TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Elektrycznym do Zgorzelca
- Opublikowano: 04.09.2018 15:43:41 19 komentarzy
Elektrycznym do Zgorzelca

We wrześniu PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły elektryfikację linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca. To ostatni odcinek na międzynarodowej trasie od Przemyśla, z którego nie mogły korzystać pociągi elektryczne. Po zakończeniu prac o wartości 70 mln zł zwiększą się możliwości podróży i poprawią warunki przewozu towarów.

W 2020 r. pociągi pojadą do Zgorzelca bez konieczności zmiany w Węglińcu lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Zakończyło się już projektowanie i od września ruszyły prace na ok. 30 km trasie. Rozpoczęły się na odcinku Węgliniec – Pieńsk, a później kontynuowane będą z Pieńska do Jędrzychowic. Wykonawca korzysta ze zgromadzonych wcześniej materiałów. W Pieńsku są betonowe i metalowe elementy konstrukcji, niezbędne do rozwieszenia sieci trakcyjnej. Prace nie spowodują przerwy w ruchu. Pociągi będą kursowały jednym z dwóch torów.

W ramach projektu - oprócz ustawienia konstrukcji i rozwieszenia sieci, zostaną wybudowane dwie podstacje trakcyjne w Pieńsku i Zgorzelcu. Ich zadaniem będzie zapewnienie odpowiedniego zasilania dla elektryfikowanej linii. Linia Węgliniec - Zgorzelec jest ostatnim, niezelektryfikowanym odcinkiem na magistrali kolejowej E 30 od Przemyśla przez Rzeszów, Kraków, Opole, Wrocław. Wartość projektu"Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec" wynosi 70 mln zł, w tym 59,5 mln zł stanowi dofinansowanie z unijnego instrumentu "Łącząc Europę" (CEF).

Po zakończeniu prac zwiększona zostanie przepustowość linii. Lepsze będą warunkidla przewozów pasażerskich, zarówno w ruchu regionalnym, jak i dalekobieżnym. Zyska też ruch towarowy – przewozy ładunków staną się sprawniejsze i szybsze, a tym samym bardziej konkurencyjne względem przewozów drogowych. Więcej ładunków przewożonych koleją odciąży trasy samochodowe, poprawiając bezpieczeństwo na drogach.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
  • Łukasz Katarzyński – 04.09.2018

    To prawda że mają elektryfikować linię do Helu? Bo już chyba wiem co PR będzie tam wysyłać😂

  • Przemysław Kędzierski – 04.09.2018

    Przewozy Regionalne już dawno jeżdżą tam tylko z woj. lubuskiego.

  • AdamTyczynski – 05.09.2018

    Dla samego Zgorzelca nie ma sensu elektryfikować tej linii. A dalej i tak nic nie pojedzie, bo po niemieckiej stronie nie ma trakcji elektrycznej. Jeśli coś będzie jeździć do Niemiec, to zmiana lokomotywy i tak będzie musiała się odbywać w Węglińcu, bo w Zgorzelcu nie ma odpowiedniego zaplecza. Czyli nic się nie zmieni. Tak więc cała ta inwestycja to pieniądze wywalone w błoto.

  • lucyzucker – 05.09.2018

    Zastanawiam się jaki jest w ogóle sens elektryfikacji tego odcinka. Jest on fragmentem ciągu międzynarodowego i... w zasadzie na tym się kończy. Pociągi do Zgorzelca i tak na frekwencję nie narzekają (obecnie na odcinku Węgliniec - Zgorzelec jeżdżą wyłącznie pojazdy SA135, czyli najkrótsze szynobusy jakie mają Koleje Dolnośląskie i nawet w nich tłoku nigdy nie widziałem), natomiast pociągi międzynarodowe i tak tędy nie pojadą, bo dalej linia z Goerlitz do Niemiec jest niezelektryfikowana. Zamiast odcinka z Węglińca do Zgorzelca lepiej byłoby zelektryfikować odcinek Zgorzelec - Lubań i pociągi do Zgorzelca puścić przez Wałbrzych i Jelenią Górę, łącząc ze sobą największe miasta południowej części Dolnego Śląska. Jak się spojrzy na mapę to odcinek Węgliniec - Zgorzelec prowadzi przez same lasy, natomiast wzdłuż linii Zgorzelec - Lubań znajduje się prawie na całym odcinku zabudowany ciąg osadniczy. Więc frekwencja lokalna też na pewno jest większa. A odcinek Węgliniec - Zgorzelec zostawić wyłącznie dla sporadycznie kursujących szynobusów.

  • empek – 05.09.2018

    Zgorzelec w ogóle nie potrzebuje aż tylu pociągów do Wrocławia. Nowa Ruda nie ma ani jednego i żyje. Podobnie Lubin. A mieszkańcy tych miast też jeżdżą załatwiać różne sprawy do miasta. Dlatego dobrym pomysłem jest wydłużenie niektórych pociągów Jelenia Góra – Görlitz do Drezna (na początek 3 pary wystarczą: rano, po południu i wieczorem). Frekwencja na pewno byłaby dużo wyższa niż z Wrocławia, bo Niemcy kochają jeździć w góry pociągami. Dla porównania: z Drezna do Liberca jeździ 5 par pociągów dziennie i jeżdżą one mocno napełnione. A do Wrocławia tylko trzy i wożą powietrze. Skierowanie Desir z Niemiec do Jeleniej Góry pozwoliłoby uwolnić SZT, których jest poważny deficyt i skierować jedną sztukę na inną trasę. I tak, 3 pary pociągów Wrοcław – Węgliniec – Zgorzelec, plus 3 pary Jelenia Góra – Drezno, plus 3 pary Jelenia Góra – Görlitz (skomunikowane w Lubaniu z pociągami Wrοcław – Jelenia Góra – Wrοcław) byłoby optymalnym rozwiązaniem.Likwidację pociągów do Zgorzelca należy zacząć od muchοwozów z Wrocławia do Drezna, które kosztują podatników grubą kasę, a wożą powietrze: http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/52219/Wroclaw-Drezno-z-sukcesem

  • Zdzich – 07.09.2018

    A ja uważam że to bardzo dobrze że powstanie tam trakcja.Od zawsze naturalnym ciągiem komunikacyjnym była trasa Zgorzelec-Wrocław.Dużo mieszkańców Zgorzelca pracujących we Wrocławiu kiedyś korzystających z tej trasy porzuciło kolej kiedy przestały jeździć bezpośrednie pociągi Wrocław-Zgorzelec.@empek nie rozumiem jak Ty chcesz komunikować pociągi Jelenia-Gorlitz z pociągami Jelenia-Wrocław w Lubaniu?

  • empek – 08.09.2018

    @Zdzich: Piszesz kompletne bzdury, gościu. Po co tam trakcja, jak pociągi jeżdżą prawie puste? Elektryfikować należy linie z dużymi potokami, a nie takie boczne linie. W Zgorzelcu nikt nie dojeżdża do pracy we Wrocławiu, bo jest to zbyt duża odległość. Prędzej do Lubania i Jeleniej Góry. Dlatego lepiej zelektryfikować linię do Lubania zamiast do Węglińca. A w Lubaniu skomunikować pociągi Jelenia Góra - Goerlitz z pociągami w kierunku Wrocławia i będzie git.

  • Zdzich – 09.09.2018

    @empek Jeździ mało ludzi ponieważ nie ma dobrej oferty,sam mam kilku znajomych którzy obecnie dojeżdżają ze Zgorzelca do Wrocławia do pracy samochodem.Ludzie praktycznie z całego Dolnego Śląska dojeżdżają do pracy we Wrocławiu.Z Jeleniej Góry kiedy jeszcze robiłem w PKS codziennie kilka osób jechało.Obecnie prawie wszyscy przerzucili się na kolej.Natomiast co do elektryfikacji odcinka Lubań Zgorzelec to tak ale pod warunkiem że opcją do Gorlitz.No i lepsza oferta bo dzisiaj czasami trudno zapełnić SA135.

  • AdamTyczynski – 09.09.2018

    Zdzich - po co kłamiesz i powtarzasz te same bzdury? Mieszkam w Lubaniu i widzę, jakie "tłumy" jeżdżą ze Zgorzelca do Wrocławia. Prawie nikt. Pociągi do Węglińca ze Zgorzelca przyjeżdżają puste. Natomiast ze Zgorzelca do Jeleniej Góry prawie każdy szynobus jest wypełniony. Z Jeleniej do Zgorzelca też jest kilka PKS-ów. A ze Zgorzelca ani jednego. Ważniejsza jest elektryfikacja ze Zgorzelca do Lubania, bo tam jeżdżą ludzie. A twoje ciągi międzynarodowe nikogo nie interesują. Nawiasem mówiąc, wszystkie towarowe wkrótce i tak pojadą przez Horkę, więc nawet ten "ciąg międzynarodowy" pozostanie tylko na papierze.

  • AdamTyczynski – 09.09.2018

    Uuzpełnienie: "A ze Zgorzelca ani jednego. " - chodzi oczywiście o PKS-y ze Zgorzelca do Wrocławia.

  • Zdzich – 09.09.2018

    @ A Tyczyński czytaj ze zrozumieniem nigdzie nie pisałem o ciągach międzynarodowych.W zasadzie potwierdzasz moje słowa.Nikt nie jeździ bo nie ma oferty ta została kiedyś zniszczona.To samo było u nas w Jeleniej Górze.Ludzie porzucili kolej dla autobusów.Czasem do Wrocka trzeba było jechać na dwa wozy i był jeszcze Krychoszrot.Dzisiaj kolej odebrała pasażerów PKS jak połowa autobusu jest zapełniona to jest dobrze a Chadży się zawiną.Coraz więcej ludzi jeździ w ruchu lokalnym do Szklarskiej.Rano dwa wozy na komunikacji zastępczej muszą jechać,większość pasażerów do Jeleniej jedzie.Myśle że ludzie spokojnie wrócą do kolei w Zgorzelcu czy Pieńsku,trzeba im tylko coś konkretnego zaoferować a nie sa135 do Węglińca.Moja propozycja jest taka aby łączyć impulsa z Lubania z tym ze Zgorzelca w Węglińcu i dalej do Wrocławia.Jeżeli twierdzisz że między Lubaniem a Zgorzelcem jeździ dużo ludzi to git.Ja bardzo często jeżdżę do rodziny do Zgorzelca ale na tłumy nie trafiłem.

  • lucyzucker – 10.09.2018

    O, wrocławski troll zaśmieca kolejny portal. I jeszcze podszywa się pod mieszkańca Jeleniej Góry. Normalnie kabaret we wrocławskim wydaniu. Nie wklejaj ciągle tych samych bzdur, Zdzich czy z jakiego tak konta aktualnie nadajesz. Zgorzelec w ogóle nie potrzebuje aż tylu pociągów do Wrocławia. Nawet jak były PKS-y, to nikt ze Zgorzelca nie jeździł do Wrocławia. Dlatego między innymi PKS upadł. Pociągami też nikt nie jeździ. W drugą stronę od nas z Wrocławia do Zgorzelca też nikt nie jeździ, bo nie ma po co. Pociągi do Drezna też wożą powietrze. Cytując artykuł na ten temat: "Reaktywacja połączenia sukcesem? Koleje Dolnośląskie podsumowały pierwszy kwartał funkcjonowania połączeń transgranicznych Z Wrocławia do Drezna w związku z reaktywacją przejścia granicznego Zgorzelec – Görlitz. Przewoźnik jest zadowolony z osiągniętych wyników, ale liczby nie powalają.Średnio miesięcznie granicę pociągami Kolei Dolnośląskich przekracza ponad 2700 podróżnych. Pasażerowie najczęściej kupują bilety na całą trasę z Wrocławia do Drezna. Co ciekawe, liczba podróżnych przekraczających granicę nie jest jednak taka sama w obu kierunkach. Zdecydowanie więcej osób podróżuje w stronę Görlitz. Każdeg dnia granicę na Nysie Łużyckiej przekracza 18 składów. I choć spółka jest zadowolona z osiąganych wyników, liczba podróżnych w każdym ze składów nie jest wielka. 2700 osób miesięcznie oznacza ok. 90 pasażerów dziennie, co z kolei przekłada się na statystycznie...pięciu podróżnych w każdym z pociągów." Tak więc dla takich "tłumów" nie ma żadnego sensu elektryfikować tę linię. Zamiast odcinka z Węglińca do Zgorzelca lepiej byłoby zelektryfikować odcinek Zgorzelec - Lubań i pociągi do Zgorzelca puścić przez Wałbrzych i Jelenią Górę, łącząc ze sobą największe miasta południowej części Dolnego Śląska. Jak się spojrzy na mapę to odcinek Węgliniec - Zgorzelec prowadzi przez same lasy, natomiast wzdłuż linii Zgorzelec - Lubań znajduje się prawie na całym odcinku zabudowany ciąg osadniczy. Więc frekwencja lokalna też na pewno jest większa. A odcinek Węgliniec - Zgorzelec zostawić wyłącznie dla sporadycznie kursujących szynobusów. A twoje "propozycje" nikogo tu nie interesują, bo to sam spam, który wklejasz na wszystkie portale z dziesiątków różnych nicków.

  • AdamTyczynski – 10.09.2018

    lucyzucker - sama prawda. Natomiast pociągi z Jeleniej Góry do Zgorzelca jeżdżą pełne, dużo mieszkańców, dzieciaki do szkół, w wakacje mnóstwo turystów z Niemiec w Karkonosze i z Polski do Niemiec. Frekwencja jest coraz lepsza. Brakuje nawet bezpośredniego pociągu do Drezna, który na pewno cieszyłby się dużo większym zainteresowaniem niż z Wrocławia. Potoki wskazują, że to odcinek Lubań - Zgorzelec powinien być zelektryfikowany. A ty Zdzich czy jak się tam teraz nazwiesz w zasadzie napisałeś to samo co ja, tylko innymi słowami. Fakty są jakie są i im nie zaprzeczysz, a cała reszta to tylko twoje mikolskie chciejstwo i gdybania. W każdym razie Impulsy ze Zgorzelca do Wrocławia nie mają żadnego sensu. No chyba że przez Jelenią Górę.

  • AdamTyczynski – 10.09.2018

    A ty Zdzisiu zamiast klepać takie bzdury z różnych nicków kup sobie najpierw słownik języka polskiego. Co to znaczy "zawiną"? Zawinęli to ci właśnie słownik i nawet poprawnie nie potrafisz pisać po polsku. Na takim samym gimbusiarskim poziomie jest też twoja wiedza o transporcie, która zdradza cię że nie jesteś z Jeleniej Góry, bo jest właśnie zupełnie inaczej niż piszesz. Dużo ludzi jeździ pociągami i nie ma w ogóle co porównywać z pustymi SA135 ze Zgorzelca w kierunku Wrocławia czy tak samo pustymi desiro do Niemiec. Nikt ci nie uruchomi kolejki do Zgorzelca bo nie ma najmniejszego sensu, a Dolny Śląsk ma ważniejsze potrzeby niż finansowanie pustych pociągów dla jednego Zdzicha co kicha.

  • Zdzich – 10.09.2018

    Wasz kompleks polega na tym że to Wy macie problem bo ktoś jest z Jeleniej Góry czy Zgorzelca.Nietolerancja w w Waszym wydaniu na mikolskich forach sięga zenitu. Uważacie że jak ktoś mieszka w Jeleniej Górze czy Zgorzelcu lub Lwówku to już jest gorszy od tych z Wrocławia.Potraficie tylko obrażać jeżeli ktoś ma inne zdanie od Waszego .

  • Zdzich – 10.09.2018

    Odmawiacie nam z prowincji kolei bo są dla Was "ważniejsze potrzeby" niż finansowanie pociągów w regionie.Cała kasa idzie na Sobótki i kolej aglomeracyjną Wrocławia.Zapominacie że w innych częściach województwa też mieszkają ludzie którzy ciężko pracują i płacą podatki.Nam tak samo się coś od tego województwa należy.Na szczęście wybory już blisko a ludzie w Jeleniej już się przejechali na DRS i żadne listy Papaja z propozycjami dla mieszkańców tego nie zmienią .

  • empek – 10.09.2018

    Zdzich - nie trolluj. Jesteś rzekomo z Jeleniej Góry, a hejtujesz kolej w okolicach Jeleniej Góry zaś preferujesz pociągi z Wrocławia do Zgorzelca. Znowu robisz śmietnik z kolejnej dyskusji, wrocławski trollu? Najbardziej nietolerancyjny to ty jesteś, bo dla ciebie liczy się tylko twój Wrocław jakby to był pępek świata a odmawiasz mieszkańcom innych miast prawa do kolei. Nawet podszywasz się w tym celu pod mieszkańców tych miast. Nie masz co robić w domu że zaśmiecasz w ten sposób wszystkie portale?

  • empek – 10.09.2018

    Och, i ta Sobótka znowu, główny przedmiot zainteresowania Zdzicha "z Jeleniej Góry" dla którego najważniejsza jest linia do Sobótki, a kolej w okolicach Jeleniej Góry już by zaorał. Nicki ci się zmieniają, a piszesz cały czas te same bzdury, podszywając się na dodatek pod mieszkańców innych miast i w ich usta "wkładając" słowa, że kolej w ich okolicach nie ma racji bytu. Naprawdę do takich działań musicie się posuwać, wrocławscy trolle i hejterzy kolei na Dolnym Śląsku? Tak mało macie pociągów? Na szczęście wkrótce wybory i miejmy nadzieję, że wraz z Rachwalskim, Michalakiem i Przybylskim znikną z Dolnego Śląska również opłacone przez nich trolle.

  • empek – 10.09.2018

    @"Zdzich" i inne twoje nicki: Jest jakieś miejsce w internecie gdzie nie trollujesz ?Wszędzie wszystkie strony znasz...Tak latasz po tych forach i jedynie wstyd robisz Kolejom Dolnośląskim...Nic więcej. robisz afery wszędzie tutaj i jeszcze gdzieś na PkP...Jeszcze założyłeś tą na facebooku stronę wyśmiewającą pociągi w Lwówku.Chciałeś wmówić kolejną aferę i zgonić że to ktoś z innych miast. Teraz też podszywasz się pod mieszkańca - zwykła bezczelność.Od dawna wiadomo kto robi afery w internecie...Wszystkie miasta próbujesz skłócić od Wrocławia i Wałbrzycha przez Lwówek i Jelenią...Pociągi do Lwówka powrócą, ku żałobie tobie i innych wrocławskich trolli.

  • Zdzich – 11.09.2018

    @empek Piszesz dokładnie o sobie.Ostatnio pisałeś to samo tylko pod innym nikiem chyba boleś czy jakoś tak.Już Ci się mieszają niki i napisz coś nowego bo Twoje kopiuj wklej i linki do tych samych artykułów są już nudne.Sam się tym zdradzasz swoim zachowaniem.Za dużo tych ksywek masz.

  • lucyzucker – 11.09.2018

    Zaśmiecasz teraz kolejny portal, Zdzich? Nudny już jesteś gościu. Na wszystkich portalach trollujesz i wywołujesz te same gównoburze. Plują na ciebie a ty ciągle tylko, że deszcz pada. Sam masz z kilkadziesiąt nicków, z każdego ten sam antyjeleniogórski spam, a na twoje podszywanie się pod mieszkańca Jeleniej Góry nawet dziecko się nie nabierze, wrocławski trollu.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....