TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

ED72 po modernizacji
Karol Wach - Opublikowano: 29.08.2011 20:05:43 7 komentarzy
ED72 po modernizacji

Przewozy Regionalne zmodernizowały dwa ezt ED72. Pierwszy skład ED72A-004 eksploatuje Zakład Świętokrzyski, drugi –ED72A-005 za kilka dni ma wyruszyć na śląskie szlaki. Zakres modernizacji jednostki jest bardzo szeroki –mówi nam Magdalena Tosza ze Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. W pociągu pojawiły się nowe silniki. Zostały zamontowane przetwornice statyczne, sprężarki, zmodernizowano wózki napędowe i toczne, napęd pojazdu oraz sprzęgi czołowe. Generalnej zmianie uległo wyposażenie wnętrza, pojawiła się nowoczesna i wytrzymała tapicerka. Zmodernizowano przedział dla podróżnych z większym bagażem, zastosowano w części pasażerskiej pojazdu system ogrzewania nawiewnego oraz schładzania powietrza oraz zabudowano w jednostce nowoczesny system drzwi bocznych. Skład ma obecnie jeden człon 1 klasy i trzy 2 klasy. Pociąg posiada pomost dla niepełnosprawnych i WC przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Rzeczone dwie kabiny WC mają zamknięty obieg. Ponadto w pociągu znajduje się przedział dla rowerów. Wnętrze ma pełen monitoring, z podglądem na monitorze przez maszynistę i nagłośnienie. Istnieje możliwość porozumiewania się z maszynista przez interkom. Do rozdzielania przestrzeni pasażerskich zastosowano szyby, co daje możliwość widzenia całej długości składu.

Zaplanowano, że zmodernizowany ezt będzie kursował na trasie Katowice - Bielsko Biała –Żywiec –informuje Magdalena Tosza. Wyruszy na trasę po przeszkoleniu personelu z obsługi, które zaplanowane jest 1 i 2 września w Mińsku Mazowieckim. Na razie niewiadomo, czy Śląskie zmodernizuje w ten sposób więcej pociągów. To pytanie do Marszałka –mówi Magdalena Tosza. Zapytaliśmy. Postępowanie przetargowe było realizowane przez spółkę Przewozy Regionalne i to one określiły zakres przeprowadzonej modernizacji. W związku z planowanym na dzień 1 października 2011 r. rozpoczęciem działalności przewozowej spółki Koleje Śląskie, Województwo Śląskie rozważa pozyskanie taboru, nie tylko nowego, ale również po przeprowadzonej modernizacji. Jest to jednakże uwarunkowane dostępnością na rynku takich jednostek –mówi nam Witold Trólka ze Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego.

Jak już wspomnieliśmy na wstępie porównywalnie zmodernizowany skład pojawił się w województwie świętokrzyskim. Za jego przebudowę samorząd zapłacił 7,3 mln zł. Pociąg jest zmodernizowany podobnie jak łódzkie jednostki EN57. Zamontowano w nim m.in. asynchroniczne silniki, nowe siedzenia, okna, pulpit maszynisty i czoła. Takie zmiany zostały wykonane także w śląskiej jednostce. Podobieństw jest więcej, chociażby klimatyzacja, której nie zabrakło również w świętokrzyskim pojeździe, jak również udogodnienia dla niepełnosprawnych i WC z obiegiem zamkniętym. Pojazd wyróżnia się natomiast malaturą pudła i kolorystyką siedzeń, wybranym przez Urząd Marszałkowski. Zmodernizowana jednostka kursuje m.in. na trasie Kraków –Kielce. Może poruszać się z prędkością 130 km/h.         
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
ED72
modernizacja
Śląskie
Świętokrzyskie
  • Gabi – 01.09.2011

    Czy będzie miała aktywnego tilta?

  • sphinx – 02.09.2011

    Tak, i hermetyczną kabinę.

  • Gabi – 02.09.2011

    A do czego ma ta hermetyczna kabina?

  • sphinx – 03.09.2011

    Żeby wjeżdżając w tunel 200km/h na aktywnym tilcie pasażerów uszy nie bolały od zmiany ciśnienia.

  • leo – 05.09.2011

    jaką prędkością ??? 200 km/h chyba 20km/h :)

  • MTA – 07.09.2011

    Czemu świętokrzystki ED72 ma tak obrzydliwie różowe elementy malatury?!

  • sphinx – 07.09.2011

    Bo tak sobie zażyczył tamtejszy Urząd Marszałkowski.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....