja techniczna i gwarancyjna pozostaje w wyłącznym posiadaniu spółki KZN Rail, stąd dopuszczenie do eksploatacji i użytkowanie całego układu torowego stacji tworzonego przez te rozjazdy jest mocno wątpliwe pod względem legalności. Jak informują dalej KZN Rail z dokumentacji przedłożonej przed sądem przez powoda wynika, że PKP PLK od wiosny br. doskonale wie o niespłaconych przez konsorcjum Eneo-Nord –Ortiz fakturach wynikających z umów podwykonawczych. Nie kwestionuje także faktu wykonania świadczenia przez KZN Rail związanego z dostawą i zabudową rozjazdów ani też jego jakości. Zarządca kolejowej infrastruktury zwlekał jednak z faktycznym rozwiązaniem tego problemu, czyli spłatą podwykonawcy, co aktualnie powoduje proceduralny problem odbioru stacji oraz brak odpowiedzialności gwarancyjnej przedmiotowych rozjazdów.KZN Rail w swoim pozwie zarzuca też PKP PLK, że przywłaszczyła ona co najmniej dwa rozjazdy, za które nie dokonano zapłaty ani generalnemu wykonawcy (hiszpańskie konsorcjum), ani podwykonawcy. Smaczku całej sprawie dodaje fakt, że na stacji Szeligi w ramach umów podwykonawczych zabudowane zostały dwa inne rozjazdy typu high speed, dostawca tej usługi spółka VAE, została jednak spłacona przez PKP PLK. Nie wiadomo czy impuls do innego potraktowania tego podwykonawcy wynikał z faktu, że wspomniane rozjazdy leżą na torach zasadniczych po których już za kilka dni ma jeździć bezpośrednio Pendolino, czy też z powodu tego że dostawcą był znaczący zachodnioeuropejski koncern…    
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
KZN Rail
Pendolino
CMK
  • Andrzej – 12.12.2014

    Bez znajomości umowy takie dywagacje są nie na miejscu. Pytanie, czy umowa pozwalała wykonawcy na zatrzymanie dokumentacji wykonawczej. Spór o pieniądze, to jedno, a obowiązek wydania dzieła i dokumentów, to drugie. Żeby nie było tak, żę PLK zasłoni się: powód nie wydał dokumentów, więc nie byliśmy obowiązani do zapłaty. Nieważne, że sąd wydał już nakaz w postępowaniu nakazowym, bo nakaz wydaje się na podstawie dokumentów - wiarygodnych, owszem, ale bez rozprawy. O pozwie pozwany dowiaduje się dopiero z chwilą otrzymania nakazu, do którego dołącza się dopiero pozew. Niestety, nakaz w postępowaniu nakazowym staje się od razu tytułem do zabezpieczenia i pozwala na zajęcie kont, ale nie przesądza to jeszcze o wygranej w sporze, pozwany może wnieść zarzuty od nakazu i zabawa dopiero wtedy się zaczyna.

  • Przemo Z – 12.12.2014

    Zaraz, zaraz. Jakie nielegalne. Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji rozjazdow ( nota bene wydane przez Utek producentowi !) jest ? Jest ! Wiec o zadnym "nielegalu" nie moze być mowy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....