TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

ELFY.EU wjeżdżają do Czech! PESA podpisuje umowę z RegioJet
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.03.2019 11:24:42 4 komentarze
ELFY.EU wjeżdżają do Czech! PESA podpisuje umowę z RegioJet

To pierwszy eksportowy kontrakt PESY na dostawy ezt-ów. W Bydgoszczy powstaną ELFY.EU, które będą obsługiwać regionalne połączenia w Czechach.

A ściślej rzecz ujmując siedem dwuczłonowych składów pojawi się w regionie Usti. Czeski przewoźnik wygrał przetarg na realizację połączeń przez 10 lat. Do ich obsługi wybrane zostały właśnie polskie pociągi. PESA potwierdziła, że gwarantuje dostawę jednostek w wymaganym terminie. Zapewniła też, że parametry pojazdów będą spełniać wymagania przetargowe oraz przesłała RegioJet odpowiednie dokumenty. To umożliwiło podpisanie umowy na dostawę taboru. Co ciekawe jednostki zostaną pomalowane w zielone barwy kraju usteckiego, nie żółte kolory przewoźnika. Umowa zawiera także 24 miesięczną gwarancję oraz daje możliwość wykupienia usługi utrzymaniowej.  

Warto zaznaczyć, że to pierwsza eksportowa umowa PESY na dostawę ezt-ów. Ale kolejna w Czechach. W Bydgoszczy zostały już wyprodukowane spalinowe jednostki RegioShark, które kursują w barwach Ceskich Drah.

Kontrakt wpisuje się też w pierwszą umowę o świadczenie usług publicznych w Republice Czeskiej przez RegioJet. O zamówienie przewoźnik rywalizował z Ceskimi Drahami. W ramach umowy obsługiwane będą połączenia: Usti nad Labem-Střekov (U7), z Usti nad Labem do Bíliny (przez Úpořiny, linia U5), od Mostu do Žatce (linia U13), a także część ruchu na liniach: Most – Žatec, Most – Bílina, z Ústí nad Labem do Štětí i Teplice – Litvínov.

Cena dopłat zaproponowana przez RegioJet to 148,60 CZK za 1 km. Cały kontrakt wart jest prawie 1,5 mld koron czeskich. Zgodnie z zawartą umową nowe jednostki – w tym przypadku Elfy 2 – mają wyjechać na trasy od rozkładu jazdy 2021/2022. PESA wcale nie ma zatem dużo czasu na ich wyprodukowanie i zdobycie stosownych dopuszczeni. Producent jednak zapewnia, że zdąży.

Przedstawiliśmy regionowi Usti atrakcyjną cenowo ofertę obsługi połączeń nowoczesnymi elektrycznymi zestawami trakcyjnymi. Pojazdy te będą bardziej ekonomiczne w eksploatacji i przyjazne dla środowiska, komfortowe i dające podróżującym nowe usługi, jak chociażby bezpłatny dostęp do Internetu. Jestem przekonany, że podobnie jak na innych liniach obsługiwanych przez RegioJet także w regionie Usti nastąpi wzrost liczby pasażerów korzystających z przyjaznego dla środowiska transportu kolejowego – powiedział Radim Jancura, prezes i właściciel RegioJet.

Podstawowymi plusami otwarcia rynku transportowego jest wyjście naprzeciw klientom. Mamy 3 lata na odebranie nowych pociągów. Żaden z przewoźników nie chce wychodzić do klientów ze słabą ofertą. Nowa jakość to najważniejsza zaleta otwarcia rynku.

Ogromnymi plusami z punktu widzenia rynku pracy są nowopowstające miejsca pracy. Widzimy zaingerowanie pracą w RegioJet ze strony dotychczasowych pracowników Ceskich Drah. Jest także zaingerowanie pracą w przewozach autobusowych. W kraju usteckim będziemy potrzebowali 80 nowych pracowników – dodał Jancura.

Historia lubi się powtarzać. 8 lat temu podpisaliśmy w Pradze umowę na dostawę Link-ów. Przezn Czechy wjechały one do Europy, teraz wożą pasażerów w Niemczech. Dzisiaj podpisaliśmy umowę na dostawę pociągów elektrycznych dla RegioJet. Mam nadzieję, że te pojazdy spełnią oczekiwania czeskich pasażerów, a potem wjadą do Europy. W pewnym sensie dla PESY Czechy stają się drogą na wymagające rynki europejskie – powiedział Krzysztof Sędzikowski, Prezes PESY.

Jestem prezesem PESY od stycznia 2018 roku. Był to bardzo trudny okres, ale teraz jesteśmy już na dobrej drodze, żeby dalej rozwijać się.

Umowa z RegioJet jest dla nas bardzo ważna, bo wchodzimy w rynek pojazdów dwusystemowych. Nie wykluczone, że wkrótce także w Polsce będzie możliwość wykorzystania takich pociągów. Nasze pociągi są ładniejsze od konkurencji, dbamy o design. Silną stroną PESY jest to, że potrafimy robić homologacje. Nasze pociągi jeżdżą we Włoszech i w Niemczech. Dostarczyliśmy także tramwaje dla kilku europejskich miast – dodał Krzysztof Sędzikowski.


To ważna chwila zarówno dla PESY, jak i RegioJet. To także potwierdzenie dobrze rozwijającej się współpracy gospodarczej między Polską a Czechami – dodała ambasador Polski w Pradze Barbara Ćwioro.

Pojazdy ELF.EU zostały zaprojektowane przez PESĘ z myślą o rynkach zagranicznych. Będą pierwszymi jednostkami przygotowanymi przez producenta do kursowania na sieciach o zasilaniu prądem zmiennym – AC 25 kV 50Hz i DC 3kV. Mogą występować w konfiguracji od 2 do 5 członów.

Region Ustecki zamówił pojazd regionalny o zasilaniu prądem zmiennym oraz stałym, umożliwiający obsługę pasażerów z peronów o wysokości 550 mm, posiadającymi pełną zgodność z z najnowszymi normami, przystosowanymi do zabudowy systemów bezpieczeństwa ETCS Level2. Dla podwyższenia komfortu podróży i bezpieczeństwa pasażerów przewidziano klimatyzację, WiFi, uchwyty do przewozu 6 rowerów, 2 miejsca dla wózków osób niepełnosprawnych lub większy bagaż, monitoring, 2 automaty biletowe, kącik dziecięcy, a strefie wejścia/wyjścia z pojazdu pojemniki umożliwiające separację śmieci.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
RegioJet
Elf2
Czechy
  • Patryk Nisiewicz – 07.03.2019

    Zielone zamiast żółte? Czemu?

  • Bartosz Kozłowski – 07.03.2019

    A miałem Czechów za inteligentniejszy naród 😞

  • Jakub Perz – 07.03.2019

    "PESA potwierdziła, że gwarantuje dostawę jednostek w wymaganym terminie." Taaa, na pewno... :P

  • Peter Kaminski – 07.03.2019

    Pesa i na czas...Yhm.... 😂😂😂

  • Edi666 – 07.03.2019

    Ciekawe ile lat po terminie je dostarczą

  • DarekP – 07.03.2019

    Ciekawostką jest zastosowanie osobnych wózków na łączeniu obu członów. A zatem będzie długa wersja Elfa 2.

  • Combino – 08.03.2019

    ^^ Darek P: wersja będzie miała praktycznie identyczną długość jak RegioPanter.

  • jatal – 08.03.2019

    Czyli ok. 10 lat po przedstawieniu możliwości takiej konfiguracji Elfa pojawi się ona w realu.

  • Jacek Fink-Finowicki – 08.03.2019

    Ciekawi mnie jak będą pracować przeguby

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....