TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

ED74 zostają w PKP Intercity
InfoRail.pl - Opublikowano: 26.04.2017 15:00:07 17 komentarzy
ED74 zostają w PKP Intercity

Zgodnie z zapowiedziami ED74 nie zmienią swojego właściciela. O możliwości pozostania tych jednostek we flocie przewoźnika mówił nam na początku roku członek Zarządu PKP Intercity Jarosław Oniszczuk.

Teraz wiemy już na pewno, że popularne Edyty zostaną przywrócone do ruchu w barwach przewoźnika. Postępowanie na sprzedaż tych pociągów zostało unieważnione.

Nie pozwolimy, żeby w miarę nowy tabor stał niewykorzystany ? stwierdził Jarosław Oniszczuk. Oznacza to nic innego jak powrót "Edyt" do obsługi połączeń PKP Intercity. Przypomnijmy, że na chwilę obecną sprawnych jest tylko 7 składów. To tylko połowa.

Wprowadzimy je ponownie na trasy ? zapewniał Jarosław Oniszczuk. Najpierw jednak trzeba będzie wykonać naprawy. Na pewno nie pozwolimy, żeby te jednostki dalej stały ? dodawał członek Zarządu PKP Intercity.

Zainteresowane zakupem jednostek były samorządowe Koleje Małopolskie. Swego czasu mówiło się też, że mogą trafić do Przewozów Regionalnych, Arriva a nawet pozostać w Grupie PKP wędrując do PKP SKM. Tak się jednak nie stało i ED74 ponownie będą jeździć w barwach PKP Intercity.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ED74
  • taborspec – 26.04.2017

    Ważne, żeby Edyty nie były "rozsiane" po kraju, tylko jeździły w jakimś konkretnym rejonie. No i jeżeli nie nastąpi zmiana wyposażenia (wymiana foteli - obowiązkowo, montaż automatu z przekąskami i napojami) oraz likwidacja połowy par drzwi, to nadawałyby się jedynie na trasy do 2-3 godzin w rejonie Warszawy (np. jako wzmocnienie Flirtów w relacjach do Bydgoszczy, Olsztyna, czy Białegostoku). Jeżeli nastąpią powyższe zmiany, byłyby fajne na różne marginesowe trasy w Polsce zachodniej (Wrocław-Zielona Góra-Szczecin, Zielona Góra-Poznań-Toruń-Olsztyn, Poznań-Ostrów Wlkp.-Katowice).

  • Idea – 26.04.2017

    Zlikwidować po parze drzwi ma człon, zmodernizować, wyeliminować główne wady, zmienić wnętrze, nawet dając Pesie coś zarobić, choć powinna na swój koszt za te wszystkie swoje grzeszki.

  • ED74-015 – 26.04.2017

    Koniecznie wydłużyć o 1 człon. Środkowy, bez drzwi. 5-człon będzie w sam raz na krótsze trasy, typu Warszawa - Lublin, Kraków - Katowice, Kraków - Łodź czy Bydgoszcz - 3city.

  • gutek – 26.04.2017

    dobra wiadomość i niech wrócą na W-wa -- Łódz

  • gonzo – 26.04.2017

    tylko Bydgoszcz Warszawa Bydgoszcz

  • Mancur – 26.04.2017

    Bez wymiany siedzeń ja tym badziewiem jeździł nie bede. Trasa Białystok-Warszawa. Wolę wybrać wcześniejsze połączenie lub autobus...

  • Maciek z Lublina – 26.04.2017

    Nawet jako składy czteroczłonowe , pasują na niezbyt odległe trasy między dużymi miastami : Kraków - Katowice , Warszawa - Kielce , Olsztyn - Gdańsk , Bydgoszcz - Gdańsk ... Możliwych wariantów na takie relacje jest dużo . W godzinach szczytu mogą jeździć składami 2xED74 , jak to swego czasu było w relacji : Warszawa - Łódź .

  • Gall – 27.04.2017

    Znając PKP IC skończy sie na P4 i tyle.A potem pojada na jakąś dlugą trasę

  • bun – 27.04.2017

    W PKP IC chyba mają rozdwojenie jaźni. Chyba ktoś z Ministerstwa albo w Komisji EU pogroził palcem :) Nagle ezt wpisują się w strategię taborową?

  • xtrain – 27.04.2017

    To bardzo zła wiadomość. Te jednostki elektryczne nie są przeznaczone do obsługi połączeń IC tylko zostały wyprodukowane i dostarczone do Przewozów Regionalnych celem wykonywania przewozów w relacji W-wa - Łódź - W-wa. Ale, że w polskim piekiełku nie wiedząc o co chodzi zostały odebrane PR-om i przekazane do PKP IC to do dnia dzisiejszego jest z tymi składami problem. Bo PKP IC zachowują się jak pies ogrodnika, tzn. sami nie korzystają innym nie dadzą pomimo, że to nie jest dla nich produkt. Uruchamiane połączenia tymi składami są kulawe, ponieważ są liczne zgłoszenia pasażerów o tym, że nie są one wygodne na dłuższe relacje (nie jest to EZT dalekobieżny), po drugie ciągle duża ich część jest w ogóle niewykorzystana i stoi w krzakach. A zatem patologia polega na tym, że odebrano składy PR-om, PKP IC jako obdarowany nie wie co z nimi zrobić i się miota - raz robią przetarg na: sprzedaż ew. dzierżawę , potem wycofuje się z tego i mamy obraz taki, że znów na chwilę zostaną one uruchomione przy licznej dezaprobacie pasażerów. Część z nich oczywiście znów będzie stała w krzakach i po kilku następnych latach w końcu zostaną sprzedane.

  • kolejFAN – 27.04.2017

    ten badziew z siedzeniami twardymi jak deska, przeciekającymi oknami i drzwiami co dwa metry z których wieje wiatrem co postój nadaje się do,,niczego.Bez totalnej moderny i wymiany siedzeń te składy nadają się albo do kasacji albo do przekazania na krótkie dystanse np SKM,PR.ktoś w tym PICu oszalał?! dopiero nie mieściły się w strategii a teraz nagle się nadają?!

  • Marcin MZ – 27.04.2017

    xtrain - niezwykle trafny komentarz!Obawiam się - niestety - że firma PKP IC - jako wzorcowy pies ogrodnika - zamiast sprzedać raczej zezłomuje a powinna (skoro darmo dostała) darmo oddać!

  • kowal – 27.04.2017

    Oby to była zapowiedź konkretnych działań, kończących epopeje z kombinowaniem IC. Wolałbym żeby trafiły to przewoźników regionalnych, ale OK, byle rzeczywiście się za nie zabrali i wróciły na trasy, oby tak było.

  • G.kolejarz – 27.04.2017

    Ten tabor można by dostosować do obsługi połączeń dalekobieznych .Wymiana siedzeń na porządne fotele zabudowa ścian działowych zmniejszenie ilości drzwi tak jak pisali poprzednicy. Tlko przy niemocy i opieszałości osób (nie)odpowiedzialnych nie ma nadziei na takiej rozwiązanie.

  • DarekP – 28.04.2017

    Na zmiany konstrukcyjne - ilośc członów, drzwi bym nie liczył.Za to, jeżeli nie wymiienią siedzeń i dobudują przedsionków, to będzie ewidentnie widoczne, że nie traktują tej sprawy poważnie.

  • JanuszJG – 03.05.2017

    Prawda jest taka, że. ED74 powinny wrócić do PR, które doprowadzi je do stanu używalności i skieruje do obsługi połączeń regionalnych.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....