TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Elektryfikacja Półwyspu Helskiego - będzie czy nie będzie?
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.08.2017 12:13:26 15 komentarzy
Elektryfikacja Półwyspu Helskiego - będzie czy nie będzie?

O elektryfikację Półwyspu Helskiego zapytaliśmy rzecznika prasowego Mirosława Siemieńca. Niestety. Odpowiedzi nie uzyskaliśmy.

Nadal zatem nie wiemy, czy Półwysep Helski zostanie zelektryfikowany. Wiemy natomiast, że pomysł taki pojawił się. I to w niecałe dwa lata po zakończeniu kompleksowej modernizacji linii kolejowej na odcinku Reda – Hel.

O elektryfikację Półwyspu pyta też poseł Paweł Kobyliński. I w tym przypadku MIB, a pośrednio także PKP PLK, będą musiały zająć stanowisko. Z odpowiedzi na interpelację dowiemy się zatem nieco więcej. Poseł bowiem stawia bardzo trafne pytania:

1. Czy są plany zelektryfikowania tej linii kolejowej?

2. Jaki byłby koszt takiej inwestycji?

3. Czy można by było w tym przypadku skorzystać z dofinansowania z funduszy UE?

4. Jeśli nie ma planów zelektryfikowania tej linii to proszę o podanie przyczyn.

Czekamy zatem na stanowisko MIB, do tematu będziemy jeszcze niejednokrotnie wracać na łamach InfoRail.pl.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Hel
elektryfikacja
  • gutek – 09.08.2017

    elektryfikacja tej linii na 2 miesięczny szczyt przewozów - bez sensu

  • Kaszub – 09.08.2017

    Oby nigdy nie było! Tutaj potrzebne są NOWE wagony piętrowe i NOWE lokomotywy spalinowe. Potrzebne są też dodatkowe mijanki i ewentualnie drugi tor z Redy do Władysławowa. Czy Wy naprawdę chcecie jeździć EN57??!!

  • Pomorzanin – 09.08.2017

    To ma jak najbardziej sens, ale tylko do Władysławowa, do którego mógłby jeździć pociągi SKM, na które zasługuje nawet nie tyle samo Władysławowo, co przede wszystkim Puck. Od Władysławowa do Helu można byłoby rozważyć ewentualnie budowlę trzeciej szyny. Sieć trakcyjna na Mierzei Helskiej byłaby bardzo droga w utrzymaniu z uwagi na podatność na awarię, a z drugiej strony przecież większość ruchu na M.H. to ruch regionalny, a nie dalekobieżny, więc można byłoby zakupić dwusysemowe EZT lub pociągi push-pull z dopuszczeniem kilku par pociągów dziennie w trakcji spalinowej (Arriva, PKP Intercity).

  • kolejarz – 09.08.2017

    Myślę, że dobry tabor spalinowy + odpowiednie mijanki i problem rozwiązany. Wyobrażacie sobie słupy i linie napowietrzne na całej długości półwyspu? Tragiczny widok. I do tego tylko w zasadzie na maksymalnie 2,5 miesiąca!

  • Kaszub – 09.08.2017

    Ktoś ma straszne parcie na drut na Hel... coś tu śmierdzi.Przecież nawet jak będzie się na Hel to tabor i tak trzeba kupić!O co tu chodzi??!! Może prokurator powinien tym się zainteresować

  • kolejFAN – 09.08.2017

    @Pomorzanintrzecia szyna ... popieram jak najbardziej

  • Www – 09.08.2017

    Fantastyka. I ta trzecia szyna i ten tabor dwusystemowy.

  • darek – 09.08.2017

    Tabor piętrowy w sezonie letnim .Oto pilna potrzeba Likwidacja autobusowej komunikacji zastępczej poza sezonem to potrzeba dla stałych mieszkańców półwyspu tym bardziej,że wyremontowano kosztem czasu i znacznych nakładów finansowych tę linię kolejową.

  • Tropiciel zwiadowca – 09.08.2017

    PR nie mają kasy a UM nic nie kupuje. Taboru nowego nie będzie. Po elektryfikacji będą kible. I będzie znowu płacz.

  • posejdon05 – 09.08.2017

    A ja nie uważam, że są to "trafne pytania"Uważam, że są to bezsensowne pytania, których nie powstydziłby się jedynie całkowity dyletant. Zadając takie pytania należałoby dysponować pewnymi analizami. Niestety. nikt do tej pory nie pokusił się na opracować pełnego studium dotyczące elektryfikacji tej linii. Nikt nie analizował kosztów budowy samej linii oraz całej przylegającej do niej infrastruktury. Nikt nie przedstawił kosztów rocznego jej utrzymania. Nikt nie analizował średniej frekwencji całorocznej. Zapytam wprost. Ile w czasie zyska pasażer podróżujący z Gdyni do Helu? Pięć czy dziesięć minut? Ile dzięki temu będzie mogło przejechać dodatkowych składów w sezonie? Bo poza sezonem wakacyjnym, żaden dodatkowy skład nie będzie potrzebny. To jest fakt a nie mit. Już dzisiaj składy ciągnięte przez SA 133 , SA 137/8 czy wagonowe z lokomotywą SU/M 42 śmigają wystarczająco szybko jak na ten szlak. Nie ma żadnego ekonomicznego sensu podnosić prędkość podróżowania na tej linii. Liczne przystanki i tak zniwelują uzysk w czasie przejazdu jaki można byłoby uzyskać elektryfikując półwysep. Dodam, że tą trasą nie odbywa się już od dawna żaden transport towarowy. Z punktu ekonomicznego transport pasażerów spokojnie może zatem odbywać na dotychczasowych zasadach. Wystarczą niewielkie spalinowe lokomotywy zdolne do rozpędzenia się do 100km/h i zapewnienia zasilania instalacji grzewczej / klimatyzacyjnej. Do całej serii bezsensowności elektryfikacji należy jeszcze wliczyć brak wystarczającej ilości mijanek. Ich ew. budowa znacznie podniesie koszt całej inwestycji, a bez realizacji tego sensu elektryfikacji nie ma kompletnie żadnego. Chore pomysły mogą rodzić się jedynie w chorych umysłach. Poseł na siłę chce zaistnieć, więc zadaje głupie pytania. Gdyby dysponował odpowiednimi analizami i wskazywałyby one na sensowność tego o co chce zapytać nie traktowałbym tych pytań jako idiotycznych. A tak, sam poseł wystawił o sobie opinię k...yna.

  • Neptun07 – 09.08.2017

    Oczywiście że są trafne zwłaszcza pytanie nr 1. Nikt do końca nie wie co chce zrobić plk. Odpowiedź na to pytanie wiele wyjaśni.

  • Bmt – 09.08.2017

    czemu nie zrobiono mijanek w trakcie ostatniej moderny? Plk czy ma pomysł na kolej?

  • Przemo Z. – 09.08.2017

    Nie ma . Większość modernizacji przeprowadzana ostatnimi czasy to klapa i konieczność poprawek/dodatkowych doposażeni linii

  • kolejFAN – 10.08.2017

    NIE, NIE , NIE!!!! Żadnej elektryfikacji , są inne linie w Polsce do elektryfikowania które służą cały ROK a nie sezonowo jak obecnie linia helska. Oszłomy mówiące o potrzebie elektryfikacji puknijcie się w głowę.

  • xxx – 10.08.2017

    @kolejFANPrzydałoby się chociażby zelektryfikować odcinek Oleśnica-Syców-Kępno, zmodernizować odcinki Kępno-Wieruszów i Sieradz-Zduńska Wola oraz wreszcie dobudować nowe linie (Wrocław Brochów-Oleśnica oraz Sieradz-Wieruszów). Wreszcie powstałby po tylu latach sprawny korytarz towarowy Łódź-Wrocław, a dodatkowo mógłby służyć jako proteza dla pociągów IC/EIC do czasu wybudowania Y.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....