TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

ED74 prawdopodobnie zmienią właściciela
INFORAIL - Opublikowano: 10.09.2015 09:44:30 18 komentarzy
ED74 prawdopodobnie zmienią właściciela

To aglomeracyjny tabor, który ciężko jest dopasować do specyfiki naszej działalności. Możliwe, że z niego zrezygnujemy ? tak o jednostkach ED74 mówi Jacek Leonkiewicz, Prezes PKP Intercity. Na tę chwilę gotowych do ruchu jest zaledwie kilka składów. Siedem oczekuje napraw, z przeprowadzeniem których przewoźnik się nie śpieszy. W ruchu planowym pojawiają się zwykle nie więcej niż cztery jednostki.

Pomysłów na zagospodarowanie ED74 było już co najmniej kilka. Najpierw kursowały na trasie Warszawa ? Łódź. Na dziś, z uwagi na zbyt duże potoki pasażerskie, skierowanie ich do obsługi tej właśnie trasy wydaje się być co najmniej niewskazane.

Następnie PKP Intercity skierowały je do obsługi wybranych połączeń TLK. Kursowały m.in. z Warszawy do Terespola, Krakowa i Częstochowy. Zaliczyły także epizod na łącznikach z Łodzi, ale także dość długie połączenia jak chociażby Kraków ? Białystok. Obecnie znaczna ich część wylądowała ?w krzakach?, gdzie oczekuje na dalsze decyzje.

Przewoźnik swego czasu wystartował także w przetargu na obsługę połączeń regionalnych, w którym jednak ostatecznie przegrał z Przewozami Regionalnymi. W przypadku wygranej PKP Intercity chciały właśnie do wykonywania tej pracy skierować ED74.

Jakiś czas temu mówiło się o zainteresowaniu pozyskaniem tych pociągów przez Koleje Dolnośląskie. Niewykluczone, że ED74 trafią właśnie na Dolny Śląsk, tym bardziej, że PKP Intercity otwarcie już nie wykluczają możliwości pozbycia się ich.

Jak wspomnieliśmy na wstępie większa część składów oczekuje napraw. Nie jest żadną tajemnicą, że ich przeprowadzeniem może zająć się w zasadzie tylko producent ED74 ? bydgoska PESA, która jednak na tę chwilę jest kolokwialnie mówiąc zawalona robotą. Trudno się zatem spodziewać, aby jeszcze w tym roku udało się przeprowadzić wymagane przepisami prace, niezależnie od tego, kto będzie właścicielem jednostek. Wydaje się więc, że decyzje co do dalszej przyszłości składów zapadną nie wcześniej niż w roku 2016. Jaka ona będzie? Zobaczymy. Niemal pewne jest jednak, że odstawione pociągi na trasy wrócą, ale już w barwach nowego właściciela.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ED74
naprawa rewizyjna
  • ja – 10.09.2015

    Predzej przechwyca jest Przewozy Regionalne

  • Ksiedzu – 10.09.2015

    Oddaj je PR.

  • gutek – 10.09.2015

    i to się nazywa dobra polityka taborowa

  • grom – 10.09.2015

    No właśnie niech Przewozy Regionalne skorzystają....

  • Piotr K. – 10.09.2015

    Czyżby sprawdzała się zasada: "kradzione nie tuczy" ?

  • NK – 10.09.2015

    A wraz z likwidacją IR Giewont, nie ma możliwości podróży pociągiem na Podhale. Lekki, zwinny EZT idealnie nadawałby się do zastosowania na tej trasie!

  • ble – 10.09.2015

    To były EZT PKP. Kradzieżą byłoby pozostawienie ich warcholstwu z PR.

  • krakauer – 10.09.2015

    Póki co , następuje ich degradacja w krzakach !!

  • krakauer – 10.09.2015

    Póki co , następuje ich degradacja w krzakach !!

  • peerek – 10.09.2015

    ble sam jastes warchołem kupione były przez PR i dla PR. Jeszcze EU07-10.. powinny byc oddane tak jak wiele wagonow!!!

  • zygzak – 10.09.2015

    Jak pesa budowała pierwsze pociągi dalekobieżne to newag srał w pieluchy.

  • yuo – 10.09.2015

    Za to dzisiaj Newag jest w rozkwicie a Pesa chwieje sie i czeka czy Dart jej nie dobije

  • Zygmunt 7 miska – 10.09.2015

    Newag w rozkwicie. Posikałem sie ze śmiechu.

  • Jan – 11.09.2015

    NEWAG ma wniosek upadłościowy w sądzie. Za długi!

  • yoiu – 11.09.2015

    Doinformuj się kto złożył ten wniosek i jakie jest stanowisko Newagu. Sprawa jest w prokuraturze. Podobno Newag wygrał dziś kolejny przetarg, więc o jakiej upadłości mówisz.

  • ble – 12.09.2015

    Peerek - Przewozy były wówczas w Grupie PKP. Wkład własny opłacono ze środków Grupy. Oddawanie nowego i zmodernizowanego taboru konkurencji byłoby najzwyklejszym frajerstwem. Nikt nie bronił usamodzielniającym się PR spłacić tych pojazdów i przejąć do siebie.

  • kolej db – 13.09.2015

    Polska kolej to dziwadło. Ten cały ED pojeździł kilka lat i już go nikt nie chce. Kibel - Drewnolino przejechały miliardy km i dalej jeżdżą.

  • wójt – 01.10.2015

    Bo to złom, tak niewygodny że nikomu nie życzę jazdy tym g()em. Jakby były wygodne i pasażerowie by nie narzekali to by cały czas jeździły.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....