TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jesteś tutaj: Inforail / Producenci / Elf2 gotowy 
Elf2 gotowy
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.04.2017 21:53:53 30 komentarzy
Elf2 gotowy

W Bydgoszczy zakończyła się budowa Elfa2. Zgodnie z zapowiedziami pierwszy egzemplarz został ukończony w kwietniu.

To jednostka 21WEa-001. PESA buduje takie pociągi dla Kolei Śląskich. Jak zapowiadał Jerzy Berg z PESY teraz rozpoczną się testy homologacyjne. Skład właśnie wyjechał na próby do Krakowa a następnie do Żmigrodu. Drugi pociąg będzie gotowy w maju. Cały proces produkcji pociągów został rozpoczęty ? mówił Jerzy Berg. Zamknięte zostały uzgodnienia z klientem, dotyczące kwestii technicznych. To na obecną chwilę nasze najważniejsze zadanie. Na tym się skupiamy ? podkreślał dyrektor z PESY.

Przypomnijmy, że to pierwsze, ale nie jedyne zamówienie na Elfy2. Podkarpacie zamówiło pojazdy trzyczłonowe, Przewozy Regionalne zaś dwuczłonowe. Koleje Śląskie, które wraz z tamtejszym Urzędem Marszałkowskim, są obecnie największym klientem PESY, zakontraktowały pojazdy o różnych długościach. Przewoźnik ten będzie też pierwszym, dla którego bydgoska firma wyprodukuje Elfa 2. Pojazdy zostaną dostarczone w wersjach dwu, trzy i czteroczłonowej. Umowa została podpisana w październiku 2016 roku. Zarówno Koleje Śląskie, jak i Urząd Marszałkowski, skorzystali z opcji na kolejne jednostki. Łącznie zatem w regionie pojawi się 19 Elfów 2. 10 jednostek pięcioczłonowych PESA dostarczy do Wielkopolski.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
homologacja
Koleje Śląskie
  • okl – 23.04.2017

    Zdjęcie (pewnie celowo) ukrywające szczegóły bryły pociągu. Żeby móc coś więcej powiedzieć trzeba poczekać na zdjęcia wykonane za dnia w innym oświetleniu. Ciekawe jak w środku wygląda...

  • xtrain – 24.04.2017

    Powiem tak- designerzy PESY się nie popisali. Być może w rzeczywistości jednostka robi większe wrażenie , ale na zdjęciach wygląda gorzej od Elfa I.

  • kubex.. – 24.04.2017

    @okl: są jasne zdjęcia, na Phototransie i na profilu Konduktor_KŚ na Facebooku.A sam pociąg wygląda jak na wizce, czyli fatalnie. Poprzednia generacja Elfów dobrze wyglądała, a to jest tragiczne

  • The other – 24.04.2017

    A mnie ciekawi jedno, skoro dopiero pojechał na testy homologacyjne to dlaczego pojechał o własnych siłach? Przecież powinien być chyba ciągnięty przez inny problem pojazd? Jak to właściwie jest ?

  • zzz – 24.04.2017

    Nie ma takiego wymogu jeśli jedzie nocą. na moje ma fajny wygląd agresywny a nie taki ciapowaty. dla mnie spoko.

  • bun – 24.04.2017

    Ani ładny ani brzydki, ale na pewno dżizajnerski krok w tył względem elfa 1, podobnie zresztą jak impuls 2.Malatura do korekty i na przyszłość proszę o większe okna (no ale togo powinni wymagać przewoźnicy na etapie SIWZ).

  • Kolaże miraże – 24.04.2017

    Przede wszystkim bryła jest za ciężka. Przypomina pociąg pancerny a nie regionalny. Zgodzę się, że design to krok w tył. Może i pudło skrajnych członów jest dłuższe, może zgodny z TSI, może lżejszy itp ale na pojazd flagowy firmy z aspiracjami to się średnio nadaje. Toż zmienią za chwilę tą mordke i zrobią jakiś nowy typ jak to mają w zwyczaju. Nic odkrywczego, okna zgodzę się za małe. Taki lifting, ale trzeba zauważyć, że Newag z Impulsem 2 też nie zaszalal. Choć? produkty z NS są optycznie lżejsze.

  • Bercik – 24.04.2017

    Im więcej zdjęć oglądam, tym bardziej mi się podoba, czekam na możliwość oceniania "na żywo".

  • The other – 24.04.2017

    @zzz dziecko ale Ty brednie wolisz, pisząc posta zwracałem się do osób mających pojęcie na ten temat, po za tym poszukaj se na innych portalach są zdjęcia jak jeździ w dzień. Zwracam się jeszcze raz do osób mających pojęcie. Czy taki ezt może wyjechać na tory bez homologacji o własnych siłach?

  • G.kolejarz – 24.04.2017

    Nareszcie znikną te obrzydliwe kible od PR.Oby jak najszybciej .Niech sobie zabiorą ten złom. Elfik może za ładny nie jest ale nowy i z klimatyzacją.

  • Dżoń – 24.04.2017

    Fajny. Podoba mi się, choć na wizce wyglądał lepiej jakby.

  • Pasażer KŚ – 24.04.2017

    "Pojazdy zostaną dostarczone w wersjach dwu, trzy i czteroczłonowej " ... A w sześcioczłonowej wersji sie nie dało ... Mysle że tak krótkiego pociągu nie puszczą na liniach S1 , S5 i S6 .. Dramat ..

  • Kokosy – 24.04.2017

    Szalu nie ma, ale moze byc, daje 3/5.

  • Robert – 24.04.2017

    Jak dla mnie ma charakter. Podoba mi się :)

  • adlaczegóżbynie – 24.04.2017

    Mnie zaskoczył pozytywnie. Jak na regionalny jest konkretnie "pancerny", ale jest "jakiś", a nie taka furgonetka jak np. Impuls. Od Acatusa tez jest o wiele masywniejszy. Być może Elf2 ma zastąpić w przyszłości Darta, jako konstrukcja na 200km/h?

  • WK – 24.04.2017

    KW kupiło chyba Elfy 2 pięcioczłonowe chyba. Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę.

  • soad – 24.04.2017

    @WKMasz rację. 10 ELF 2 pięcioczłonowych.

  • kolejFAN – 24.04.2017

    Najlepszy produkt na naszym rynku. Brawo PESA!

  • Dll – 24.04.2017

    Lol...ale porażka stylistyczne. To może ładnie by wyglądało na Białorusi lub Ukrainie.

  • Ju – 24.04.2017

    Mnie się podoba bardzo, znacznie lepiej niż wizualizacje.

  • okl – 24.04.2017

    Mnie się nie podobają te typowo polskie "falko-brewki" przy reflektorach. Ani to estetyczne, ani ładne... Nie lepiej było ujednolicić czoło wzorem naprawdę niezłego z Linków/Gam, niż stosować coś takiego?

  • z Lublina – 24.04.2017

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c7/Lublin_3Mi_Pozna%C5%84_PSM_RB1.JPG/1200px-Lublin_3Mi_Pozna%C5%84_PSM_RB1.JPGstara dobra szkoła designu ...

  • PPP – 24.04.2017

    Taki smutny, jakby budowany w pocie czoła, a nie z radością i patrzeniem naprzód.

  • okl – 25.04.2017

    W momencie kiedy powstawał Elf 1, to PESA właściwie nie miała konkurencji na rynku krajowym.Teraz Elf2 wyszedł w zasadzie dość późno, obecnie na rynku dominują Impulsy 1, które zyskały uznanie, niedługo w ŁKA pojawią się Impulsy 2... które też są całkiem niezłe... Dodatkowo PESA mocno sobie nagrabiła po 2015 i teraz będą musieli pracować na odrobienie pozycji... co może byc naprawdę trudne... Kto wie, może trzeba było sobie odpuścić Darta, a przynajmniej tak nie pompować hype-u na jego temat, zamiast tego skupić się np. na spalinowych Gamach...Wówczas mając w portfolio sprawdzone lokomotywy + wagony piętrowe można by promować pociągi Push&pull lub zacząć majstrować coś w stylu Desioro HC lub nawet pokusić się o piętrowego Elfa... Łapanie zbyt wielu srok za ogon nigdy nie wychodzi na zdrowie

  • kolejFAN – 25.04.2017

    @FAŁSZYWYkolejFAN: jestes złodziejem nicka - odp..się, znajdź sobie inny.Nie jest najlepszy z bryły, ale ogólnie design ok, Pytanie tylko po co ten czarny pas w środku? KŚ zawsze miały barwy biało-niebieskie

  • Combino – 25.04.2017

    @Kolaże miraże: użyłeś określenia "flagowy",tylko zapomniałeś o jednym. Jakie EZT Pesa ostatnio sprzedawała? Praktycznie tylko Kaktusy. Czemu nie ELFa? Bo cenowo przegrywał na naszym rynku. Od dawna było wiadomo,że kolejna generacja to nie będą wodotryski i bajery stylistyczne,tylko maksymalnie praktyczne,ekonomiczne podejście. Czyli skład spełniający wymogi TSI,któremu z w/w względów będzie bliżej do Kaktusa Plus i to na tyle,na ile TSI pozwoli. Tak też jest...Nie jest źle; bez fajerwerków,ale z drugiej strony dość spokojnie; już widać,że będzie fajnie prezentować jako dwuczłon.Talent 3 ani Coradia Continental wcale nie wyglądają lepiej,ważniejsze jest to jak się będzie sprawował.

  • Combino – 25.04.2017

    @Kolaże miraże: sorry,zapomniałem o najważniejszym. FLAGOWY... nie będzie już "flagowy",będzie jeden model zamiast Elfa i Kaktusa,któremu z wcześniej opisanych względów wizualnie bliżej do Kaktusa.

  • okił – 26.04.2017

    Wiadomo, że wygląd to nie jest sprawa najważniejsza w pojeździe, ale jak dla mnie całkiem spoko i te ?wnerwione? reflektory :)

  • soad – 27.04.2017

    Ci, których niepokoi mała pojemność informuję - UMWŚ i KŚ zamówiły 19 pojazdów w tym:12 czteroczłonowych, 4 trzyczłonowe, 3 dwuczłonowe.Do tej pory w barwach KŚ występuje 6 sześcioczłonowych i 9 czteroczłonowych pojazdów PESA

  • Widziałem go – 24.05.2017

    Zdjęcia nie oddają jego wyglądu. Na żywo wygląda lepiej. Ale to dobrze. Jest fajny ma groźny look. Mi się generalnie podoba ma pazur. Faktycznie ciekawie jak w środku wygląda...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....