TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dwa 14WE ponownie w Kolejach Śląskich, brakujących Elfów nadal … brak
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.05.2020 10:45:57
Dwa 14WE ponownie w Kolejach Śląskich, brakujących Elfów nadal … brak

Koleje Śląskie podpisały umowę z Industrial Division na dzierżawę dwóch sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych. To oczywiście jednostki 14WE, które już w przeszłości były wykorzystywane przez przewoźnika.

Zamówienie zostało udzielone w trybie "z wolnej ręki". Jak wyjaśnia przewoźnik zgodnie z PZP zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.

W dniu 4 marca 2020 r. o godz. 17.05, podczas wykonywania jazdy manewrowej w stacji Gliwice, doszło do wykolejenia elektrycznego zespołu trakcyjnego 27WEb-002. Pojazdy typu 27WEb są pojazdami o największej pojemności, które Koleje Śląskie wykorzystują na liniach kolejowych o największej liczbie pasażerów. Przedmiotowa sytuacja spowodowała, że w 2020 r. Koleje Śląskie nie dysponują własną rezerwą taborową w ilości wystarczającej do pokrycia powstałego braku, pomimo ogłoszenia w miesiącu luty 2020 r. postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na dzierżawę 4 szt. EZT (unieważnione ze względu na brak ofert). Postępowanie przeprowadzono ze względu na planowe wyłączenia w 2020 r. 26 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych, a także ze względu na fakt niedostarczenia przez Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. dwóch sztuk fabrycznie nowych 3-członowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Zawarcie umowy dzierżawy na 2 szt. EZT (dwa pojazdy trzyczłonowe w miejsce jednego pojazdu sześcioczłonowego) pozwoli poprzez wykorzystanie możliwości wykonywania jazd w trakcji wielokrotnej na odpowiednie zabezpieczenie najbardziej wymagających linii. W zawiadomieniu o wypadku wskazano m.in. uszkodzenie elementów drugiego wózka oraz zagięcie poszycia pudła wagonów A i B. Powyższe uszkodzenia powodują konieczność przeprowadzenia zarówno na wózkach jak i na pudłach obu członów pojazdu specjalistycznych, szczegółowych pomiarów po przeprowadzeniu których poznamy dokładny zakres koniecznych do przeprowadzenia prac naprawczych. Na podstawie powyższego określenia skutków zdarzenia wskazano przewidywany okres dzierżawy do 31.12.2020 r.

Krótszy, kilkumiesięczny okres dzierżawy niesie za sobą ryzyko:

• braku zainteresowania oferentów do wydzierżawienia pojazdów,

• wysokich stawek dzierżawy,

• trudniejszej pozycji negocjacyjnej do zawarcia przedmiotowej dzierżawy,

• konieczność zawarcia kolejnej umowy z podmiotem posiadającym pojazdy, które spowodują opóźnienia w przekazaniu pojazdów do dzierżawy oraz ponoszenie dodatkowych kosztów ze względu na:

— konieczność przeprowadzania autoryzacji dla drużyn trakcyjnych,

— konieczność przeprowadzania autoryzacji dla drużyn konduktorskich,

— przeszkolenia pracowników obsługi technicznej lub zawarcia umowy wraz z usługą utrzymania.

Koleje Śląskie są obecnie właścicielami 2 szt. EZT typu 14WE o nr 01 i 03 co sprawia, iż zawarcie umowy na dzierżawę tego typu pojazdów jest korzystne z uwagi na:

• uniknięcie kosztów związanych z koniecznością przeprowadzania autoryzacji dla wszystkich wymaganych do obsługi maszynistów oraz pracowników drużyn konduktorskich,

• znajomość taboru przez pracowników drużyn pociągowych,

• znajomość taboru przez pracowników obsługi technicznej co umożliwia wykonywanie we własnym zakresie czynności utrzymaniowych oraz doraźnych napraw,

• wyposażenie m.in. w składane wieszaki rowerowe; klimatyzację; kabinę WC z zamkniętym układem sanitarnym, przystosowanie do obsługi osób na wózkach inwalidzkich wraz z możliwością przewijania niemowląt; monitoring SIP i CCTV; powłokę antygraffiti,

• wizerunek zbliżony do pojazdów nowszych generacji.

Wracając do Elfów 2 to termin ich dostawy nie jest znany. Jak poinformowała nas była już rzeczniczka prasowa Kolei Śląskich (na marginesie nie za bardzo rozumiemy powody zakończenia współpracy) Magdalena Iwańska w przypadku obu pojazdów Koleje Śląskie są w trakcie odbiorów etapowych. Co do terminów dostaw – trudno je określać. Czekamy zatem…  


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Śląskie
Industrial Division
14WE

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....