TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Drożej, a konkurencji nie ma
InfoRail.pl - Opublikowano: 31.05.2017 09:55:58 8 komentarzy
Drożej, a konkurencji nie ma

Według licznych doniesień prasowych podróżujący korzystający z usług Polskich Kolei Państwowych w ciągu ostatnich miesięcy skarżą się na coraz wyższe ceny biletów – twierdzi grupa posłów, którzy występują z interpelacją do Ministra Infrastruktury i Budownictwa.

Jak twierdzą Jerzy Meysztowicz, Piotr Misiło, Paweł Kobyliński same ceny bazowe biletów na pociągu EIC oraz EIP wzrosły, co potwierdza biuro prasowe PKP. W poprzednich latach dla podróżnych rezerwującym z odpowiednim wyprzedzeniem dostępne były zniżki w ofercie Super Promo. Jednakże według licznych doniesień pasażerów, jak również dziennikarzy, w chwili obecnej promocje są dostępne jedynie sporadycznie. Przedstawiciele spółki nie chcą podać informacji na temat wielkości puli biletów objętych ofertą Super Promo pod pretekstem tajemnicy handlowej.

Pojawiają się również zarzuty pod adresem PKP o nadużycie dominującej pozycji na rynku. Według doniesień medialnych władze PKP wielokrotnie odmówiło potencjalnym konkurentom dostępu do infrastruktury (w ostatnim czasie wnioskowało o to 7 spółek). Według ekspertów pojawienie się konkurencji zachwiałoby monopolistyczną pozycję PKP na rynku oraz wywarło presję na obniżkę cen biletów. Sytuację pogarsza zeszłoroczna nowelizacja ustawy o transporcie kolejowym, dająca Urzędowi Transportu Kolejowego prawo odmowy dostępu do trasy przewoźnikowi, jeżeli stwierdzi, że "proponowane krajowe połączenie pasażerskie zagraża równowadze ekonomicznej umowy o świadczenie usług publicznych" - a więc stanowi zagrożenie dla wpływów PKP.

W związku z powyższym posłowie stawiają pytania:

Czy PKP wykorzystuje pozycję dominującą celem podnoszenia wysokich cen?

Dlaczego dostępność zniżek, zwłaszcza na pociągi Pendolino stopniowo się zmniejsza?

Czy w związku z nowymi taryfami liczba pasażerów PKP, zwłaszcza w pociągach EIC i EIP się zmniejsza?

Czy UTK bierze pod uwagę potencjalne korzyści dla pasażerów wynikające z rozwoju konkurencji na polskim rynku kolei?

Czekamy zatem na stanowisko MIB, do tematu wrócimy na łamach InfoRail.pl.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bilet
  • gutek – 31.05.2017

    jest konkurencja w postaci Polskiego Busa i PKS

  • Mikey – 31.05.2017

    @gutek, nie ma praktycznie żadnej konkurencji kolejowej, na niektórych liniach (Wawa - Gdańsk) praktycznie brak TLK, cierpi na tym tylko pasażer, bo przecież nie kolejarze, którzy mają ulgi.Jaki pożytek z modernizacji linii ma np. mieszkaniec Iławy, który jak ma jutro potrzebę podjechać do Warszawy musi zabulić 144 pln za pendolino?Przykład czeski powoduje, że na konkurencji korzystają wszyscy, także państwowe koleje, bo są zmuszone do zmian, a ogólnie więcej ludzi korzysta z kolei.Dla mnie największym absurdem są ceny na krótkich odległościach, pociągiem EIC zupełnie nie opłaca się podjechać np. 100 km, bo cena jest absurdalna. W Czechach siadasz do EC i jedziesz jeden przystanek, czemu nie?

  • K – 31.05.2017

    Cztery osoby na trasie Warszawa - Gdynia za bilety muszą zapłacić 480 zł. Za tę kasę samochodem z obiadem na wypasie dojadą i jeszcze na pączki zostanie.

  • Podróżnicy – 31.05.2017

    Przepełnione pociągi wszystkich kategorii świadczą o ty, że bilety są wciąż za tanie. Czy słowo "poseł" zawsze musi kojarzyć się aż tak źle?!

  • www – 31.05.2017

    @PodróżnicyTo raczej świadczy o tym, że oferta nie jest dostosowana do potrzeb pasażerów. Pociągów jest po prostu za mało i są za krótkie. Ceny są za to zbyt wysokie. Szczególnie dla osób, które muszą płacić zwykłą cenę. Kolej odstrasza zwykłych ludzi i zmusza ich do jazdy samochodem, bo to jest znacznie tańsze w przypadku już dwóch osób. A jednocześnie musimy dopłacać do ulg tych co jeżdżą pociągami. Jaki to ma sens? Nie lepiej byłoby zlikwidować ulgi i obniżyć dla wszystkich ceny do rozsądnego poziomu?

  • Pasażer – 31.05.2017

    Ceny biletów na pociągi TLK i IC są jak najbardziej OK. Tutaj bym nie nie ruszał, rzeczywiście frekwencja w tych składach bardzo wzrosła w ostatnim czasie i dzieje się tak nadal. Jeżeli zaś chodzi o pociągi EIC i EIP no to cóż, są to pociągi komercyjne, więc nich IC ustala sobie cenę jaką zechce, ALE powinna być także obowiązkowo zapewniona sensowna alternatywa na wszystkich trasach w postaci IC/TLK. Jeśli i w takiej sytuacji EIC i EIP przy zachowaniu obecnych cen zarabiałyby na siebie - to znaczyłoby, że ceny są ok, a pasażerowie mieliby wybór. I w takiej sytuacji powinno się też obowiązkowo zlikwidować ulgi ustawowe na EIC/EIP (szkolne, studenckie, kolejowe itd. - wszystkie), a pozostawić je jedynie na pociągi osobowe oraz TLK/IC. Wtedy to wszystko miałoby ręce i nogi.

  • Pasażer – 31.05.2017

    Dodam jeszcze, że rozsądną alternatywą dla EIC/EIP absolutnie nie są 2-3 połączenia ekonomiczne na dobę, musi ich być znacznie więcej. Owszem, mogą to być pociągi zestawione np. z wagonów z przedziałami 8-miejscowymi tak, aby różnica w standardzie była, ale jednocześnie cena też byłaby przystępna dla każdego. Kogo stać - pojedzie sobie bardziej komfortowym i trochę szybszym, kogo nie - wybierze tańszy (nawet przy standardzie TLK ale przy obecnych czasach przejazdu na wielu liniach żadna konkurencja autobusowa i tak nie ma żadnych szans).

  • Damian – 01.06.2017

    Ja mimo sympatii podróży koleją nawet na dzień dziecka darmowe bilety dla dzieci nie przekonały mnie do jazdy a chciałem z dziećmi pojechać z Bielska Białej do Warszawy i powrót , powodem mimo zniżki 30 % jest cena zaporowa bo TLK wyjeżdża 4 30 rano, inne połączenia z TLK-ami jak np. w Łodzi Widzewie czy Włoszczowej lub Kielcach są nie pewne czasowo a pociąg EC COMENIUS czy Pendliona są w cenie na dwóch T/P za 600zł kiedy to człowiek zarabia 1700zł. Tak się chwaliło PKP IC że ceny pociągów kategorii IC , EC zmaleją do przystępnych cen przybliżonych do TLK i pytam gdzie to jest ?. PKP Monopolistą krajowym nie dostępnym dla każdego.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...