TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

ED74 nie mieszczą się w strategii taborowej PKP Intercity?
INFORAIL - Opublikowano: 25.02.2015 11:10:08 16 komentarzy
ED74 nie mieszczą się w strategii taborowej PKP Intercity?

Większość jednostek ED74 od dłuższego już czasu nie jeździ liniowo, a zalega na torach lokomotywowni PKP Intercity. Zapytaliśmy przewoźnika jakie są plany związane z ogłoszeniem przetargów na wykonanie napraw pociągów. ?Na dziś, część składów ED74 jest użytkowana przy realizacji rozkładu jazdy, część znajduje się w naprawie (okresowej lub bieżącej)??tyle na ten temat powiedziała nam Beata Czemerajda z Biura Komunikacji i Public Relations PKP Intercity. Wiadomość ta zdziwiła nas trochę, ponieważ wszystkie ostatnio ogłoszone przetargi na wykonanie napraw nie zostały rozstrzygnięte. Informacje udzielane w zakresie polityki taborowej przewoźnika są w ostatnim czasie jednak bardzo skąpe, stąd też nie dowiedzieliśmy się ani kiedy ruszy jakiekolwiek postępowanie przetargowe dotyczące ED74, ani tym bardziej kiedy pociągi wrócą na szlaki. Dodajmy, że na dzień dzisiejszy zdatnych do ruchu jest zaledwie pięć z nich. Pozostałe dziewięć oczekuje napraw. Co więcej PKP Intercity nie do końca mają pomysł na zagospodarowanie tych składów, co mogłoby tłumaczyć słabe tempo prowadzenia prac naprawczych. Beata Czemerajda informuje: ?Pracujemy także nad miejscem jednostek w naszych planach i strategii taborowej?. Jakie będą efekty tych prac? Możemy tylko czekać.

Przypomnijmy, że przewoźnik na nadmiar taboru nie może narzekać. Ostatnio musiał posiłkować się wypożyczeniami lokomotyw od DB Schenker oraz PKP Cargo. To, ile i jakie maszyny zostały sprowadzone, także owiane jest tajemnicą. Z perspektywy czasu przekazanie ED74 z ówczesnych PKP Przewozy Regionalne do PKP Intercity wydaje się błędem. Poprzedni właściciel na pewno znalazłby miejsce dla tych jednostek w swojej strategii taborowej. A tak te, mimo wszystko jedne z najmłodszych ezt-ów w Polsce, stoją na bocznicy a pasażerowie są wożeni znacznie starszymi EN57, w przypadku Przewozów Regionalnych lub wagonami, w przypadku PKP Intercity. Ten ostatni przewoźnik miał nawet pomysł, aby skierować ED74 do obsługi ruchu regionalnego. Tak się jednak nie stało, ponieważ PKP Intercity przegrały przetarg na ich obsługę. Wygląda zatem na to, że przewoźnik znowu nie ma pomysłu na zagospodarowanie tych jednostek?     


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ED74
PKP Intercity
ezt
  • gość – 25.02.2015

    POLSKA, GDZIE KOŃCZY SIĘ LOGIKA... ZACZYNA SIĘ POLSKA...

  • jopek36 – 25.02.2015

    ED74 po wymianie siedzeń na wygodniejsze (np. tj. w zmodernizowanych 111Arrow) byłyby idealne do obsługi trasy Kraków-Zakopane, gdyż absurdem jest 3-krotna strata czasu na zmianę lokomotywy...

  • Gość – 25.02.2015

    One nie nadają się do ruchu dalekobieżnego.

  • Mateusz – 25.02.2015

    Rozwala mnie niezdecydowanie PKP IC. Niby chcą nimi jeździć, niby nie. Część składów przemalowali w nowe barwy część nie. Jak dawali to brali, puki jeździły to ok, ale jak już trzeba podjąć jakąś decyzje to niech stoją w krzakach. Jak już zostaną zdemolowane i spalone to będą mieli problem z głowy. Jawna niegospodarność, ale kogo to obchodzi. P.S. Raz miałem okazję przejechac tymi składami z warszawy do Poznania. Myślę, że taka trasę są jak najbardziej ok. Mogą wykorzystać swój potencjał prędkościowy. Wolę jechać ED74 niż starym śmierdzącym wagonem.

  • – 25.02.2015

    Trasy Kraków-Zakopane naprawdę nie można nazwać ruchem dalekobieżnym. Zresztą całe lata jeździły po niej wzmocnione kible EN71. ED74 nadawałyby się znakomicie, z powodu lekkiej konstrukcji, dystrybucji trakcji i dużej mocy - tylko trzeba najpierw naprawić...

  • 3435 – 25.02.2015

    Po co naprawiać skoro ma się pędolino? Jeździć tylko tym za 150 zł.

  • – 25.02.2015

    Skandalem jest to co IC robią z ED74 - kupione za środki UE. Z wagonami wyremontowanymi za pieniądze UE też jest to samo. Po co kupować nowe jak IC nie potrafi dbać o to co już ma. Widział kto, żeby pociągi jeździły tylko parę lat, a później w krzaki? No może w Grecji tak jest. Sprawą w końcu powinien zająć się prokurator. Wydawanie publicznych pieniędzy na pociągi nie ma żadnego sensu, bo są marnotrawione. Kupujemy, kupujemy - za nasze publiczne pieniądze(!), a pociągów coraz mniej. Co robi się z wagonami i ezt-ami po likwidacji połączeń? Ano w krzaki! Wpuśćmy na tory w końcu konkurencję prywatną, a instytucje bezczelnie dbające o nie nasz interes powinny zostać zlikwidowane. Związki zawodowe to naprawdę szkodliwe instytucje, bo bronią swojego nosa kosztem nas wszystkich.

  • klaudiusz – 26.02.2015

    Zgadzam się z artykułem. Po co było zabierać ten tabor Przewozom Regionalnym? Tam by mogły dobrze służyć, a tak nowoczesny sprzęt się marnuje.

  • RAUBER – 26.02.2015

    myślę że zarząd pkp ic nie nadaje się do pracy na stanowisku przekraczającym jego kompetencje. Spoko, ledwo co wypełnione pierdolino za grubą kasę jeżdżą a polski sprawdzony sprzęt stoi na bocznicy. Super.

  • Obserwator – 26.02.2015

    Osoby wypowiadające się tutaj powinny brać pod uwagę fakt, że jak tylko PKP-IC próbuje wytoczyć te składy z krzaków i obsługiwać nimi połączenia, to one w kilkudziesięciu procent przejazdów defektują tak, że trzeba podstawiać skład zastępczy. Dotyczy to ED74 po naprawie okresowej. Też nie wiedziałbym jaką mieć strategię dot. składów z którymi są tak duże problemy.

  • – 26.02.2015

    @Obserwator Jasne. Lokomotywy też zepsute, wagony zepsute. No, ale IC jako jedyne się stara. Jaja sobie robią, a nie są zbawicielami świata. Co roku coraz mniej połączeń i coraz więcej chcą pieniędzy z dotacji. Dostaną nowe stadlery i pesy, a za jakiś czas będzie to samo z tymi składami co jest teraz. To jest niepoważna firma i tyle. Teraz w reklamach wciskają jacy to oni niby świetni są. No z prawdą to nic wspólnego nie ma. Pociągi jeżdżą po to żeby jeździć. Bo tak ma być - to jest filozofia kolejarzy. Fajna zabawa, ale to prowadzi w przepaść. Pociągami jeżdżą tylko pasażerowie, którzy nie mają alternatywy albo mają ogromne zniżki. Normalni ludzie płacący całą cenę biletu szukają innych środków transportu, bo frajerami nie są, a tak są traktowani.

  • zycho – 28.02.2015

    Polska kolej to dno. I właśnie dlatego mamy taki rozwój busiarstwa, które wozi ,udzi samochodami z demobile z niemiec gdzie tym wozili poczte. Troche oleju opałowego i karawana jedzie dalej.

  • zenek – 28.02.2015

    A co sie dziwisz. W ktorej spółce kolejowej rządzi teraz kolejarz? Kasa misiu kasa, 159 zł za bilet. A tlk się skasuje z braku taboru.

  • Aquarius – 03.06.2015

    Dostosowanie wnętrza do dzisiejszych standardów - i mogłyby latać choćby w trójkącie Gdynia - Bydgoszcz - Olsztyn. Parametry linii coraz lepsze - brakuje nowoczesnego taboru.

  • ga – 26.07.2015

    A dlaczego nie moga wrocic na linie z Warszawy do Lodzi? Tam idealnie by sie nadawaly.

  • lkwkjw – 18.03.2016

    Przecież ten tabor jest idealny na linię w-wa łódz.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....