Ważnym elementem polityki transportowej Samorządu Województwa Mazowieckiego oraz przewoźników kolejowych są inwestycje w tabor kolejowy ? powiedział Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.
Z jednej strony jest to modernizacja eksploatowanego parku taborowego i dostosowywanie do pożądanych warunków podróży, z drugiej ? zakup nowoczesnego taboru z wykorzystaniem środków unijnych, wyposażonego w nowoczesne rozwiązania mające wpływ na bezpieczeństwo (pojazdy wyposażone w elementy pochłaniające zderzenia, system monitoringu), komfort i wygodę podróży. Efektem prowadzonych inwestycji jest 100 proc. wymiana parku taborowego WKD, a w przypadku spółki Koleje Mazowieckie 33,3 proc. parku taborowego to pojazdy nowe, 33,3 proc. pojazdy zmodernizowane a kolejne 33,3 proc. to pojazdy, które zostaną w najbliższej perspektywie zmodernizowane bądź zastąpione pojazdami nowymi.
Na Mazowszu prowadzone są także inwestycje w infrastrukturę pozwalającą na utrzymanie pojazdów w czystości (eksploatacja myjni całopociągowej w Tłuszczu), w urządzenia umożliwiające szkolenie maszynistów (symulator jazdy pociągu EN76, w planach jest zakup kompleksowego symulatora umożliwiającego szkolenie maszynistów na różnych typach eksploatowanego taboru) czy też zmianę napięcia (WKD), która pozwoli na zwiększenie efektywności funkcjonowania przewozów.
W ramach posiadanych kompetencji Urząd Marszałkowski przewiduje możliwość podjęcia następujących działań w zakresie rozwoju usług publicznego transportu zbiorowego w województwie mazowieckim. To:
uruchomienie połączeń kolejowych na odcinku stacja Modlin ? Port Lotniczy Warszawa-Modlin z możliwością wydłużenia relacji do Płocka;
wznowienie przewozów pasażerskich na liniach/odcinkach linii kolejowych:
- linii kolejowej nr 6 na odcinku Małkinia ? granica województwa ? Czyżew;
- linii kolejowej nr 12 na odcinku Skierniewice/Mszczonów ? Góra Kalwaria/Pilawa;
- linii kolejowej nr 28 Wieliszew ? Zegrze;
- linii kolejowej nr 55 Siedlce ? Sokołów Podlaski;
- linii kolejowej nr 34 Ostrołęka ? Małkinia;
- linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka ? Chorzele.
W planach jest także zmiana układu linii komunikacyjnych w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego na:
- linii kolejowej nr 20 na odcinku Warszawa Zachodnia p.8 ? Warszawa Gdańska w sytuacji możliwości bezkolizyjnego połączenia z linią nr 8 (Warszawa ? Radom);
- linii kolejowej nr 509 na odcinku Warszawa Gołąbki ? Warszawa Gdańska;
- dworcu Warszawa Główna w przypadku przywrócenia funkcji odprawy pasażerów.
Inwestycje w tabor
Samorząd planuje także kontynuowanie procesu wymiany i modernizacji pojazdów kolejowych w ramach procesów inwestycyjnych realizowanych przez organizatora oraz operatorów. I tak ma być to zakup 10 nowych, dwuczłonowych ezt do obsługi ruchu regionalnego i aglomeracyjnego w godzinach pozaszczytowych z budową bazy utrzymaniowo ? naprawczej w Radomiu; zakup 2 sztuk jednoczłonowych spalinowych autobusów szynowych oraz dwuczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego, przeznaczonych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym. Marszałek Struzik zapowiedział także rozbudowę baz utrzymaniowo ? naprawczych spółki Koleje Mazowieckie w Sochaczewie, Tłuszczu oraz w Warszawie ? Ochota.
Marszałek Struzik zapowiada także zakup 6 ezt do przewozów aglomeracyjnych na linii WKD oraz modernizację ezt-ów Kolei Mazowieckich.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Oby Elfy. Te impulsy są koszmarne. Siedzenia w skm są tragicznie twarde.
Wizyta marszałka w pesie nie była przecież przypadkowa. Wpadli w te tragedie impus z prezesem pajacem to teraz już się zabezpieczają. BDB
lol, tragedia to sa elfy... impulsy w km akurat sa ok, a nawet bardzo ok... sa duzo bardziej dopracowane
Ciekawe, czy w mazowieckich impulsach śmierdzi też taj jak w tych dla pgz?
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.