TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

ED74 pozostaną w Grupie PKP ?
InfoRail - Opublikowano: 19.10.2016 14:23:34 16 komentarzy
ED74 pozostaną w Grupie PKP ?

W poniedziałek na łamach InfoRail informowaliśmy o wystawieniu na sprzedaż jednostek ED74. PKP Intercity dopuszczają również możliwość wydzierżawienia ich.

Według nieoficjalnych informacji, jeśli nie znajdzie się żaden chętny na zakup pojazdów, zostaną one właśnie wydzierżawione, i to przewoźnikowi z Grupy PKP. A tu wybór potencjalnego nowego użytkownika tych jednostek jest niewielki. W grę wchodzi tylko PKP SKM z Trójmiasta.

Oficjalnie żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte. Przypomnijmy jednak, że argumenty przemawiające za pozyskaniem tych jednostek przez przewoźnika z Trójmiasta są. Po pierwsze tabor SKM to w znacznej części wysłużone jednostki EN57. Przewoźnik nie ma pieniędzy na pozyskanie nowych pociągów, w ostatnim czasie zakupione zostały zaledwie dwa składy Impuls. Po drugie SKM razem z Przewozami Regionalnymi będzie zajmować się obsługą trasy do Słupska. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail odcinek ten będzie obsługiwany taborem Przewozów Regionalnych. Gdyby SKM pozyskała ED74 mogłyby one zostać skierowany właśnie na tę trasę. I po trzecie wreszcie dwie spółki z Grupy PKP powinny dogadać się, pod czujnym okiem matki, w kwestiach chociażby finansowych. Tym bardziej, że obecne kierownictwo PKP SA kładzie nacisk na integrowanie poszczególnych spółek. Co więcej PKP SKM mając 14 jednostek ED74 będzie mogła wreszcie konkurować z Przewozami Regionalnymi w przetargach na obsługę połączeń w województwie. Utrzymywanie dwóch spółek wcale nie musi być opłacalne dla Urzędu Marszałkowskiego.

Czy zatem popularne "Edyty" trafią na Pomorze? Zobaczymy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
PKP SKM
ED74
  • Zibis – 19.10.2016

    Dobrze by bylo. Tymbardziej, ze linia 202 ma byc po modernie na 160 km/h

  • elf – 19.10.2016

    Bardzo dobry pomysł. Trzeba go realizować!

  • Michalk – 19.10.2016

    Powinny kupić je Koleje Mazowieckie, po naprawach i dopuszczeniu do ruchu byłyby idealne na pociągi typu "Wiedeńska" czy "Bolimek". Teraz to jest chore że marnuje się piętrowy pojemny tabor na jakieś kretyńskie połączenia nie wykorzystujące potencjału taboru. Pietrusy powinny iść na najbardziej obciążone linie Warszawa - Skierniewice, czy Warszawa - Nasielsk z zatrzymaniem na każdej stacji. Jedyny sensowny pociąg na pietrusach to "Słoneczny".

  • Michalk – 19.10.2016

    Miało być"Wiedenka".

  • feli – 19.10.2016

    Oby nie do PR. Tam zostaną wysłane na trasy pcim dolny-pacanów przez zębowice. I 22 godziny na dobe bedą czekały na kurs.

  • www – 19.10.2016

    A jak jest z dopasowaniem podłogi ED74 do peronów SKM trójmiasto? Drzwi w tych pociągach otwierają się wystarczająco szybko?

  • rychu – 19.10.2016

    Z podłogą nie ma problemu. Drzwi otwierają się równie szybko co w impulsach więc też nie ma problemu. Wiadomo że nie puszczą ich na centralny odcinek. To raczej zakup na słupsk gdynia, tczew gdański i może coś jeszcze nowego. Pamiętajmy że na dziś tylko 7 jest do ruchu, reszta pitrzebuje naprawy.

  • rychu – 19.10.2016

    Zanim to wydzierżawia i naprawią to pewnie wygrają przetarg np. na gdynia elbląg albo coś w tym stylu.

  • pesapalicwpiecuanienatory – 19.10.2016

    zezłomować to gówno to się nawet na tramwaj nie nadaje

  • Michalk – 19.10.2016

    Nie przesadzaj, jechałem tym kilka razy za czasów ich świetności. Bardzo przyjemny pociąg, lepszy od Darta. Jeżeli zrobi im się przyzwoitą modernizację i porządny remont, to będą to bardzo fajne sprzęty na krótsze trasy regionalne.

  • dll – 20.10.2016

    jak to jest ze spolka majaca zapewnione perspektywy dzialania na lata nie ma pieniedzy na tabor?

  • kolejFAN – 20.10.2016

    Michalk - to gówno na złom się nadaje - siedzenia twardsze niż w tramwaju, wieje ,piździ, z okien przecieka woda w razie deszczu...bękart pejssy jednym słowem..

  • komes – 20.10.2016

    @kolejFAN zmień płytę, bo nudzisz. SKM, hmm... why not? Ale to i tak póki co gdybologia i spekulacje. Trzeba poczekać, aż poznamy oferentów. Cierpliwość jest cnotą.

  • nn – 20.10.2016

    dawac je tu od przybytku Ic głowa boli a na pomorze jak znalazł.

  • kolejFAN – 21.10.2016

    komes - może się przejedź tym wynalazkiem to sam zmienisz płytę.

  • AAArekG – 21.10.2016

    dobry wynalazek, jeździłem tym. Winny być ED74 przekazane Przewozom Regionalnym. Byłaby naprawiona niegdysiejsza niesprawiedliwość.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....