Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Egis Rail ponownie wygrywa przetarg na linię Podłęże – Piekiełko

inforail
28.11.2018 12:25
0 Komentarzy

PKP Polskie LinieKolejowe wybrały w przetargu najkorzystniejszą ofertę na wykonanie dokumentacjiprojektowej nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko w Małopolsce.

Wybrano – podobnie jak w poprzednim postępowaniu -konsorcjum, którego liderem jest spółka Egis Rail. Na początku tego miesiącaKrajowa Izba Odwoławcza nakazała PKP PLK unieważnienie wyboru wykonawcydokumentacji projektowej dla tej inwestycji i ponowne przeprowadzenie wyborunajkorzystniejszej oferty. Do KIO odwołał się drugi z oferentów.

Przedsięwzięcie potocznie nazywane „Podłęże -Piekiełko” zakłada wybudowanie 58,5 km nowej linii kolejowej, którazacznie się we wsi Podłęże w gm. Niepołomice i skieruje na południe. Wmiejscowości Szczyrzyc linia się rozgałęzi i będzie biec na wschód domiejscowości Tymbark (linia 622) i na zachód do miejscowości Mszana Dolna(linia 623). W tych miejscowościach nowa linia połączy się z istniejącą75-kilometrową linią Chabówka – Nowy Sącz (linia 104), która zostaniezmodernizowana.

Pierwszy etap tej inwestycji zakłada wykonanie dokumentacjiprojektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla dwóch przedsięwzięć:modernizacji istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz orazbudowy nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark / Mszana Dolna.Realizacja prac przygotowawczych planowana jest w latach 2018 – 2021.

Jak poinformowała PAP w środę Dorota Szalacha z zespołuprasowego PKP PLK, w przetargu ogłoszonym przez PLK wpłynęły dwie oferty. Wwyniku postępowania ponownie za najkorzystniejszą ofertę uznano propozycjęzłożoną przez konsorcjum, którego liderem jest spółka Egis Rail o wartości221,4 mln zł brutto. Drugą ofertę opiewającą na 208,6 mln zł brutto złożyłokonsorcjum z liderem, spółką Aecom Polska.

Szalacha wyjaśniła, że wybrana oferta uzyskała najwięcejpunktów w postępowaniu przetargowym. Komisja brała pod uwagę – zaznaczyłaprzedstawicielka PLK – nie tylko zaproponowaną cenę zw wykonanie zadania, aletakże inne kryteria. Decyzja komisji przetargowej uprawomocni się na początkuprzyszłego tygodnia.

Etapy drugi i trzeci, obejmuje prace budowlane planowane sądo realizacji odpowiednio w latach 2020-24 i 2020-26.

Z analiz wynika, że realizacja projektu „Podłęże -Piekiełko” umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków -Zakopane, w czasie krótszym niż dwie godziny, a na odcinku Kraków Główny – NowySącz, poniżej jednej godziny.

Komentarze