Eksportowe plany Newagu

inforail
19.04.2019 07:14
0 Komentarzy

NEWAG podał, że prowadzidziałania mające na celu realizację projektów na rynkach zagranicznych,koncentrując się na rynkach otwartych o słabej konkurencji lokalnej, zeszczególnym naciskiem na działania niszowe.

Kierunki rozwoju Spółki to kraje europejskie (zwłaszczakraje europejskie o trakcji 3kV DC), kraje byłych republik radzieckich, krajeBliskiego Wschodu (arabskie), Afryki Północnej. Z myślą o krajach EuropyŚrodkowej w grudniu 2018 podjęto decyzję o rozpoczęciu projektu rozwojowego w zakresieopracowania 6-osiowej dwusystemowej lokomotywy elektrycznej. Ponadto w roku2018 Newag otrzymał od FSE (klient z rynku włoskiego) zamówienie na kolejne 6sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Włoska ekspansja

NEWAG poinformował, że zamierza poszerzać swoją obecność nawłoskim rynku. Złożony został także wniosek o wydanie zezwolenia na dopuszczeniedo eksploatacji dla EZT IMPULS 2 na włoskiej sieci kolejowej.

Po otrzymaniu zezwolenia NEWAG będzie dysponować pojazdem wkonfiguracji najczęściej kupowanej we Włoszech przez regiony i przewoźnikówprywatnych.

Stale monitorowany jest rynek wąskotorowych spalinowychzespołów trakcyjnych (950 mm), gdzie NEWAG może zaoferować pojazd Vulcano.

Czas na Czechy

NEWAG bierze także udział w dwóch postępowaniach na dostawyspalinowych zespołów trakcyjnych do Czech. Pierwsze z nich, na dostawę 10pojazdów jest na etapie negocjacji złożonej oferty, drugie, którego przedmiotemjest zawarcie umowy ramowej na dostawę do 60 pojazdów jest na etapie analizyzłożonych wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

Pora na Sycylię

Emitent bierze udział w postępowaniu prowadzonym przezRegion Sycylii. Z uwagi na przedłużająca się procedurę odwoławczo-skargową,trwającą już niemal 5 lat, postępowanie o udzielenia zamówienia publicznegoprowadzonego przez Region Sycylii na dostawę 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołówtrakcyjnych nadal pozostaje nierozstrzygnięte.

Lokomotywy też naeksport

Plany rozwoju sprzedaży NEWAG na rynkach zagranicznychzakładają intensyfikację działań w zakresie sprzedaży elektrycznych ispalinowych zespołów trakcyjnych oraz lokomotyw elektrycznych, a takżeposzerzenie współpracy z partnerami zagranicznymi przez wspólny udział wpostępowaniach przetargowych w formie konsorcjum. W kręgu zainteresowania wpierwszej kolejności znajdują się rynki europejskie, szczególnie krajów EuropyŚrodkowej.

Po uzyskaniu zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji dlalokomotywy elektrycznej Dragon 2, jako pierwszej sześcioosiowej lokomotywy naświecie w pełni zgodnej z najnowszymi Technicznymi SpecyfikacjamiInteroperacyjności (TSI), dużego zainteresowania zarówno krajowych jak i zagranicznychoperatorów, NEWAG spodziewa się pozyskania kolejnych zamówień na te pojazdy,jak również planuje prace rozwojowe dotyczące nowych wersji lokomotyw dostosowanychdo wymogów klientów zagranicznych. W szczególności rozpoczęte zostały prace nadwielosystemową wersją lokomotywy sześcioosiowej Dragon 2, która umożliwiałabyeksploatację w krajach takich jak Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Chorwacjaczy Serbia. Będzie to wymagało uzyskania homologacji w każdym z krajów, co będzieprocesem długotrwałym, ale docelowo prowadzącym do możliwości prowadzeniapociągów w międzynarodowych relacjach bez konieczności zmiany lokomotywy cojest bardzo istotne w transporcie intermodalnym oraz dla zapewnienia łatwegodostępu do polskich portów z krajów ościennych. Dodatkowo przygotowanie wersjiszerokotorowej umożliwi eksploatację w krajach bałtyckich oraz EuropieWschodniej.


Komentarze