TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Echa InnoTrans 2012: Najnowocześniejszy pociąg pasażerski świata
INFORAIL - Opublikowano: 08.10.2012 13:26:51 8 komentarzy
Echa InnoTrans 2012: Najnowocześniejszy pociąg pasażerski świata

To będzie najnowocześniejszy pasażerski pociąg na świecie –powiedział nam podczas targów InnoTrans 2012 dr Rüdiger Grube, szef Deutsche Bahn AG. Chodzi mianowicie o ICx. Model w skali 1:1 właśnie takiego składu został zaprezentowany podczas berlińskiej wystawy. Oprócz prezesa DB w prezentacji udział wzięli m.in. dr Hans-Jörg Grundmann, prezes Siemens Rail Systems Division, dr Volker KEFER, Członek Zarządu ds. Technologii i Infrastruktury w Deutsche Bahn AG, dr Peter Ramsauer, niemiecki minister transportu. W maju 2011 roku Deutsche Bahn AG podpisały z Siemensem kontrakt na dostawę do 300 składów ICx. Będą one budowane we współpracy z Bombardierem. Producenci opracowali unikalną koncepcję pociągów, które można zbudować dostosowując je do potrzeb i wymagań konkretnego klienta. Jak poinformował producent ICx będą nie tylko najnowocześniejszymi ale i najbardziej ekologicznymi pociągami na świecie. Będą zużywać o 30% energii elektrycznej mniej niż obecnie kursujące w Niemczech pociągi IC. Będą też lżejsze o 20 t.

W sieci DB pojawią się w 2016 roku. Będzie ich 130. ICx wykorzystują innowacyjne platformy oraz sprawdzone podzespoły, które są już stosowane w innych seriach pociągów. To zmniejsza koszty produkcji i eksploatacji, a także poprawia niezawodność. Wiemy, że pociągi będą eksploatowane przez DB AG w wielu różnych konfiguracjach, maksymalnie może być ich 24. Siedmioczłonowa jednostka ICx pomieści 499 pasażerów i będzie mogła jechać z prędkością do 230 kilometrów na godzinę, podczas gdy dziesięcioczłonowa wersja ma 724 miejsc i prędkość do 249 kilometrów na godzinę. Ten model to skład, który sprosta wyzwaniom i wymaganiom stawianym nowoczesnym pociągom przez najbliższe dziesięciolecia - powiedział minister transportu Peter Ramsauer. Będą dobrą alternatywą dla połączeń samolotowych.

Umowa z DB to największy w historii kontrakt Siemensa na dostawę pociągów pasażerskich.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
DB
ICx
Niemcy
  • UKey – 09.10.2012

    Najnowocześniejszy? i tylko 250km/h? ale bujdy. Wypada dość blado w porównaniu z AGV

  • czytelnik – 09.10.2012

    Osie i koła będą z stali, czy erzacu?? Zainteresowanych zapraszam do archiwum InfoRail.

  • Brocccoli – 09.10.2012

    Dlaczego ten pociąg ma stułę?

  • maszynista IC – 09.10.2012

    UKey: naiwny to pogląd (wręcz dziecinny), że wskaźnikiem nowoczesności pociągu jest wyłącznie jego prędkość maksymalna

  • dsc – 09.10.2012

    nie przejmuj się to tylko dzieci neostrady

  • Marcin MZ – 11.10.2012

    Jeśli producent i przyszły użytkownik deklarują, że sprzęt będzie "najnowocześniejszy na świecie" nie podając w zasadzie żadnych argumentów to świadczy to tylko o dobrym PR i braku skromności

  • berlin – 13.10.2012

    To maja byc nowe sklady IC , czyli takie pospiechy po Niemczech. ... nowe ICE 4 bedzie niebawem na torach rowniez.

  • UKey – 16.10.2012

    Pls... kolego Marcin przyhamuj - to że jesteś w sieci anonimowy nie daje ci prawa do obrażania kogokolwiek. 1. Ktoś chwali się że pociąg pobiera 30% mniej energii.. nie dziwie przy takiej prędkości maksymalnej... to ma być osiągnięcie? Nie napisano jakie zabudowano w tym pociągu choćby silniki trakcyjne (jeżeli ekonomiczność bierze się to z obniżenia prędkości to jakaś lipa) 2. Dla mnie prędkość maksymalna pociągu jest jednym z ważniejszych wyznaczników nowoczesności konstrukcji (ale nie jedynie to co sugeruje Dsc)- uważam że pociąg musi być szybki jeśli ma być konkurencyjnym środkiem transportu. Autor artykułu nie napisał nic więcej o zastosowanych rozwiązaniach technicznych i zastosowanych systemach wiec ciężko stwierdzić skąd ta nowoczesność miałaby się wziąć.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....