TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dostawy nowych pasażerskich jednostek w II kwartale 2013 roku
INFORAIL - Opublikowano: 22.08.2013 07:59:08
Dostawy nowych pasażerskich jednostek w II kwartale 2013 roku

Prezentujemy podsumowanie dostaw nowych pasażerskich pojazdów kolejowych w II kwartale 2013 roku. Omawiany okres okazał się o lepszy od analogicznego w 2012 roku. Dostarczono 9 jednostek taborowych, o łącznej długości 679,50 m, podczas gdy rok wcześniej było ich 6. To o ponad 33% więcej. Wynik ten, mimo, że lepszy niż rok wcześniej, nie powala. Większość przekazanych do eksploatacji pojazdów to ezty, wszystkie zostały zakupione przez samorządy. Łącznie nowe jednostki trafiły do czterech przewoźników. Niechlubna tradycja braku zakupów u dwóch największych polskich przewoźników jest zatem kontynuowana. O ile w przypadku PKP Intercity widać światełko w tunelu (Pendolino, wagony, lokomotywy spalinowe) o tyle Przewozy Regionalne mają problem z zakupieniem nowych jednostek. To tylko sześć spalinowych zestawów. Warto zaznaczyć także, że nie został utrzymany poziom dostaw z I kwartału, kiedy to na polskie tory trafiło 10 składów. Najwięcej nowych pociągów, bo 4, w II kwartale, trafiło do Kolei Wielkopolskich (44,45% udziałów w rynku). To cztery Elfy EN76. Trzy ezty 31WE trafiły do Kolei Dolnośląskich (33,33%), kolejny, dłuższy i ostatni zarazem Impuls 35WE dostarczono do SKM Warszawa (11,11% dostaw). I wreszcie Przewozy Regionalne, a konkretnie Lubelski ich Zakład, który otrzymał od samorządu województwa, autobus szynowy SA134 (11,11% rynku). To jedyny pojazd z napędem spalinowym, dostarczony w 2013 roku. Powołanie do życie spółek samorządowych wychodzi zatem na dobre. To właśnie one wprowadzają na polskie tory najwięcej nowych jednostek.

Przewoźnik

Jednostka

Ilość

Udział w rynku

Liczba członów jednostki

Łączna liczba członów

Długość jednostki

Łączna długość

Udział w rynku

Koleje Wielkopolskie

EN76

4

44,45%

4

16

75,25 m

301,00 m

44,30%

Koleje Dolnośląskie

31WE

3

33,33%

4

12

74,4 m 

223,30 m

32,87%

SKM Warszawa

35WE

1

11,11%

6

6

113,6 m

113,6 m

16,71%

Przewozy Regionalne

SA134

1

11,11%

2

2

41,70 m

41,70 m

6,12%

Razem

 

9

100%

 

36

 

679,50 m

100%

 

I klasyfikacja producentów. Tu bez niespodzianek. Trwa dominacja dwóch krajowych firm –PESY (55,56%) i Newagu (%). W II kwartale 2013 roku na polskie tory wyjechało pięć jednostek z Bydgoszczy i cztery z Nowego Sącza. Ale już wkrótce, bo już w tym roku, sytuacja ta się zmieni. W klasyfikacjach pojawią się Alstom, FPS Cegielski, a w dalszej perspektywie również Stadler. Co ciekawe biorąc pod uwagę liczbę członów, obaj producenci zanotowali taką samą liczbę –18.

Producent

Ilość

Udział w rynku

Łączna liczba członów

Łączna długość

Udział w rynku

PESA

5

55,56%

18

342,70 m

51%

Newag

4

44,44%

18

336,90 m

49%

Razem

9

100%

36

679,50 m

100%

 

I podsumowanie I połowy 2013 roku. Łącznie dostarczonych zostało 19 jednostek, o łącznej długości 1705,75 m. Zostały one przekazane pięciu przewoźnikom i wyprodukowane przez dwóch producentów –PESĘ i Newag.     

Przewoźnik

Ilość I kwartał

Ilość II kwartał

Ilość I połowa 2013

Udział w rynku

Łączna liczba członów

Łączna długość

Koleje Śląskie

6

0

6

31,58%

36

688,50 m

Koleje Dolnośląskie

2

3

5

26,31%

20

372,00 m

Koleje Wielkopolskie

1

4

5

26,31%

20

376,25 m

SKM Warszawa

1

1

2

10,53%

12

227,20 m

Przewozy Regionalne

0

1

1

5,27%

2

41,70 m

Razem

10

9

19

100%

90

1705,75 m

 

Producent

Ilość I kwartał

Ilość II kwartał

Łącznie I połowa 2013 r.

Udział w rynku

Łączna liczba członów

Łączna długość

PESA

7

5

12

 

40+18=58

763,75 m+342,70 m=1106,45 m

Newag

3

4

7

 

14+18=32

262,40 m+336,90 m=599,30 m

Razem

10

9

19

 

54+36=90

1705,75 m

 

Plany

Poniżej prezentujemy planowane dostawy jednostek. Obejmują one zamówienia, których realizacja jeszcze się nie rozpoczęła.

 

Przewoźnik

Producent

Zamówione jednostki

Liczba jednostek

Lata dostaw

PKP Intercity

Alstom

Pendolino ED250

20

2013-2014

PKP Intercity

Stadler&Newag

ezt V max 160 km/h

20

2014-2015

PKP Intercity

w toku

ezt V max 160 km/h

20

2015

PKP Intercity

planowany

Lokomotywy spalinowe

10

2015

PKP Intercity

FPS H.Cegielski

wagony

25

2014

PKP Intercity

w toku

wagony

20

2014-2015

Koleje Mazowieckie

Newag

222M

1

2013

Koleje Mazowieckie

w toku

wagony piętrowe+ lokomotywy

22+2

2014-2015

Koleje Mazowieckie

planowany

spalinowe autobusy szynowe

2

2014

Koleje Mazowieckie

planowany

ezt (5)

12+24

2015

Koleje Mazowieckie

planowany

ezt (2)

10

2015

Warmińsko-Mazurskie

Newag

37WE

1

2015

Lubuskie

PESA

SA139

4

2013

Małopolskie

PESA

Elf (2,3)

10 (4+6)

2014-2015

ZGZ

Newag

31WE

9+8 (opcja)

2013-2014

Pomorskie

w toku

autobusy szynowe

4

2014

Podkarpackie

PESA

Elf (3)

2

2014

Podkarpackie

PESA

SA134

1

2014

Podkarpackie

Newag

Impuls (2)

2

2014

Podkarpackie

Newag

Impuls (3) 36WE

1

2013

Koleje Dolnośląskie

w toku

ezt (3) + ezt (4)

6+5

2014-2015

Kujawsko-Pomorskie (BiT)

PESA

Elf (3) 22WE

2+3 (opcja)

2014

Przewozy Regionalne

Newag

SA137

4

2014

Przewozy Regionalne

PESA

szt (1)

2

2014

ŁKA

Stadler

Flirt

20

2014-2015

ŁKA

planowany

ezt

10

2015-2020

PGZ

Newag

Impuls  (3)

19

2014-2015

PKM

planowany

szt

10

2014-2015


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Newag
rynek

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....