TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Droższa szybka kolej w Wielkiej Brytanii?
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 21.01.2020 09:45:58 1 komentarz
Droższa szybka kolej w Wielkiej Brytanii? (źródło: YT)

Koszt budowy proponowanej kolei dużych prędkości, która ma połączyć Londyn z północą Anglii, może zwiększyć się do 106 mld funtów, co byłoby wzrostem o ponad 20 proc. wobec szacunków sprzed kilku miesięcy - wynika z rządowego raportu cytowanego przez "Financial Times".

W raporcie znajduje się także rekomendacja, by wstrzymać pracę nad drugą fazą projektu w celu zbadania, czy lepszym rozwiązaniem nie byłaby budowa bądź ulepszenie na tych odcinkach normalnych linii kolejowych.

Zgodnie z planem linia kolei dużych prędkości - oznaczona jako HS2 - ma najpierw, do 2026 r., połączyć Londyn z Birmingham, a w drugiej fazie, do 2032-33, miałaby zostać pociągnięta dalej dwiema odnogami - do Manchesteru i Leeds. Pozwoliłoby to skrócić podróż ze stolicy do Birmingham z 1 godz. 21 minut do 52 minut, a z Londynu do Manchesteru - z 2 godz. 7 minut do 1 godz. 7 minut.

W fazie projektu ówczesny koalicyjny rząd Partii Konserwatywnej i Liberalnych Demokratów zakładał, że całość przedsięwzięcia będzie kosztowała nieco ponad 31 mld funtów, w 2017 r., gdy projekt został zaaprobowany przez parlament i ruszyła budowa, budżet ustalono na 56 mld. We wrześniu zeszłego roku rząd oceniał, że koszty budowy zamkną się w kwocie 81-88 mld. Jednak według przywoływanego przez "FT" raportu, istnieje "znaczące ryzyko", że wzrosną one do 106 mld.

Analiza, a w szczególności sugestia zbadania sensowności budowy drugiej fazy projektu, z pewnością wzmoże trwającą wciąż w Wielkiej Brytanii dyskusję na temat opłacalności budowy linii kolei dużej prędkości. Burmistrz Manchesteru Andy Burnham powiedział, że sytuacja, w której północny odcinek linii miałby być zastąpiony zwykłą linią kolejową, jest nie do przyjęcia. Z kolei lord Berkeley, wiceprzewodniczący komisji, która sporządzała raport, uważa, że mieszkańcy miast na północy Anglii zapewne woleliby, aby były one połączone tak dobrą siecią transportu publicznego, jaka jest w Londynie, od możliwości skrócenia podróży do stolicy o pół godziny.

Ewentualna zmiana planów dotyczących północnych odnóg HS2 byłaby jednak kłopotliwa z politycznego punktu widzenia. Premier Boris Johnson po grudniowych wyborach na każdym kroku powtarza, że odpłaci się wyborcom z północy Anglii za okazane mu zaufanie, a priorytetem jego rządu jest wyrównywanie poziomu rozwoju między poszczególnymi regionami kraju - czyli w szczególności między Londynem i okolicami a przemysłowymi regionami północnej Anglii. HS2 ma być jednym ze sposobów na napędzanie ich rozwoju.

Jak do tej pory na realizację HS2 wydano 7,4 mld funtów, a bezpośrednio i pośrednio przy budowie linii zatrudnionych jest 9 tys. osób. Minister transportu Grant Shapps zapowiedział, że decyzja co do przyszłości inwestycji zapadnie w ciągu najbliższych tygodni.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wielka Brytania
HS
  • zeus04 – 24.01.2020

    A co z na brytyjskimi przewozami regionalnymi?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....