TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dworzec Podmiejski w Gdyni po nowemu. Już za trzy lata?
- Opublikowano: 02.05.2019 10:44:40
Dworzec Podmiejski w Gdyni po nowemu. Już za trzy lata? (źródło: gdynia.pl)

Trwa przetarg na wartą blisko 48 milionów złotych przebudowę Dworca Podmiejskiego w Gdyni wraz z peronem SKM i niezbędnymi systemami.

Zabytkowy budynek doczeka się renowacji i odzyska dawny blask. To drugie postępowanie – pierwsze zostało unieważnione w zeszłym roku. Już niedługo dowiemy się, czy prace ruszą jeszcze w tym roku. Jest na tyle nietypowy i charakterystyczny, że bardzo szybko zapada w pamięć podróżnych. Zabytkowy budynek, który pełni rolę dworca Szybkiej Kolei Miejskiej ma zostać odrestaurowany z zachowaniem wszystkich najważniejszych detali architektonicznych, pomieszczenia zostaną zaadaptowane m.in. pod kątem nowej infrastruktury technicznej, a oprócz tego powstanie też nowoczesny system monitorowania bezpieczeństwa i zarządzania informacją.

Zmiany dosięgną też samego peronu SKM Gdynia Główna, z którego każdego dnia korzystają setki podróżnych.

Drugie podejście do remontu dworca

To zakres prac, które będzie musiała wykonać firma zgłaszająca się do przetargu ogłoszonego przez PKP SKM w Trójmieście. Kolejowa spółka wyceniła prace na nieco ponad 48 milionów złotych i czeka do 22 maja na oferty od wykonawców.

Przypomnijmy, że pierwsze podejście do wyłonienia firmy, która przywróci Dworcowi Podmiejskiemu dawny blask zostało unieważnione w listopadzie zeszłego roku. Wówczas jedyny oferent znacząco przekroczył zakładany maksymalny budżet.

Zabytkowa forma, estetyka i funkcjonalność

Co wizualnie zmieni się po remoncie? Zachowana ma zostać oryginalna stolarka (drzwi i okna), wyremontowany zostanie hol z kasami, a z poziomu ulicy na pewno w oczy będzie się rzucać usunięcie wszystkich konstrukcji, które zostały na przestrzeni lat dobudowane do pierwotnego budynku – dziś funkcjonują w nich lokale usługowe.

To nie koniec estetyzacji - wewnątrz znikną też reklamy. Docelowo charakterystyczny napis "Dworzec Podmiejski" na elewacji ma świecić po zmroku, a wszelkie elementy identyfikacji graficznej, jak tabliczki, szyldy i informacje mają być spójne i zgodne z historyczną architekturą.

Wśród zmian na zewnątrz warto wspomnieć o wymianie nawierzchni peronu i remoncie tunelu łączącego go z dworcem, a poza tym nowe oblicze zyska też przestrzeń przed budynkiem – oprócz nowej kostki wykonawca będzie musiał zamontować nowe ławki i kosze na śmieci. Jak zapisano w dokumentacji, pojawią się także obrotowe, automatyczne drzwi.

Odnowiony dworzec już za trzy lata?

Sam budynek Dworca Podmiejskiego SKM Gdynia Główna to przykład architektury socrealizmu. Został wybudowany w 1959 roku - cztery lata po wybudowaniu zasadniczej bryły Dworca PKP Gdynia Główna. Cały zespół dworca kolejowego, w skład którego wchodzi dworzec główny, dworzec podmiejski oraz kolumnowy pasaż łączący oba dworce został wpisany do rejestru zabytków województwa pomorskiego.

W związku z tym przy przebudowie budynku będzie obowiązywała ochrona konserwatorska. Dworzec Podmiejski będzie funkcjonował podczas prac – przyszły wykonawca musi zapewnić tymczasową konstrukcję do obsługi podróżnych. Cały remont powinien zakończyć się w połowie 2022 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdynia
dworzec
remont
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....