TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Elektryfikacji Helu jednak nie będzie?
InfoRail.pl - Opublikowano: 24.08.2017 14:50:55 12 komentarzy
Elektryfikacji Helu jednak nie będzie?

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl PKP PLK nie odpowiedziały na nasze pytanie dotyczące elektryfikacji linii na Półwysep Helski. Pojawiło się natomiast stanowisko MIB w tej sprawie.

Jak poinformował Jerzy Szmit, Podsekretarz Stanu, projekt elektryfikacji linii kolejowej Reda – Hel nie został uwzględniony na liście projektów zamieszczonej w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu, co ogranicza możliwość finansowania tego zadania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020. Dodatkowo, z uwagi na wykorzystanie całej dostępnej alokacji, nie jest możliwe finansowanie przedmiotowego projektu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego lub środków krajowych. W związku z powyższym w obecnej perspektywie finansowej nie jest planowana realizacja inwestycji na linii kolejowej nr 213 Reda – Hel.

Szmit podał także, że obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą działania mające na celu stworzenie listy projektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnych perspektywach finansowych po 2020 r. W ramach działań związanych z przygotowaniem powyższej listy dokonana zostanie analiza zasadności przeprowadzenia ww. inwestycji.

Ponadto dowiedzieliśmy się, że przedstawienie danych, dotyczących kwestii zakresu prac niezbędnych do wykonania na linii kolejowej nr 213, oszacowania ewentualnych kosztów inwestycji oraz możliwości finansowania ich ze środków Unii Europejskiej możliwe będzie po wykonaniu studium wykonalności dla inwestycji. W lipcu br. Marszałek Województwa Pomorskiego przedstawił listę proponowanych zadań dotyczących prac przedprojektowych możliwych do finansowania w ramach bieżącego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego, wśród których zgłoszone zostały prace na linii nr 213. Obecnie prowadzone są uzgodnienia między PKP PLK oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego w przedmiotowej sprawie.

Czyli wiemy nadal niewiele, elektryfikacji linii helskiej do roku 2020 raczej nie będzie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Hel
PKP PLK
elektryfikacja
  • gutek – 24.08.2017

    trzeba jednak coś wymyślić na 2-3 letnie m-ce i ułożyć lepszy rozkład jazdy.PKP IC powinno uruchomić jeszcze jeden dzienny EX z Władysławowa do W-wy i Łodzi bo jeden Jantar to już za mało

  • ew – 24.08.2017

    Wystarczy dobudować 2-3 mijanki (materiału staroużytecznego jest pełno) i wydłużyć perony.

  • www – 24.08.2017

    Teraz to tylko projekty w perspektywach finansowych? Nic nie można na kolei zbudować za swoje? Bez jaj...

  • NCi – 24.08.2017

    I chwała Bogu, że nie będzie. Ostatnio zapadło już tak wiele durnych decyzji, że kolejna wcale nie zdziwiłaby. Na szczęście ktoś musiał odpocząć w rezydencji blisko Helu i jeszcze nie zdążył podjąć debilnej decyzji.

  • kolejFAN – 24.08.2017

    z redy do wielkiej wsi dwa tory pod drutem, w starej wsi przesiadka na dwusystemowce ... trzecia szyna

  • anarh – 24.08.2017

    Ppciagi co 40 -60 minut są ,jedne pełniejsze,inne lużmiejsze .pietrusy lużniutkie wiec Ok. Ciagna Sm 42 -329 i planowo .siedze we Władysłlawowie .

  • Przemo Z – 24.08.2017

    @ewProblem nie leży w materiale, tylko w kasie na projekt i wykonanie.

  • Maciek z Lublina – 25.08.2017

    @kolejFANW dłuższej perspektywie byłoby to jak najbardziej racjonalne rozwiązanie. Sieć trakcyjna na samej Mierzei to głupota zarówno krajobrazowa, jak i w zakresie bezpieczeństwa ruchu i kosztów utrzymania szlaku. W takim modelu w trakcji spalinowej ostałoby się kilka par dziennie PKP IC (chyba że już wkrótce doczekamy się lokomotyw elektrycznych z akumulatorem!), a składy REGIO byłby obsługiwane przez dwusystemowe EZT. Dwusystemowe EZT regionalne to żadna fanaberia - spotyka się takie w Holandii, w Niemczech, w Szwajcarii, we Włoszech, a w UK także dwusystemowce korzystające z trzeciej szyny.Natomiast o wiele pilniejszą kwestią jest zakup EZT! Pominę litościowym milczeniem SKM, ale przecież pomorskie ma świetne jakościowo linie zelektryfikowane z wyjątkiem słupskiej, która za parę lat też będzie mieć parametry co najmniej przyzwoite. Najpóźniej do zakończenia modernizacji linii słupskiej trzeba pozyskać czteroczłonowe piętrowe EZT, które kursowałyby co godzinę (w równym takcie) w relacji Słupsk-Lębork-Trójmiasto-Tczew-Malbork-Elbląg. A poza tym zwykłe EZT trójczłonowe (na Iławę p. Malbork) i - w kooperacji z kujawsko-pomorskim i warmińsko-mazurskim - pięcioczłonowe do obsługi relacji typu Gdańsk-Olsztyn-Toruń-Bydgoszcz-Gdańsk.

  • Maciek z Lublina – 25.08.2017

    EZT trójczłonowe byłyby naturalnie wykorzystywane także po domknięciu projektu PKM (rewitalizacja i elektryfikacja linii do Bytowa, elektryfikacja PKM oraz LK nr 201 wraz ze zjazdem do Czerska).

  • kolejFAN – 25.08.2017

    I cale szczescie.żaden drut na linii helskiej nie jest potrzebny.

  • kolejFAN – 25.08.2017

    drut do wielkiej wsi jest potrzebny jak najbardziej

  • Ja – 26.08.2017

    Ufff... całe szczescie, ze nie bedzie zadnej elektryfikacji.Niech sie skupia na mijankach oraz zakupie nowych lokomotyw spalinowych oraz modernizacja Bohunow. Piszac o modernizacji mam na mysli konkretna modernozacje nie wymiane okien jak to jest w Bonanzach...Za nieduze pieniadze mozna poprawic bardzo jakosc na tej lini

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....