Dwie zielone siódemki PKP Intercity wkrótce na szlakach

inforail
23.06.2020 10:45
0 Komentarzy

PKP Intercityprzywraca historyczny wygląd dwóm lokomotywom. Stacjonujące na co dzień w Gdynipojazdy serii EP07 w najbliższych tygodniach wyjadą ponownie na tory.

Dwie lokomotywy serii EP07 o numerach 174 i 376 przechodząobecnie w Gdyni naprawy na czwartym poziomie utrzymania. Takie naprawy wykonujesię po przejechaniu przez pojazdy 600 tysięcy kilometrów lub po upływie sześciulat. Przy tej okazji lokomotywy są odmalowywane na wzór czasów ich użytkowaniaw Polskich Kolejach Państwowych.

Lokomotywa EP07-174 pracuje na kolei już blisko pół wieku,została wyprodukowana w 1971 roku przez Pafawag Wrocław. W 2008 roku trafiła doPKP Intercity, stacjonując początkowo w Krakowie, a od 2014 roku w Gdyni. Jejobecne malowanie nawiązuje do barw lokomotyw serii EU07, eksploatowanych na PKPlatach 70. i 80. XX wieku. Po zakończeniu naprawy na początku lipca lokomotywaponownie będzie prowadzić pociągi PKP Intercity na terenie całego kraju.

Barwy drugiej lokomotywy, EP07-376, nawiązują do barwwprowadzonych przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Nowym Sączu w 2002roku dla lokomotyw serii EU/EP07, które w tym czasie przechodziły naprawygłówne. Ten pojazd został wyprodukowany w 1985 roku w Poznaniu przez ZakładyMetalowe im. Hipolita Cegielskiego. Lokomotywa, podobnie jak EP07-174, trafiłado PKP Intercity w 2008 roku, początkowo stacjonując w Krakowie, a od 2014 rokuw Gdyni. Przed malowaniem miała standardowe barwy lokomotyw PKP Intercity.Zakończenie wykonywanej obecnie naprawy planowane jest na sierpień.  Po ponownym dopuszczeniu do eksploatacjilokomotywa poprowadzi składy przewoźnika przez kolejne 600 tysięcy kilometrów.

Polska kolejnieustannie się zmienia, odpowiadając na współczesne wyzwania i potrzebypasażerów. Nie zapominamy jednak o jej bogatym dziedzictwie, czego symbolicznymwyrazem jest przywrócenie historycznych barw naszym dwóm lokomotywom serii EP07– mówi Adam Laskowski, Członek Zarządu PKP Intercity.

To nie pierwszy takiprojekt

Pojazdy EP07 nie są pierwszymi, którym przewoźnik przywróciłoryginalny wygląd. W 2017 roku historyczne barwy odzyskała najstarsza w parkutaborowym PKP Intercity lokomotywa EP05-23. Powstały w 1961 roku pojazdprzeszedł remont w Zakładzie Usług Taborowych Remtrak (obecnie PKP IntercityRemtrak). Przez kilkadziesiąt lat lokomotywa przebyła blisko 7 mln km, a odczasu jej odnowienia służy pasażerom i przewoźnikowi prowadząc pociągispecjalne i rozkładowe. Oprócz niej, w PKP Intercity barwy historyczneposiadają jeszcze lokomotywy EP07-338, EP07-442, EP08-001 oraz EP09-046. (PKP IC)

Komentarze