Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Duże zainteresowanie Bieszczadzką Kolejką Leśną

inforail
03.02.2017 06:42
0 Komentarzy

Nawet 300 osób wkażdą środę i sobotę podczas tegorocznych zimowych ferii szkolnych podróżujeBieszczadzką Kolejką Leśną. „Zainteresowanie jest większe niż przedrokiem” – powiedział PAP prezes fundacji zarządzającej kolejką wąskotorowąMariusz Wermiński.

„Chętnych na zimowe podróże kolejką nie brakuje.Zazwyczaj na trasę wyjeżdżają dwa składy. Pierwszy ciągnięty przez parowózKp-4, czyli popularną +bieszczadzką ciuchcię+, a drugi przez lokomotywę spalinową”? zauważył Wermiński.

Przypomniał, że „tegoroczna zima w Bieszczadach jestwyjątkowo śnieżna”. „Śniegu spadło tyle, że przed feriami kilkanaścieosób przez prawie tydzień musiało usuwać jego zwały na stacjach BKL w Majdaniei Balnicy oraz z torowiska” – wyjaśnił.

Zapewnił, że BKL „jest przygotowana, żeby żaden turystanie zrezygnował z zaplanowanej podróży”.

W okresie ferii bieszczadzka kolejka kursuje na trasieMajdan – Balnica i z powrotem. Ze stacji w Majdanie skład wyrusza w południe wkażda środę i sobotę. „Podróż trawa około dwóch godzin. Przed podróżą ijuż po dotarciu do celu pasażerowie są częstowani gorącą herbatą zcytryną” – zaznaczył prezes fundacji BKL.

Parowóz lub lokomotywa na trasie ciągną ogrzewany wagonzamknięty oraz jeden lub więcej, w zależności od zainteresowania, wagonypółotwarte. Te ostatnie opalane są umieszczonymi w nich piecykami tzw.”kozami”.

„Kolejką leśną podróżują wszyscy; są najmłodsi, ichrodzice, a często także dziadkowie. Choć w tym roku obserwuje szczególnie dużodzieci. Staramy się żeby zimowe podróże wąskotorówką nawiązywały klimatem dopopularnych kuligów” ? mówił Wermiński.

Według prezesa Wermińskiego, zimowe podróże wąskotorówkąmają być dodatkową ofertą dla wypoczywających w Bieszczadach. Podczas ferii,czyli w drugiej połowie stycznia oraz do końca lutego możliwe jest równieżzamówienie pociągu przez grupy zorganizowane w inne dni tygodnia.

W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październikubieszczadzka kolejka wozi turystów w weekendy, a w lipcu i sierpniu ?codziennie.

Do 2012 r. zimą kolejka jeździła jedynie na zamówienie.Potem, przez pięć lat, podczas ferii szkolnych kursowała w każdą sobotę.Rosnąca popularność sprawiła, że w tym roku dodatkowe kursy wprowadzono także wkażdą środę.

W ubiegłym roku BKL przewiozła 127 tys. pasażerów; najwięcejw swojej historii. Wpływy ze sprzedaży biletów są podstawowym źródłem jejutrzymania. W sezonie letnim jeździ z Majdanu k. Cisnej do Przysłupia i zMajdanu do Balnicy. Pierwsza trasa liczy 12 km, a druga 9 km.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała 1898 r. Przezwiele lat służyła przede wszystkim do transportu drewna. W 1994 roku zewzględów ekonomicznych została wyłączona z eksploatacji.

W 1996 r. utworzona została Fundacja Bieszczadzkiej KolejkiLeśnej, która postanowiła utrzymać zabytkową kolejkę.


Komentarze