17 grudnia 2017 r. w obecności ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka otworzono dla pasażerów w pełni zmodernizowany dworzec kolejowy w Miechowie – poinformował resort.
To pierwszy obiekt w Małopolsce, który został przebudowany w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. W całym kraju PKP SA gruntownie przebuduje oraz wybuduje łącznie około 200 dworców.
- Naszym celem jest zbudowanie w Polsce kolei bezpiecznej, komfortowej i punktualnej. Dzisiejszy dzień to krok w tę stronę. Realizujemy wielki Program Inwestycji Dworcowych, który uzupełnia Krajowy Program Kolejowy. Wiele pracy przed nami, ale dzięki przyspieszeniu, które obserwujemy, możemy mieć pewność, że polska kolej w ciągu kilku lat zmieni na dobre swoje oblicze – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.
Przebudowa miechowskiego dworca rozpoczęła się w listopadzie 2016 roku. Łączny koszt inwestycji wyniósł ok. 4,3 mln zł. Dzięki modernizacji mieszkańcy Miechowa i okolicznych miejscowości zyskali nowoczesny dworzec, na którym wyeliminowane zostały bariery architektoniczne. Budynek został przystosowany od obsługi podróżnych z dużymi bagażami, opiekunów z dziećmi, osób starszych oraz osób z niepełnosprawnościami. Z myślą o tych pasażerach zamontowano podnośnik ułatwiający dojście do tunelu, ścieżki prowadzące oraz oznakowanie budynku w języku Braille'a dla osób niedowidzących i niewidzących. Pasażerowie mogą też korzystać z ogrzewanej poczekalni. Dla wygody podróżnych zamontowane zostały także elektroniczne tablice dynamicznego systemu informacji o odjazdach i przyjazdach pociągów. Prace modernizacyjne objęły także m.in. odnowienie elewacji, wykonanie konstrukcji dachu i wymianę stolarki okiennej i drzwiowej.
Program Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 został przyjęty przez Radę Ministrów we wrześniu 2016 r. To pierwsze tak duże przedsięwzięcie, dzięki któremu pasażerowie w całym kraju zyskają estetyczne i funkcjonalne dworce. Na liście prawie 200 obiektów przewidzianych do przebudowy znalazły się nie tylko budynki w dużych aglomeracjach miejskich, ale także w niewielkich miejscowościach.
Polskie Koleje Państwowe realizują już procesy inwestycyjne dla większości dworców objętych Programem. Najwyższy priorytet ma przebudowa dworców znajdujących się na stacjach położonych przy zmodernizowanych liniach kolejowych lub na remontowanych obecnie trasach. Dzięki synchronizacji w czasie z Krajowym Programem Kolejowym pasażerowie zyskują wygodne, funkcjonalne dworce, nowoczesne perony i przejścia podziemne oraz linie kolejowe pozwalające podróżować szybciej, bezpieczniej i bardziej komfortowo.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

A kasa biletowa ????
Szkoda że nie pokazali zdjęć z dworca autobusowego, tam czas się zatrzymał jakies 70 lat temu, brakuje tylko klepiska...
https://www.google.pl/maps/place/Dworzec+autobusowy/@50.3577912,20.0217623,3a,75y,22.62h,76.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1soPVmQuc7bzVhDRzE64babA!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x4717abd6c8aa6d01:0xbe820c376a763288!8m2!3d50.3580817!4d20.0219611
https://goo.gl/maps/CZq7Uu3YjRnteraz krótki link...
Czytając ten tytuł można pomyśleć, że to sam minister modernizował ten dworzec ;)
Pewnie sam minister modernizował dworzec. Absolutny brak znajomości gramatyki języka polskiego przez autora tytułu tego artykułu.
Adamczyk ma ważniejsze zadania, np. ograbienie wybrzeża środkowego z pieniędzy na budowę S-6 i modernizację linii 202...
faktycznie taka węzłowa stacyja że ho ho, wyświetlaczy tylko (jak zresztą na foto widać niedziałających) brakowało..co tam Piła, Krzyż,Stargard, Płaszów,Rzeszów,Legnica czy Głogów, najważniejsze że w pipidówie miechowskiej zainstalowane. Priorytety iście kosmiczne. Do tego ten dworzec wygląda jak kurnik, można było zburzyć i zbudować systemówkę..
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.