TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

EC250 główną atrakcją InnoTrans
InfoRail - Opublikowano: 09.08.2016 10:49:24 5 komentarzy
EC250 główną atrakcją InnoTrans

Jakiś czas temu na łamach InfoRail pisaliśmy o pojazdach, jakie na targach InnoTrans w Berlinie zaprezentuje Stadler. Teraz pora na szczegóły.

Producent poinformował, że wyjątkowe projekty innowacyjnych, efektywnych kosztowo oraz przyjaznych dla środowiska pojazdów będą główną atrakcją stoiska 103 w hali 2.2, a także wystawy zewnętrznej. Przy stanowisku 238 na terenie zewnętrznym będzie można zapoznać się z całą gamą usług świadczonych przez Stadler Service obejmującą: serwis, zaopatrzenie w części zamienne, naprawy i modernizacje pojazdów szynowych.

Główną atrakcją targów będzie pierwszy na świecie seryjnie produkowany niskopodłogowy pociąg dużych prędkości EC250, który od 2019 roku będzie jeździł przez nowo otwarty, najdłuższy kolejowy tunel Św. Gotarda. Zwiedzający wystawę będą mogli również zobaczyć produkowane w zakładach Stadlera w Siedlcach pociągi FLIRT budowane dla kolei holenderskich NSR, a także elektryczno-spalinową lokomotywę EURODUAL przeznaczoną do eksploatacji w Wielkiej Brytanii, tramwaje VARIOBAHN dla duńskiego miasta Aarhus i CITYLINK zamówiony przez Chemitz oraz wagon sypialny dla Azerbejdżanu. Stadler po raz pierwszy zaprezentuje również model kolejki S-Bahn Berlin w skali 1:25.

Podczas berlińskich targów InnoTrans Stadler pokaże następujące pojazdy:

Niskopodłogowy pociąg dużych prędkości EC250 dla kolei SBB, Szwajcaria

To absolutna nowość na rynku, pierwszy pociąg dużych prędkości produkcji Stadlera, będzie z pewnością główną atrakcją tegorocznych targów InnoTrans. Budowana dla szwajcarskich linii kolejowych SBB jednostka jest symbolem innowacyjnej myśli technologicznej przedsiębiorstwa.

W październiku 2014 roku szwajcarskie SBB zamówiły 29 jedenastoczłonowych jednostek typu EC250, a już niespełna 2 lata później Stadler zaprezentuje na InnoTrans pierwsze gotowe wagony. Elektryczny wielosystemowy zespół trakcyjny może osiągać prędkość do 250 km/h i otrzyma certyfikat TSI HighSpeed. Niezwykle komfortową podróż zapewnią pasażerom niskopodłogowe bezstopniowe wejścia, klimatyzowane przedziały pasażerskie, przedziały wielofunkcyjne oraz do przewożenia rowerów. Pociąg będzie wyposażony w nowoczesne systemy WC, dostosowane do potrzeb rodzin z dziećmi, osób starszych i niepełnosprawnych.

W każdym z pojazdów do dyspozycji pasażerów będą 403 miejsca siedzące: 117 w klasie pierwszej i 286 w klasie drugiej, a także 17 miejsc w wagonie restauracyjnym. Bogate wnętrze i przejrzysty, lekki design sprawią, że podróż będzie niezapomnianym przeżyciem. Pociągi będą kursować od 2019 roku na trasach transalpejskich w relacji Zurych ? Mediolan, a później także w relacji Frankfurt ? Mediolan. Pojazdy będą mogły jeździć zarówno na zwykłych trasach jak i trasach dużych prędkości, a zastosowane technologie odpowiadają wymogom nowego transalpejskiego, najdłuższego na świecie kolejowego tunelu Św. Gotarda. Jednostka, której szwajcarskie koleje SBB nadały imię ?Giruno? (Myszołów), będzie również dopuszczona do ruchu w Niemczech, Austrii i we Włoszech.

FLIRT ? NS Reizigers, Holandia

Koleje Holenderskie zamówiły w kwietniu 2015 roku w siedleckim zakładzie Stadlera 58 trój- i czteroczłonowych pociągów typu FLIRT. Pojazdy dla kolei NS Reizigers mają jeździć na trasach regionalnych i będą osiągać maksymalną prędkość 160 km/h. Najnowsza generacja pociągu FLIRT spełnia wymogi Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności TSI PRM, jak również wymagania zderzeniowe dla pudeł pojazdów szynowych EN 15227. Pneumatyczne systemy zawieszenia pociągu FLIRT zapewniają wysoki komfort podróżowania. W zależności od długości, każdy z klimatyzowanych i kolorowych pociągów może pomieścić od 158 do 214 pasażerów. Odpowiednio dużo miejsca przewidziano również na rowery, wózki dziecięce i wózki inwalidzkie.

Lokomotywa EURODUAL, Wielka Brytania

Lokomotywy, które mają również jeździć po liniach niezelektryfikowanych, muszą mieć opcję poruszania się bez napędu elektrycznego. Stadler zaprojektował lokomotywę dwusystemową, napędzaną zarówno silnikiem elektrycznym, jak i spalinowym. Lokomotywy hybrydowe mogą być wykorzystywane na wszystkich trasach, dzięki czemu zwiększają elastyczność użytkowania i transportu oraz zmniejszają jego koszt. Lokomotywa EURODUAL jest wszechstronną jednostką z mocnym napędem elektrycznym. Moc do 7000 kW pozwala prowadzić z odpowiednią prędkością ciężkie pociągi na często uczęszczanych trasach. Ta wysoce wydajna sześcioosiowa lokomotywa osiąga siłę ciągu do 500 kN.

Wagon sypialny dla kolei ADY, Azerbejdżan

Dla Kolei Azerbejdżanu (ADY) Stadler buduje 30 wagonów sypialnych, które będą wykorzystane na międzynarodowych trasach w relacji: Baku w Azerbejdżanie, przez Tbilisi w Gruzji, aż do tureckiego Kars i dalej do Istambułu. Dzięki zaprojektowanemu przez Stadlera specjalnemu wózkowi z przestawnymi zestawami kołowymi, wagon może być eksploatowany zarówno na liniach szerokotorowych, które występują w Azerbejdżanie i Gruzji, jak i normalnotorowych, typowych dla Turcji i Europy Środkowej. Maksymalna prędkość pociągu to 160 km/h. Każdy wagon sypialny wyposażony jest w agregat zasilania awaryjnego, który umożliwia nieprzerwane korzystanie z wagonu przez 24 godziny, bez konieczności używania zasilania zewnętrznego. Wagony wyposażone są w toalety próżniowe i prysznice, a każdy z przedziałów pierwszej klasy ma oddzielną łazienkę. W przedziale dla osób niepełnosprawnych znajdują się windy dla wózków inwalidzkich. Wagony mają także przedział dla kierownika pociągu. Pojazdy odpowiadają normom przewidzianym w GOST i UIC.

Będą też dwa tramwaje, o których szerzej piszemy w InfoTram.



Sprawdź też:
Stadler
EC250
Flirt
wagon
  • YburG – 09.08.2016

    Eeee wole Darty. Sa znacznie lepsze i szybsze bo maja potencjał na 350kmh. I sa polskiej produkcji. Wspierajmy krajowy biznes.

  • Ja – 09.08.2016

    Jakie 350 km/h? Bez kozery powiem pińset!

  • Loek – 09.08.2016

    A z kozera ile? 1500100900?

  • Tomek – 09.08.2016

    czy ktoś z szanownych czytelników posiada fotki wnętrza ww. wagonu dla kolei azerskich?

  • zeus04 – 10.08.2016

    Jedne i drugie nie są na kieszeń miłośnika kolei. Zamiast wsparcia możemy jedynie kibicować

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...