TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dostępność spalinówek, a raczej jej brak
InfoRail - Opublikowano: 08.04.2016 08:30:47 8 komentarzy
Dostępność spalinówek, a raczej jej brak

Wracamy do tematu dostępności taboru PKP Intercity. Przewoźnik, o czym informowaliśmy wczoraj, przedstawił zestawienie, dotyczące poszczególnych jednostek oraz przyczyny konieczności zastępowania lokomotyw spalinowych innymi pojazdami. Jakimi?

Otóż jak poinformował Piotr Stomma wiceminister infrastruktury i budownictwa PKP Intercity są właścicielem 10 spalinowych lokomotyw liniowych o prędkości eksploatacyjnej przekraczającej 100 km/h. Przypomnijmy, że to Gamy. Ilostan ten jest niewystarczający do realizacji rozkładu jazdy, dlatego przewoźnik podjął starania w celu pozyskania kolejnych lokomotyw od innych przewoźników pasażerskich. Stomma podkreśla, że jednym z kryteriów, jakie musi spełniać lokomotywa przeznaczona do ruchu pasażerskiego jest wyposażenie w sprzęg elektryczny umożliwiający zasilanie składu wagonów pasażerskich w energię elektryczną przeznaczoną do ogrzewania lub chłodzenia składu. W ramach przeprowadzonego rozeznania rynku stwierdzono, że żaden z polskich przewoźników nie dysponuje odpowiednią nadwyżką lokomotyw spełniających wyżej wskazany wymóg, którą mógłby udostępnić na rzecz PKP Intercity.

České Dráhy na razie do 10 grudnia

Przeprowadzona analiza rynku spalinowego taboru trakcyjnego wykazała, że przewoźnikiem, który dysponuje lokomotywami spełniającymi oczekiwania PKP Intercity SA jest ?České Dráhy? a.s. Przewoźnik ten posiada spalinowe lokomotywy, których ciężar umożliwia poruszanie się po torach o gorszych parametrach technicznych, mogące zasilać skład wagonowy w energię elektryczną, co w znaczący sposób podnosi komfort podróżowania poprzez umożliwienie uruchomienia klimatyzacji w sezonie letnim, natomiast w sezonie zimowym zapewnia ogrzewanie wagonów. PKP Intercity zawarły zatem z ww. przewoźnikiem czeskim porozumienie, na podstawie którego do 10 grudnia 2016 r. eksploatuje 5 lokomotyw o prędkości maksymalnej wynoszącej 100 km/h

Przewozy Regionalne i PKP CARGO

Stomma wyjaśnia, że na polskim rynku podmiotami, które dysponują pociągowymi lokomotywami spalinowymi są PKP Cargo i Przewozy Regionalne. Do 30 czerwca 2015 r., tj. do czasu odbioru lokomotyw spalinowych SU160 ?GAMA?, PKP Intercity korzystały z usług PKP Cargo w zakresie obsługi trakcyjnej pociągów lokomotywami spalinowymi serii SU46 m.in. na odcinkach: Rzeszów ? Lublin ? Rzeszów, Rzeszów ? Zamość ? Rzeszów.

Od 1 lipca 2015 roku PKP Cargo, ze względu na zły stan techniczny posiadanych lokomotyw spalinowych serii SU46, zaprzestały obsługi wymienionych odcinków, a ponieważ nie posiada rezerwy sprawnych lokomotyw tej serii zaprzestała również świadczenia usług w trybie doraźnej obsługi trakcyjnej.

W związku z koniecznością wyłączeń lokomotyw SU160 spowodowanych awariami, w okresie od 9 lutego 2016 roku do 6 marca 2016 roku zastosowano w trybie awaryjnym (po realokacji lokomotyw serii SU160 z lokalizacji Krzyż do lokalizacji Rzeszów) zlecenie obsługi pociągów PKP Intercity na odcinku Gorzów Wielkopolski? Krzyż ? Piła spółce Przewozy Regionalne. Rozwiązania takiego nie można jednak stosować jako stałej metody ze względu na uwarunkowania kadrowe oraz eksploatacyjne w zakresie taboru (niedobory pracowników drużyn trakcyjnych i konieczność przeglądów technicznych lokomotyw).

Ale.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail Przewozy Regionalne najprawdopodobniej nie będą kontynuowały eksploatacji lokomotyw serii SU45. Po wygaśnięciu dopuszczeń do ruchu tych maszyn najprawdopodobniej zostaną one odstawione, a w konsekwencji skasowane.

Co więcej na pozbycie się lokomotyw SU45 zdecydowały się także PKP Intercity. Być może była to decyzja zbyt pochopna i warto było zainwestować w remont 2-3 lokomotyw, umożliwiający ich przywrócenie do służby. Tak się jednak nie stało. Przypomnijmy, że na taki krok zdecydowały się PKP CARGO, które zmodernizowały podobne spalinówki, które, już jako ST45, nadal prowadzą składy. 

Alternatywą wydaje się być dalsza współpraca z Ceskimi drahami. Wkrótce powinna poprawić się również dostępność Gam, tym bardziej, że jak informuje przewoźnik 60% awarii to zdarzenia losowe i błędy człowieka.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
lokomotywa
  • niezaskoczony – 08.04.2016

    ALE.... Nie remont lokomotyw SU45 , LECZ ich gruntownej modernizacji !!! I nie w ilości 2-3 sztuk , ale 15-20 sztuk. Dziwne, żenujące jest to, że do tej modernizacji nie doszło. Ba, wszak decydenci ówczesnego MIR-u oraz PKP IC wiedzieli no przecież lepiej co jest najlepsze.

  • filippe – 08.04.2016

    nadal "wiedzą" - kupno EZT-ów zamiast inwestycje w nowe lokomotywy i nowoczesne wagony.

  • Ga – 08.04.2016

    Szkoda, ze SU46 sa tak zapuszczone. Bylyby idealne na Hel, bo niestety zmodernizowane SU42 nie daja rady

  • rodeif – 09.04.2016

    @filippe: co dadza EZT-y na trasach niezelektryfikowanych?

  • kolejarz – 09.04.2016

    >> GaSU46 nie mogłyby jeździć na Hel, gdyż tam mogą jeździć tylko pojazdy czteroosiowe.

  • Ga – 10.04.2016

    SU46 moga jezdzic na Hel. Zakaz wjazdu maja tylko SU45 I ST44. Z reszta byc moze teraz po remoncie moga nawet jezdzic SU45

  • Przemo Z. – 11.04.2016

    @GaNie mogą. Poza tym chciałbym zwrócić na "mały" lecz istotny szczegół.Masa SU45 w stanie służbowym to 102 t. Masa SU160 w stanie służbowym to ~ 83 t. Z tymże SU45 ma 6 osi a GAMA 4.A podobno GAMY są dedykowane ( między innymi) na odc. o nienajlepszych parametrach ( Zamość - SW/Munina czy Stróże - Jasło - Zagórz)Trzeba było więc zmodernizować kilka SU45 a najlepiej SU46 od PKP Cargo. Tak robią mądrzejsi ( CD/ZSK). A nie kupować "podłowóz-prototyp"

  • były kolejor – 18.04.2016

    zgadzam się został o po 30 kilka i su 45 i su 46 po 15 sztu z każdej seri i moderna.miałem okazję szmigac nimi na ocinku gdynia --w-wa i grzały co prawda momentami 120 , ale to lata 80 . . W su45 to silniki główne spal. tak jak cargo zrobiło. po za tym, różne zerwania ,czy oblodzenia sieci się zdaeazają więc , jak mają w poważaniu pasażerów . to nich sie zabezpieczą w głównych węzłach.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....