Dwa dodatkowe tory od
stacji Warszawa Wschodnia do Tłuszcza zwiększą możliwości kolei w aglomeracji i
ułatwią podróże w kierunku Białegostoku – poinformowały PKP Polskie Linie
Kolejowe.
Spółka zleciła opracowanie dokumentacji do połowy 2021 r.
Efektem prac będą krótsze podróże, większe bezpieczeństwo i sprawniejszy
przewóz towarów. Rozbudowa o dwa dodatkowe tory linii kolejowej pomiędzy
Warszawą a Tłuszczem to realizacja jednego z założeń "Master Planu dla
transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej" ogłoszonego przez PKP Polskie
Linie Kolejowe S.A. w lipcu 2019 roku.
Jak podają PKP PLK zmiany w transporcie kolejowym w Polsce w
istotny sposób obejmują aglomeracje. Celem jest zapewnienie mieszkańcom i
podróżnym sprawnej zintegrowanej komunikacji. W aglomeracji warszawskiej
powstaje wygodna i szybka kolej. Planowany jest także jej rozwój, aby
gwarantowała coraz sprawniejsze dojazdy.
Zgodnie z dokumentem
"Kierunki rozwoju sieci kolejowej w Warszawskim Węźle Kolejowym" Master Plan dla transportu kolejowego w
aglomeracji warszawskiej" przyjętym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w
2019 r. planujemy, że każda linia do stolicy będzie czterotorowa. Osobne tory
dla pociągów aglomeracyjnych i dla pociągów dalekobieżnych zwiększa
przepustowość, usprawnią dojazdy i poprawią atrakcyjność kolei w warszawskim
węźle kolejowym – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii
Kolejowych S.A.
Umowa podpisana
Dzisiaj (21 listopada) w Warszawie, PKP Polskie Linie
Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie studium wykonalności dla zadania:
Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu "Prace na linii
kolejowej nr 6 na odcinku Warszawa Wschodnia – Czyżew" w ramach projektu "Prace
przygotowawcze dla wybranych projektów".
Studium wykonalności odpowie na pytania jaki będzie
najlepszy wariant dla poprowadzenia dwóch nowych torów od stacji Warszawa
Wschodnia do Tłuszcza (linia nr 21). Kolejnym elementami opracowania będą
analizy dostosowania stacji i przystanków Warszawa Wileńska, Warszawa Wileńska
Marki, Zielonka, Wołomin, Wołomin Wschód i Tłuszcz do zwiększonej liczby
podróżnych. W studium zawarte będą także analizy dotyczące budowy nowych
przystanków. Projekt zakłada budowę około 55 km nowych torów wraz z siecią
trakcyjną. W miejscu ok. 30 przejść i przejazdów kolejowo-drogowych
przewidziano budowę nowych skrzyżowań bezkolizyjnych. Dzięki nowemu systemowi i
urządzeniom sterowania ruchem kolejowym najszybsze pociągi pojadą między
Warszawą a Czyżewem z prędkością 200 km/h. Cztery tory od Warszawy do Tłuszcza
to głównie większa przepustowość i szybsze podróże w aglomeracji oraz regionie.
Studium wykonalności dla zadania: Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla
projektu "Prace na linii kolejowej nr 6 na odcinku Warszawa Wschodnia – Czyżew"
w ramach projektu "Prace przygotowawcze dla wybranych projektów" ma być gotowe
w połowie 2021 roku. Przygotuje je firma BBF Sp. z o.o. Wartość zadania
finansowanego z budżetu PLK to ponad 3 mln zł. Budowa planowana jest przy
wykorzystaniu środków z instrumentu finansowego CEF "Łącząc Europę".
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.