TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dwie oferty w Opolskim
INFORAIL - Opublikowano: 11.09.2015 18:00:52 29 komentarzy
Dwie oferty w Opolskim

Dziś, 11 września, minął termin składania ofert w przetargu nieograniczonym na wykonanie i dostawę 5 sztuk fabrycznie nowych trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych stanowiących zakres zamówienia gwarantowanego oraz zakres zamówienia objęty prawem opcji na kolejne 2 sztuki dla województwa opolskiego.

Wpłynęły dwie oferty:

1. Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. - na kwotę 103 233 900 PLN

2. NEWAG S.A. Nowy Sącz - na kwotę 88 338 600 PLN

Przypomnijmy, że cena to nie wszystko. Kryteria oceny ofert stanowią bowiem:

1. Kryterium ceny - 60%

2. Kryterium funkcjonalności - wskaźnik długości niskiej podłogi - 20%

3. Kryterium funkcjonalności - ilość miejsc siedzących - 10%

4. Kryterium jakości - sposób podparcia nadwozia na wózkach - 10%

Co do parametrów, to nie ma obowiązku ich odczytywania podczas otwarcia ofert, poza tym oferent zastrzegł objęcie ich tajemnicą. Obecnie dokumenty złożone do przetargu poddane są wnikliwej ocenie i badaniu przez komisję przetargową, być może będą one wymagały wyjaśnienia lub uzupełnienia przez oferentów. Dopiero po zakończeniu oceny ofert przez komisję zostaną ogłoszone wyniki przetargu ? poinformowała nas Violetta Ruszczewska z zespołu prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego. A zatem wszystko jest jeszcze możliwe. Mimo, że Newag ma znaczną przewagę cenową to nie jest ona na tyle duża, że już dziś możemy obwieścić zwycięstwo nowosądeckiej firmy.  

Jak tłumaczył PAP Dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki opolskiego urzędu marszałkowskiego Bartłomiej Horaczuk jeszcze w tym roku odbędzie się pierwszy etap realizacji przetargu, czyli częściowy odbiór prac na kwotę ok. 9 mln zł.

"Pierwsze trzy pojazdy z tego zamówienia będą odbierane w roku 2016" - zapowiedział dyrektor tłumacząc, że według planów pierwszy z nowych pociągów na tory miałby wyjechać wiosną przyszłego roku, a dwa kolejne - jesienią 2016 r. Pozostałe pociągi miałyby być dostarczone w latach 2017 - 2018.

Horaczuk dodał, że zamówienie woj. opolskiego zostało rozpisane tak, by nowe pociągi spełniały bardzo restrykcyjne normy jakości, komfortu podróży czy bezpieczeństwa. Ma to np. pozwolić na ich wykorzystanie na linii Opole - Wrocław dostosowanej do prędkości 160 km na godzinę. Składy te dedykowane też będą na linię Opole - Kędzierzyn-Koźle, która - jak mówił PAP Horaczuk - również ma być w kolejnych latach dostosowana do takiej prędkości.

Na marginesie dodajmy, że na start w przetargu niestety nie zdecydował się Stadler, na którego po cichu liczyliśmy?

Do tej pory woj. opolskie zakupiło 15 swoich składów - 11 szynobusów oraz 4 zmodernizowane w ostatnich latach jednostki EN57. Stanowi to ok. 1/3 tych pociągów, które wykonują usługi w województwie w ramach Przewozów Regionalnych. Po zakupie nowych składów własnością woj. opolskiego będzie ok. połowa floty potrzebnej do obsługi rozkładu w regionie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Newag
Opolskie
  • ciekawe – 11.09.2015

    różnica w cenie jest bardzo duża. To 3 mln na jeden zestaw, za róznice można mieć prawie 6-ty. Coś Newag nie jest tutaj lubiany :)

  • dermika – 11.09.2015

    Lepiej aby NEWAG wygrał z uwagi na nieterminowość PESY znaną wśród tych , którzy zamawiali produkty z Bydgoszczy !

  • ciekawe – 11.09.2015

    dwa pytania odnośnie terminowości PESY:- jak wygląda dostawa Krakowiaków ?- jak wygląda realizacja MEGA kontraktu dla DB?

  • yyy – 11.09.2015

    @ciekawe-na oba pytania można odpowiedzieć jednym zdaniem. Jak ED74 zza krzaka.

  • ciekawe – 11.09.2015

    no to daleko nie zajadą

  • Gruby – 11.09.2015

    Buhahahaahha newag juz może zbierać papiery na pozew o rażąco niska cenę. Buhahahahahaha tak na prawdę opole nas nie interesowało. Dołożymy wam w Małopolsce. Lubimy duże zamówienia a nie jakieś bieda parę sztuk. Buhahahahahaha szykuje się na malopolskie lanie. Tam nie macie za sobą przekupić nich urzedasow. Buhahahahhaahahah

  • XXX – 11.09.2015

    Gruby a taki byles pewny opola hmhm widac ze jestes super poinformowany hehhe. O malopolsce tez Pesa moze pomarzyc teren Newagu wszyscy chca zeby newag wygral i zobaczysz ze wygra, a jak "lubice" duze przetargi do moze dostarczycie cos do DB bo niedlugo to upadlosc ogloscie bo juz wam na kary nie starcza podwykonawcom fv nie zaplacone dostawy po terminie to jest PESA BYDGOSZCZ

  • PPP – 11.09.2015

    @GrubyBuhaha, nie zauważył, ze NEWAG znalazł sposób na obniżenie kosztów i to systemowy sposób, buhaha. Ale Gruby prowokator tak naprawdę się cieszy, bo przecież kpi z PESY....

  • K – 11.09.2015

    Systemowy sposób tzn. jeden pociąg w ofercie?

  • Newag, wygraj! – 11.09.2015

    Niech wygra Newag, jest w gorszej sytuacji finansowej a Pesa jest zarobiona po uszy....

  • PPP – 11.09.2015

    [komentarz usunięty, powód: komentarz niezgodny z regulaminem]

  • Gruby – 11.09.2015

    Co wy tam wiecie o Pesie. Śmieszni jesteście. My wygrywamy wszystko co chcemy i kiedy chcemy i żadne Newag nam w tym nie przeszkodzi. buahahhahahahaha Za kilka miesięcy sprzedamy Darty i zarobimy okrągły mld zł i was zmieciemy. Wszystko popłacimy jak należy w przeciwieństwie do Newagu nikt nam nie wystawia pozwów o bankructwo. buahhahahahahahahahaha Na opolskim nam nie zależało bo urzędasy nas lekceważyli to niech się męczą ze złomem z Newagu. buahahhaha jeszcze do nas przyjdą na kolanach prosić o pociągi wtedy będziemy kopami przeganiać. buhahahahha

  • as – 11.09.2015

    Redaktory liczyli po cichu na start w przetargu Stadlera. Widocznie nie czują się na siłach. Wiedzą, że na polskim rynku zwycięża się jakością, terminowością, rozwiązaniami technicznymi uznanymi w Europie (TSI) i ceną. Mają swoją montowanię (Stadler) w Siedlcach, ale to za mało. Konkurencja w Polsce jest wyjątkowo dużą i silna.

  • ŁDZ – 12.09.2015

    Gruby tak? Przypomnę ci jak w ŁKA Pesa oberwała i została zmiażdżona przez Stadlera na 20 ezt. Zróbta coś z tym trollem, bo to coraz bardziej żałosne jest.

  • Gruby – 12.09.2015

    Przestań z tą Łodzią. Nie chmielimy tego zamówienia bo wiedzieliśmy że UM się dogadał ze Stadlerem. Mogliśmy ich spokojnie zmieść gdybyśmy chcieli to wygrać. Tylko brak sesji zarządu sprawił, że złożona oferta była taka jaka była. Nie powołuj się więcej na ten przypadek bo się ośmieszasz jedynie. Opole też grało z Newagiem każdy to od początku wiedział. Dlatego odpuściliśmy temat. Zobaczymy jak będziecie skomleć po małopolsce. buahhahahahahahahahahahahahahaha ktoś mógłby zbanować w końcu tego trola ŁDZ bo raz że się powtarza a dwa że jest żałosny sam w sobie.

  • John Wayne – 12.09.2015

    @ŁDZ zastosuj się do starej, dobrej zasady internetu i nie karm trolla.

  • antysyf – 12.09.2015

    Tak długo, jak długo Gruby buhaha ironizuje, to oszukuje się w tym sarkazmu pod adresem PESY, ale po ostatnim wpisie Gruby wyszedł z konwencji topnienia PESY w ich własnej wielkości i już nie wiem w co gra. A robiło się intrygująco. Sami zobaczcie wpis buhaha = patrzą na Was z góry ale w duchu my się śmiejemy.A teraz brak konsekwencji. Zabrzmiało serio i głupio, bo jak można dowodzić, że odpuszczono, skoro startowano... To oni mają za dużo czasu na z góry przegrane starty? Chyba mają jakieś opóźnienia prawda?

  • ? – 12.09.2015

    No chyba ci co przygotowują oferty nie budują pojazdów?

  • zzzzz – 13.09.2015

    @? Chcesz powiedzieć że tam nikt nie panuje nad firmą? Produkcja nie nadąża A marketing z nudów startuje gdzie się da? Ciekawa polityka rozwojowa.

  • ? – 13.09.2015

    A wiesz jaki jest termin dostawy w tym przetargu?

  • uber – 13.09.2015

    @zzzz tak właśnie działa Pesa......marketing podpisuje i zleca wykonanie na produkcje i ma resztę w D.... do czasu aż zaczyna się sypać lub się zanosi na to, że się posypie wtedy marketing łapie stresówke bo prezes wymaga. W Pesa marketing dyktuje warunki nikt inny. Prezes wymaga wygrywania i wzrostu obrotów a reszta ma wykonać i CH.....

  • zzzzz – 13.09.2015

    @uber Ok dobrze ze walcza o wynik z wygranych przetargow, ale jak zaczynaja sie kary to lepiej nie robic niz doplacac. Kary tez mają wplyw na wynik jak CH...

  • johny – 14.09.2015

    Co wy tu za bzdury wypisujecie to głowa mała. Firma 2 miliardy przychodu, 3000 pracowników albo i więcej, a ci na forum wypisują, że "tam rządzi marketing", "nikt nad tym nie panuje", aby na koniec dodać "tak właśnie działa Pesa". To na poważnie, czy może na tym forum komentują już tylko same trolle takie jak zatrudniony do prowokowania antybydgoskich wpisów "grubas"?

  • Apatyt – 14.09.2015

    Pytanie-prośba. Może mi ktoś lepiej znający temat potwierdzić bądź nie, że Newag tak taniej oferty jeszcze nigdy nie przedstawił? Tyle poniżej kosztorysu i to jeszcze wymagana jest homologacja TSI oraz ERTMS. Ma ktoś wiedze czym to jest spowodowane, że koszty są aż tak niskie? Bo to jest naprawdę zastanawiające, a nigdzie nic na ten temat nie mogłem znaleźć.

  • branzowiec – 15.09.2015

    Koszty Newagu nie są wcale niskie. Chodzi o zastawienie pułapki na Pesę, która na 2016 praktycznie nie ma zamówień w stosunku do posiadanej mocy produkcyjnej. Newag daje niską cenę po to, aby mógł zaniżać ceny w kolejnych przetargach i nie mieć problemów w sądzie. Wtedy Pesa albo będzie brała przetargi po bardzo zaniżonych cenach i padnie albo wcale nie będzie wygrywać i też padnie.

  • ! – 15.09.2015

    Czyli tak czy inaczej PESA padnie? Bardzo ciekawe... Bardzo....

  • branzowiec – 15.09.2015

    A tego czy padnie to ja nie wiem. Wystarczy, że ogarnie rynek niemiecki i nie będzie się musiała siłować z Newagiem. Łatwo to jednak nie będzie.

  • RIco – 16.09.2015

    Dawno takich głupot nie czytałem. Newag bardzo obniżył koszty i dla tego mógł obniżyć tak cene. Poczytaj ostatni raport tam jest wszystko. Jakby robił poniżej kosztów żeby udupić Pese to by udupił ale sam by też popłynął. Bez sensu

  • PPP – 16.09.2015

    @RIco A na czym Twoim zdaniem NEWAG obniżył koszty?No i kiedy otwarcie ofert w Małopolsce, co powinno potwierdzić zdolności obniżania kosztów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....