TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jesteś tutaj: Inforail / Przewoźnicy / EC czy EIC? 
EC czy EIC?
INFORAIL - Opublikowano: 19.08.2013 13:21:57 5 komentarzy
EC czy EIC?

EC czy EIC? Przewoźnik chyba sam nie wie. Dualizm i niekonsekwencja –tak w skrócie można określić funkcjonowanie po 9 czerwca 2013 roku pociągów międzynarodowych. Większość z nich w rozkładzie jazdy PKP Intercity funkcjonuje aktualnie jako EIC, część jako TLK. Przychodząc na dworzec też jeszcze jest jako taki porządek, choć gdzieniegdzie zapowiadający nadal nie przystosowali się do nowego nazewnictwa i próbują kombinować, jakby tu jednak podkreślić fakt, że dany pociąg to nie jest zwykły EIC a dawny EC. I wychodzi z tego pociąg IC międzynarodowy. Takiej kategorii w PKP Intercity chyba jednak nie ma? Dalej zabawa trwa w pociągu. Drużyna konduktorska wita pasażerów w, a jakże, pociągu EuroCity, dajmy na to „Polonia”. Konduktor może nie wiedzieć. Ale wyświetlacz już wiedzieć powinien, a przynajmniej powinien wiedzieć ten, kto go programuje. A tak na wspomnianym wyświetlaczu mamy, a jakże, EC Polonia. A to nie koniec, właściwie musimy wrócić do początku tej zabawy. Kupując bilet w kasie PKP Intercity, nie żadnej ajencyjnej, innego przewoźnika czy przez Internet, na przejazd pociągiem EIC Polonia otrzymujemy bilet na przejazd, a jakże, EC. Najmniej istotny w tym wszystkim jest chyba fakt, że przywołana w niniejszym tekście Polonia, staje się EC po przekroczeniu granicy z Czechami i tam już wszystko normalnieje. Wreszcie wyświetla się dobra nazwa, bilet jest na przejazd właściwym pociągiem, czeska drużyna wita nas w pociągu EC i wygląda na to, że żaden z czeskich konduktorów nie słyszał o takim potworku jak EIC, TLK, w przyszłości pewnie nigdy nie usłyszy o EIC Premium. Po co przewoźnik robi zupełnie niepotrzebne twory, takie jak te wyżej wymienione? Czy nie wystarczyłoby, żeby pociągi w Polsce były dalekobieżnymi, Expressami i EuroCity? Naszym zdanie wystarczyłoby i proponujemy tu brać przykład z Czechów, którzy nie kombinują i nie podkreślają na każdym kroku, że Express to Ceske drahy Experss a właśnie Express. Zadziwiające jest parcie PKP Intercity na umieszczanie wszędzie dodatku rzeczonego Intercity. Nasuwa się jeszcze jedno pytanie: Co na to Grupa matka? Może warto byłoby pomyśleć, chociaż w przypadku pociągów, które mają być obsługiwane przez Pendolino, o nazwaniu ich PKP Intercity Express Premium?

„Dążymy do uproszczenia oferty, tak aby była jasna dla naszych pasażerów i odpowiadała ich potrzebom”–mówi Beata Czemerajda z PKP Intercity. „Nasza strategia zakłada docelowo funkcjonowanie przy przejazdach, w relacjach krajowych, trzech kategorii pociągów: EIC Premium, EIC i TLK, które będą różnić się: jakością taboru, czasami przejazdów oraz relacją, czyli ośrodkami, które połączy dany pociąg. Pasażerowie podróżujący z Warszawy do Poznania czy Katowic, poza pociągami EIC, korzystają z pociągów międzynarodowych EuroCity. Oferują one standard pociągów EIC. Dlatego na odcinkach krajowych włączyliśmy do EIC pociągi EC. Zmiana kategorii –włączenie do EIC pociągów EC –obowiązuje na odcinkach krajowych, stąd konieczność zachowania podwójnego oznaczenia dla pociągów wyjeżdżających poza Polskę. W związku ze zmianą od 9 czerwca br. kategorii pociągów nie uległy zmianie  opłaty za przejazd.”–dodaje.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKP Intercity
EuroCity
EIC
  • elekt – 19.08.2013

    Dążąc do uproszczenia, skomplikowaliśmy to strasznie.

  • mario – 20.08.2013

    Wyrażnie chodzi o to aby nie uzywać określeń związanych z prędkością, typu pospieszny czy express. Wiadomo jak szybkie one są. Dla mnie wprowadzenie Pendolino powinno być asumptem do uproszczenia kategorii pojazdów: TLK to pospieszne, EIC to expresy, a EICP to IC. Tak jak jest to wszędzie w Europie. Polityka określania kategorii pociągów już od dawna jest wywalona do góry nogami, w każdej z firm (RegioPlus, InterRegio, Regio, RegioExpress, Sprintery, itd.)

  • Prezes_MW – 20.08.2013

    Ustandaryzować to! Skoro już i tak nazwy nie mają wiele wspólnego z językiem Mickiewicza, to powinna być jasna informacja dla pasażerów, a niech będą paskudne anglojęzyczne skrótowce: - Podmiejski (Metro) - Osobowy (Pass) - Pospieszny (Fast), Vh > 70 km/h - Express (Exp), Vh > 100 km/h - EuroCity (EC), Vh > 120 km/h W trakcie pisania wpadłem jeszcze na pomysł, ażeby "przyciąć cwaniaków" i zabronić przypisywania "klas" pociągów ślimakom ;) Przewoźnik niech się nazywa jak chce: może być i ZMN (Zabawki Ministra Nowaka), ale po łapach, jeśli się opiera przy "oddaniu" sprzedaży biletów. W każdej kasie ma być dostępny każdy bilet! W końcu kolej jest dla pasażerów a nie ćwoków za kolejowymi biurkami.

  • Travego – 22.08.2013

    Autor tak się zagłębił w próbie kolejnego dokopania PKP IC, a sam pisze głupoty. W Czechach konduktor nie zapowiada stacji, robi to za niego automat.

  • autor – 22.08.2013

    A gdzie autor tak pisze?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....