TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Drugi tor na linii 354. Dzięki samorządowi
- Opublikowano: 17.05.2019 12:05:57
Drugi tor na linii 354. Dzięki samorządowi (foto: PKP PLK)

Dzisiaj (17 maja) w Wielkopolskim Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu podpisana została umowa o współpracy przy budowie drugiego toru na linii 354.

Prace mają objąć także drugą przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp. Most do stacji Oborniki Wlkp. Przewidywany koszt Studium Wykonalności to 1 mln zł netto, a dofinansowanie ze strony województwa wyniesie 500 tys. zł.

W ramach środków z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 realizowana jest aktualnie inwestycja pod nazwą "Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny PoD – Chodzież – Piła Główna". Realizowany wariant inwestycji zakłada utrzymanie dotychczasowego jedno i dwutorowego charakteru linii. W związku z przewidywanym dynamicznym rozwojem przewozów pasażerskich na linii kolejowej Poznań – Piła, Województwo Wielkopolskie wraz z PKP PLK S.A. są zainteresowane dalszym usprawnianiem infrastruktury kolejowej na tym kierunku po zakończeniu prac modernizacyjnych. Szczególnie dotyczy to likwidacji potencjalnych tzw. wąskich gardeł w organizacji transportu kolejowego, zwłaszcza na odcinku Poznań – Oborniki Wlkp. – Rogoźno, który zaplanowany został do obsługi w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.

W roku ubiegłym podjęte zostały przez PKP PLK działania związane z opracowaniem koncepcji projektowej dla realizacji zadania "Budowa drugiego toru kolejowego wraz z drugą przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp. Most do stacji Oborniki Wlkp." Decyzją Zarządu Spółki PKP PLK przyjęty został wariant realizacji powyższej inwestycji, którego koszt oszacowany został na około 50 mln zł. Budowa drugiego toru z siecią trakcyjną planowana jest na ponad dwukilometrowym odcinku pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wlkp. Most a stacją Oborniki Wlkp. Na rzece Warcie powstanie most kolejowy, który zapewni sprawny, dwutorowy ruch pociągów. Elementem inwestycji będzie też drugi peron na przystanku osobowym Oborniki Wlkp. Miasto. Ten nowy peron o długości 300 m będzie jednokrawędziowy i zlokalizowany zostanie przy nowym torze. Rozważana jest także budowa przejścia podziemnego wraz z windami.

Podjęte działania wpisują się w plany związane z rozwojem transportu na opisywanym ciągu komunikacyjnym. Elementem wyjściowym dla realizacji tego zadania będzie opracowanie Studium Wykonalności i pozyskanie koniecznych decyzji administracyjnych dla wybranego wariantu inwestycyjnego. Dzięki przygotowaniu takiej dokumentacji, zadanie będzie mogło aplikować o wsparcie finansowe ze środków Unii Europejskiej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wielkopolskie
PKP PLK
most
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....