TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Eksport PESY czyli trzeba spełnić wysokie wymagania
PAP - Opublikowano: 06.04.2015 21:00:27 7 komentarzy
Eksport PESY czyli trzeba spełnić wysokie wymagania

Pesa,produkująca na eksport pociągi i tramwaje, musi uwzględniać specyfikę różnych krajów, oczekiwania kontrahentów i pasażerów. Szczególnie wymagania muszą spełniać pociągi przeznaczone na największy w Europie rynek niemiecki. - Średni wiek pociągów w Niemczech jest stosunkowo niski, ale ze względu na wysokie wymagania jakościowe usług przewozowych tabor jest zmieniany. Wchodzą w życie nowe normy. Obecnie przypada duże - jeśli nie największe - zapotrzebowanie na nowe pojazdy - powiedział Artur Demski, który w Pesie odpowiada za rynek niemiecki. Największe zapotrzebowanie na nowe pociągi występuje w Bawarii i sąsiednich landach, gdzie koncentruje się przemysł i żyje najwięcej mieszkańców. Według szacunków liczba zamawianego taboru zamawianego w najbliższych latach może wzrosnąć o kilkadziesiąt procent. Demski zwrócił uwagę, że społeczeństwo niemieckie jest wymagające i świadome swoich praw, a to przekłada się na oczekiwania odpowiednich standardów na kolei. - Niemcy coraz częściej latają samolotami. Swoje oczekiwania dotyczące komfortu podróżowania przenoszą przynajmniej na pierwszą klasę pociągów dalekobieżnych, ale też w coraz większym stopniu pociągów regionalnych - dodał. Podkreślił też, że w Niemczech funkcjonuje 27 organizatorów przewozów. Organizatorzy m.in. zamawiają pojazdy, ogłaszają przetargi na usługi przewozowe, ustalają rozkłady jazdy. Mają też swoje specyficzne wymagania dotyczące taboru. Usługi przewozowe świadczone są przez różnych przewoźników, z których największym są Deutsche Bahn.

Infrastruktura kolejowa w Niemczech nie jest zunifikowania, np. poszczególne landy mają perony różnej wysokości. Stąd pojazdy muszą być dostosowane do istniejących warunków w landach i na konkretnych trasach, a to pociąga konieczność uzupełniania homologacji. Rzecznik Pesy Michał Żurowski przyznał, że w ogóle dużym problemem jest przedłużający się proces uzyskania niemieckiej homologacji, co może zaważyć na realizacji przewidzianych w umowach terminów dostaw. Zaznaczył, że ten sam problemem mają czołowi producenci taboru kolejowego. - Zdarza się, że produkujemy pojazd w okresie obowiązywania wcześniejszych przepisów, a gdy przychodzi do homologacji obowiązują już nowe normy - dodał rzecznik. W ocenie Marcina Schwarza, odpowiedzialnego w fabryce za rynek czeski, sytuacja na kolei w Czechach zbliżona jest do warunków w Polsce. Dominującą pozycję mają Ceske Drahy, które obsługują większość linii. Część linii jednak została oddane w ręce prywatnych przewoźników. - Wymagania, jakie stawiane są producentom są podobne jak w Polsce, chociaż są pewne odrębności, jak systemy bezpieczeństwa. W odróżnieniu od Niemców, którzy starają się mieć wszystko precyzyjnie zapisane w kontrakcie, Czesi większość kwestii doprecyzowują na późniejszym etapie. Nie wymagają aż tak bardzo sformalizowanej formy. Po prostu inna kultura, inna mentalność - podkreślił Schwarz. Pesa szczególną uwagę przywiązuje do designu taboru kolejowego i tramwajów, za co projektanci byli nagradzani i wyróżniani. Sylwetki pojazdów produkowanych na rynek krajowy i zagraniczny nie różnią się. W obrębie jednej rodziny pojazdów, np. spalinowych zespołów trakcyjnych Link wygląd zewnętrzny jest taki sam, a jedynie mogą różnić się detalami, jak zderzak czy układ okien. Mody na samochody zmieniają się praktycznie co kilka lat, a pociągi muszą być projektowane tak, aby były możliwie atrakcyjne przez cały okres użytkowania. - Design naszych pojazdów to nie są fantazje plastyków, ale przemyślane koncepcje. Te linie są nośnikiem pewnych idei, które mają trafić do świadomości i podświadomości pasażerów - wskazał rzecznik Pesy. Pesa jest producentem pociągów spalinowych dla Białorusi, Czech, Kazachstanu, Litwy, Niemiec, Rosji Ukrainy i Włoch, a także tramwajów dla Bułgarii, Rosji, Rumunii i Węgier. Przed olimpiadą w Soczi Pesa przekazała Rosji dwa tzw. służbowe pociągi inspekcyjne, przystosowane do trudnych warunków atmosferycznych - od minus 40 do plus 40 stopni. Jeden z tych pociągów w czasie jazd testowych pod koniec 2013 r. na trasie Petersburg - Moskwa, jako jeden z pierwszych na świecie konwencjonalnych pojazdów spalinowych, przekroczył prędkość 200 km/h.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Czechy
Niemcy
DB
Ceske drahy
  • jdjghb – 07.04.2015

    Dlaczego przy produkcji taboru nie bierze się pod uwagę przepisów jakie obowiązują w momencie rozstrzygania przetargu oraz w chwili podpisywania umowy? Przecież niedorzecznym jest aby zmieniać w czasie produkcji pojazdu zmieniać przepisy gdyż trzeba wracać do fazy projektowej co wstrzymuje produkcję. To jakieś błędne koło.

  • MR – 07.04.2015

    "Jeden z tych pociągów w czasie jazd testowych pod koniec 2013 r. na trasie Petersburg - Moskwa, jako jeden z pierwszych na świecie konwencjonalnych pojazdów spalinowych, przekroczył prędkość 200 km/h." No ubaw po pachy :) angielskie HST jeżdżą z prędkością 200km/h od 1975 roku, czyli od 40 lat... Nie mówiąc o wielu innych pociągach produkowanych po 1975.

  • hmmmm – 07.04.2015

    Tak tak pewnie niemieckie przepisy i źli Niemcy.....biedna Pesa, to nie wina Pesy....to dlaczego z hukiem wyleciał dyrektor pionu Badań w Pesie?

  • lolllllllll – 08.04.2015

    "No ubaw po pachy :) angielskie HST jeżdżą z prędkością 200km/h od 1975 roku, czyli od 40 lat... Nie mówiąc o wielu innych pociągach produkowanych po 1975." widzisz różnicę między spalinową lokomotywą z doczepionymi wagonami a szynobusem :) ?

  • ... – 08.04.2015

    Pytanie mocno retoryczne. Jak widać nie widzi. Może w gimnazjum nie uczą tego?

  • major – 08.04.2015

    Trzymajmy kciuki za polskie firmy, w tym za Pesę. Cudownie by było, gdyby Polska stała się kolejowym zagłębiem. Pesa zdobywa coraz większe międzynarodowe doświadczenia i mam nadzieje, że będzie to procentować w przyszłości.

  • – 08.04.2015

    Jeśli po podpisaniu kontraktu nie może on zostać spełniony bo zmieniły się przepisy (i nie było tego wcześniej wiadomo) to trudno winić o to producenta. Dobrze sformułowany kontakt powinien mieć to sprecyzowane albo jeszcze bardziej ogólnie że w przypadku problemów które nie zawinił producent a strony trzecie nie płaci się odszkodowań. Takie zapisy to w sumie chyba standard i prawnicy powinni o to zadbać

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....