TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

ED250 PKP Intercity przejechały 30 milionów kilometrów
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.07.2019 12:17:28
ED250 PKP Intercity przejechały 30 milionów kilometrów

Pociągi ED250, które od grudnia 2014 roku kursują w barwach PKP Intercity, przejechały już 30 milionów kilometrów. To tak jakby 750 razy okrążyły Ziemię wzdłuż równika.Na pokładzie składów podróżowało blisko 17,5 mln pasażerów.

20 pociągów, obsługujących kategorię Express InterCity Premium po raz pierwszy wyjechało na tory w grudniu 2014 roku. Od tego czasu pokonały już 30 milionów kilometrów, co daje średnio 1,5 miliona kilometrów na pojazd. Połączenia wskazanej kategorii uruchamiane są na trasach łączących Trójmiasto i Warszawę z aglomeracjami południowymi – Krakowem, Katowicami, Wrocławiem, Gliwicami – a także umożliwiają dojazd do miast takich jak Kołobrzeg, Bielsko-Biała, Rzeszów czy Jelenia Góra. Maksymalna prędkość eksploatacyjna pojazdów ED250 wynosi aż 250 km/h.

30 milionów przejechanych kilometrów robi wrażenie i jednoznacznie potwierdza, że składy ED250 są bardzo ważnym i sprawdzonym elementem floty PKP Intercity. Cieszą się coraz większą popularnością wśród podróżnych, którzy cenią je za wysoki komfort i szybkość – przekonuje Adam Laskowski, Członek Zarządu PKP Intercity.

Od czasu rozpoczęcia eksploatacji do końca kwietnia 2019 roku składami EIP przejechało niemal 17,5 milionów pasażerów. Pociągi cieszą się dużą popularnością wśród różnych grup pasażerów. W minionym okresie ponad 1,7 mln podróżnych stanowili studenci, 1,1 mln seniorzy i blisko 950 tysięcy rodziny z dziećmi. Na pokładzie pociągów podróżowało prawie 12,5 tys. osób z niepełnosprawnością lub o ograniczonej mobilności. Najpopularniejsze były połączenia pomiędzy Warszawą a Krakowem, Trójmiastem i Wrocławiem.

Pociągi ED250 od samego początku są serwisowane w Warsztacie Utrzymania Technicznego (WUT), zlokalizowanym w Olszynce Grochowskiej w Warszawie i zajmującym teren o powierzchni 26 ha. W jego skład wchodzi hala o powierzchni 1 hektara, w której można serwisować jednocześnie pięć pociągów. WUT dysponuje także automatyczną i ekologiczną myjnią przejazdową, w której umycie jednego składu zajmuje zaledwie 12 minut. Woda wykorzystywana do mycia jest utrzymywana w obiegu zamkniętym, a w jednym cyklu można umyć nawet 10 pociągów.

PKP Intercity przypominają także, że obecnie trwa montaż Wi-Fi w kolejnych składach. Pierwszy pojazd z darmowym, bezprzewodowym dostępem do Internetu został oddany w grudniu 2018 roku. Z usługi można obecnie korzystać już w dziewięciu pociągach. Na listopad tego roku zaplanowane jest zakończenie montażu Wi-Fi we wszystkich jednostkach.

Obecnie jeden pociąg, a ściślej rzecz ujmując jeden z jego członów, z uwagi na uszkodzenia powypadkowe znajduje się na naprawie we Włoszech.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ED250
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....