TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

ED74 na linię 62?
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.02.2017 11:55:31 11 komentarzy
ED74 na linię 62?

Temat ED74 i ich wykorzystania cały czas żywy. Poseł Jacek Osuch po raz kolejny zachęca Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa do podjęcia działań zmierzających do uruchomienia bezpośredniego połączenia łączącego Śląsk, Zagłębie i ziemię olkuską z Polską centralną.

Dzięki przeprowadzonym inwestycjom na odcinku Sosnowiec Południowy - Sławków wydaje się, że argument dotyczący niekonkurencyjnego czasu przejazdu linią nr 62 jest niewłaściwy i winien być przez PKP Intercity zweryfikowany. Z przeprowadzonej przez biuro poselskie analizy wynika, że na przestrzeni ostatnich kilku lat czas przejazdy pomiędzy stacją Katowice a Olkusz zmniejszył się o ok. 20-30 minut. W chwili obecnej pokonanie odcinka ze stolicy Województwa Śląskiego do stacji Olkusz (przy założeniu obsługi stacji Sosnowiec Południowy, Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, Sławków, Bukowno) powinno zająć ok. 50 minut. Kolejne 45 minut potrzebnych jest na pokonanie trasy Olkusz - Kozłów (zakładając zatrzymania pociągu TLK/IC) na stacjach Wolbrom, Charsznica, Tunel. W efekcie realnym jest uzyskanie czasu przejazdu oscylującego w granicach 95 minut dla pokonania 97 kilometrowej trasy (i postoju na 10 stacjach). Przy założeniu, że spółka PKP Intercity obsługiwałaby połączenie pociągiem ED74, który może kursować z prędkością 160km/h, czas przejazdu z Katowic do Warszawy przez Olkusz mógłby kształtować się na poziomie 3 godzin i 30 minut. Przypomnę, że w chwili obecnej pociąg TLK Górnik kursujący przez Skierniewice i Częstochowę potrzebuje 3 godziny i 44 minuty na pokonanie odcinka Katowice ? Warszawa Centralna.

Dlatego poseł zwraca się z wnioskiem o uruchomienie w obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy nowego połączenia z wykorzystaniem linii kolejowej nr 62. Nadmienia, że w programie wyborczym Prawa i Sprawiedliwości wielokrotnie zapewniano mieszkańców mniejszych miast o wzmacnianiu tzw. Polski Powiatowej. Jestem przekonany ? pisze poseł ? że linia nr 62 wygeneruje odpowiedni potencjał pasażerów przy jednoczesnym zapewnieniu mieszkańcom takich miast i miejscowości jak Sławków, Bukowno, Olkusz, Wolbrom, Charsznica, Tunel, Kozłów, Włoszczowa i Opoczno możliwości bezpośredniego dotarcia do stolicy w godzinach rannych i powrotu w godzinach popołudniowych.

Ponadto wartym podkreślenia, zdaniem posła, jest, że pomiędzy godziną 5:40 a 8:10 spółka PKP Intercity nie zaoferowała mieszkańcom aglomeracji śląskiej możliwości dojazdu do stolicy bezpośrednim pociągiem kategorii ekonomicznej. To samo dotyczy godzin popołudniowych, gdzie pomiędzy 16:14 a 21:20 nie kursują bezpośrednie pociągi w standardzie TLK/IC. Wszystko to sprawia, że decyzja o uruchomieniu nowego połączenia wydaje się być właściwa i pożądana. Jednocześnie skierowanie składów ED74 na ww. linie pozwoli na optymalne wykorzystanie tych jednostek.

Poseł zadaje też pytania. Czy resort infrastruktury i budownictwa będzie wspierał działania zmierzające do wzmocnienia "Polski Powiatowej" poprzez możliwość wykorzystania istniejących linii kolejowych do utworzenia nowych połączeń? oraz czy resort infrastruktury i budownictwa zobowiąże spółkę PKP Intercity do przeprowadzenia szczegółowej analizy dotyczącej wykorzystania potencjału linii 62 w celu uruchomienia połączenia Katowice - Warszawa w standardzie TLK/IC? Do tematu będziemy wracać po pojawieniu się odpowiedzi.

Przypomnijmy, że jakiś czas temu członek Zarządu PKP Intercity Jarosław Oniszczuk zapewnił w rozmowie z InfoRail.pl, że jednostki ED74 nie pozostaną niewykorzystane. W przypadku niepowodzenia przy ich sprzedaży będą obsługiwać połączenia w barwach PKP Intercity. Na pewno nie będą stały bezużytecznie. Czy trafią na linię nr 62?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ED74
Olkusz
PKP Intercity
  • ND – 27.02.2017

    Co ma byc to niech bedzie. Chodzi tylko o to by te ED74 wkoncu wrocily na szlak w pelnej ilosci. Bo PL nie jest bogata na tyle by wzglednie nowy sprzet wstawiac w pokrzywy. Zreszta, PKP jest tak "bogate" ze zleca moderne EX-07 na 160km/h bo nowych lokow kupic nie moze. Wiec skaczyc gadac i dawac te ED-74 na porzadny remont wraz z wymiana siedzen i poprawa elektroniki i dalej na szlak. Ten sprzet powinnien wkoncu zaczac zarabiac pieniadze!

  • Krakowski Justyn – 27.02.2017

    A ileż to już lat jest mowa o wykorzystaniu ED 74 ?? Dwadzieścia a może więcej nawet ?

  • Krakowska Justyna – 27.02.2017

    Możee nawet wiecej niż dwadziescia :-) Bez kozery powim pincet!!!

  • www – 27.02.2017

    Pociągi z Warszawy przez CMK - Tunel - Olkusz do Katowic jeździły. I jakie było zainteresowanie? Żadne. Sam pamiętam jak jechałem praktycznie pustym wagonem. Co by na tej trasie nie jeździło i tak nie będzie popularne. Pociągi dla mieszkańców GOP przez Olkusz są kompletnie bez sensu. A ile mieszkańców Olkusza będzie chciało skorzystać z połączenia? Aż tyle, żeby wypełnić pociąg? Niestety życie pokazało, że nie. Coś się po paru latach zmieniło?

  • mkw – 27.02.2017

    Do www.Pociąg Kordecki był relacji Gliwice - Bytom - Olkusz - Włoszczowa Płn. - Warszawa. Były dni, że we Włoszczowej wsiadało/wsiadało po sto osób a w samym Olkuszu po 50. Pusty nie jeździł. Zresztą dla Włoszczowej to był praktycznie jedyny (tani) pociąg. A jak połączenie się rozkręcił to go skasowali :(

  • – 27.02.2017

    Gdyby w PICu myśleli, to za kary za Darty wszystkie ED74 zostałby naprawione, wydłużone o 1 człon (środkowy - bez drzwi), w silnikowych by wymontowano połowę drzwi. Do tego wifi, gniazdka i miejsce dla pana Zdzisia z wózeczkiem. By były w sam raz na różne dziwne TLK, gdzie obecnie śmigają siódemki z 2-3 roklekotanymi mechpomami. Nie wspomnę już, że gdyby puścić dwuskłady takich wydłużonych Edyt na trasę Łódź - Warszawa problem zawracania na Fabrycznym by nie istniał. Przy 7 dwuskładach można zrobić całkiem niezły tak.

  • kolejFAN – 28.02.2017

    Edyty bez wymiany wszystkich siedzeń na normalne (obecne są tramwajowe) nie nadają się do jazdy nigdzie.

  • xtrain – 28.02.2017

    Należy oddać te składy PR-om i tyle. Wtedy wrócą na szlaki i nie będzie dylematu - czy one spełniają standardy składu dalekobieżnego czy nie, a zaczną jeździć.

  • Maciek z Lublina – 28.02.2017

    Żeby uruchomić pociągi TLK z Warszawy do Katowic z wykorzystaniem linii 62 , to trzeba drugiego toru na kolejowej ósemce na szlaku : Warka - Radom . Popieram uruchomienie pociągów TLK w relacji : Warszawa - Katowice , w ten właśnie sposób . ED74 to dobry pomysł .

  • longin – 28.02.2017

    Najważniejsze, żeby w końcu przywrócić je ruchu, bo naprawdę szkoda, żeby się marnowały.

  • tomi – 28.02.2017

    Dajcie już spokój z tymi złomami, tabor nadaje się na krótkie trasy bo do takich tras był stworzony, kolejny problem to stopnie oraz ciągle problemy z falownikami. Podsumowywujac pesa jeszcze nic dobrego nie złożyła. Co do pociągu TLK po linii 62 pomysł bardzo dobry ponieważ KORDECKI miał frekwencję nie codziennie ale miał.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....