TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Droższa szybka kolej w Wielkiej Brytanii?
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 21.01.2020 09:45:58 1 komentarz
Droższa szybka kolej w Wielkiej Brytanii? (źródło: YT)

Koszt budowy proponowanej kolei dużych prędkości, która ma połączyć Londyn z północą Anglii, może zwiększyć się do 106 mld funtów, co byłoby wzrostem o ponad 20 proc. wobec szacunków sprzed kilku miesięcy - wynika z rządowego raportu cytowanego przez "Financial Times".

W raporcie znajduje się także rekomendacja, by wstrzymać pracę nad drugą fazą projektu w celu zbadania, czy lepszym rozwiązaniem nie byłaby budowa bądź ulepszenie na tych odcinkach normalnych linii kolejowych.

Zgodnie z planem linia kolei dużych prędkości - oznaczona jako HS2 - ma najpierw, do 2026 r., połączyć Londyn z Birmingham, a w drugiej fazie, do 2032-33, miałaby zostać pociągnięta dalej dwiema odnogami - do Manchesteru i Leeds. Pozwoliłoby to skrócić podróż ze stolicy do Birmingham z 1 godz. 21 minut do 52 minut, a z Londynu do Manchesteru - z 2 godz. 7 minut do 1 godz. 7 minut.

W fazie projektu ówczesny koalicyjny rząd Partii Konserwatywnej i Liberalnych Demokratów zakładał, że całość przedsięwzięcia będzie kosztowała nieco ponad 31 mld funtów, w 2017 r., gdy projekt został zaaprobowany przez parlament i ruszyła budowa, budżet ustalono na 56 mld. We wrześniu zeszłego roku rząd oceniał, że koszty budowy zamkną się w kwocie 81-88 mld. Jednak według przywoływanego przez "FT" raportu, istnieje "znaczące ryzyko", że wzrosną one do 106 mld.

Analiza, a w szczególności sugestia zbadania sensowności budowy drugiej fazy projektu, z pewnością wzmoże trwającą wciąż w Wielkiej Brytanii dyskusję na temat opłacalności budowy linii kolei dużej prędkości. Burmistrz Manchesteru Andy Burnham powiedział, że sytuacja, w której północny odcinek linii miałby być zastąpiony zwykłą linią kolejową, jest nie do przyjęcia. Z kolei lord Berkeley, wiceprzewodniczący komisji, która sporządzała raport, uważa, że mieszkańcy miast na północy Anglii zapewne woleliby, aby były one połączone tak dobrą siecią transportu publicznego, jaka jest w Londynie, od możliwości skrócenia podróży do stolicy o pół godziny.

Ewentualna zmiana planów dotyczących północnych odnóg HS2 byłaby jednak kłopotliwa z politycznego punktu widzenia. Premier Boris Johnson po grudniowych wyborach na każdym kroku powtarza, że odpłaci się wyborcom z północy Anglii za okazane mu zaufanie, a priorytetem jego rządu jest wyrównywanie poziomu rozwoju między poszczególnymi regionami kraju - czyli w szczególności między Londynem i okolicami a przemysłowymi regionami północnej Anglii. HS2 ma być jednym ze sposobów na napędzanie ich rozwoju.

Jak do tej pory na realizację HS2 wydano 7,4 mld funtów, a bezpośrednio i pośrednio przy budowie linii zatrudnionych jest 9 tys. osób. Minister transportu Grant Shapps zapowiedział, że decyzja co do przyszłości inwestycji zapadnie w ciągu najbliższych tygodni.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wielka Brytania
HS

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....