Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Elfy2 nie jeżdżą, bo Przewozy Regionalne nie zdążyły przeszkolić pracowników

inforail
12.10.2018 12:01
0 Komentarzy

Jeden czteroczłonowy Elf2zamiast wozić pasażerów na Podkarpaciu stoi zazwyczaj odstawiony. Kursy szczytoweobsługują natomiast jednostki krótsze, w których robi się tłok, o czym poinformowałnas jeden z naszych Czytelników.

Jak się okazuje Elf2 stoi odstawiony bo Przewozy Regionalne –operator przewozów na Podkarpaciu – nie zdążyły przeszkolić pasażerów. NaszCzytelnik donosi, że powinny tymczasem obsługiwać połączenia z Rzeszowa do Przemyśla.Przewoźnika pytamy dlaczego tak nie jest.

Oba połączenia – 30413i 30444 (to o nie pytaliśmy – red.) –już w 2017 roku zostały zaplanowane w rocznym rozkładzie jazdy 2017/2018 jakoobsługiwane przez nowe czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne –powiedział nam rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych Dominik Lebda. Przewoźnikwiną za to, że tak się nie stało obarczył PESĘ. Termin wprowadzenia tych pojazdów do obiegów wynika z opóźnień wdostarczaniu EZT przez producenta. Przypomnę, że pierwszy z dwóch pojazdówzostał dostarczony dopiero pod koniec sierpnia br. Warto również dodać, żedopiero po otrzymaniu EZT (nowego typu) jest możliwość przeprowadzenianiezbędnych jazd próbnych i wielogodzinnych szkoleń maszynistów i obsługipociągów. Czynności te należy wykonać bez negatywnego wpływu na realizacjęrozkładu jazdy, m.in. z uwzględnieniem bieżących harmonogramów pracypracowników obsługi pociągów i maszynistów, a to wymaga czasu – stwierdzi Lebda.

Jak podał rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych oba nowe 4-członowe Elfy są planowane doobsługi połączeń w godzinach szczytu przewozowego pomiędzy Rzeszowem aPrzemyślem oraz jeden kurs do Tarnowa, w dwudniowym obiegu.

Z informacji przekazanych przez przewoźnika pracowników,którzy mogliby obsługiwać czteroczłonowe Elfy2 jest za mało. posiadamy już pracowników przeszkolonych wzakresie obsługi czteroczłonowych Elfów, ponieważ – jak Pan wie – wwojewództwie podkarpackim kursuje taki pojazd. Obecnie oba pojazdynaprzemiennie obsługują połączenia POLREGIO, niemniej dla zapewnienia pełnejobsługi wszystkich tego typu składów trwają dalsze szkolenia. Są one niezbędnew przypadku pojazdów różnego typu, jakimi są Elfy 3 i 4-członowe. Ponadto taborten nie posiada cech wspólnych dzięki którym nie byłyby konieczne proceduryszkoleniowe – trwają one ponad 30 godzin. Tak jak wspominałem na to potrzebaczasu, a ze względu na opóźnienia w dostarczaniu Elfów musieliśmy przenieśćtakże terminy szkoleń. Prowadzimy je obecnie przy zachowaniu ciągłościrealizacji rozkładu jazdy – stwierdził Dominik Lebda.

O to, czy rzeczywiście Elfy2 (trzy i czteroczłonowe) nieposiadają cech wspólnych zapytaliśmy PESĘ. Ich producent nabrał jednak wody wusta i finalnie nie przedstawił nam żadnego stanowiska w tej sprawie. Szkoda.


Komentarze