TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ełk wykona renowację wagonu pocztowego
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.07.2017 11:38:55 6 komentarzy
Wagon pocztowy (źródło: Skansen w Chabówce)

Miasto Ełk zleciło wykonanie renowacji zabytkowego normalnotorowego wagonu pocztowego.

Prace zostaną wykonane przez firmę Pat-Pol w ramach zadania "Rewitalizacja i zagospodarowanie terenu Ełckiej Kolei Wąskotorowej na potrzeby Muzeum Historycznego w Ełku – I etap". Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej.

Prace renowacyjne wagonu mają polegać na odtworzeniu wyglądu wagonu do stanu z połowy lat 60 XX wieku, czyli z okresu jego służby na Polskich Kolejach Państwowych, przy zachowaniu możliwie największej ilości oryginalnych części i elementów wyposażenia, uzupełnieniu brakujących części i elementów wyposażenia oraz naprawie i konserwacji ruchomych części wagonu w celu zapewnienia jego mobilności po terenie muzeum. Wagon jest wpisany do rejestru zabytków w związku z tym, wszystkie wykonywane naprawy muszą być zgodne z oryginalna dokumentacją techniczną z okresu budowy wagonu. W przypadku konieczności wykonania podczas naprawy zmiany lub odstępstwa od oryginalnej budowy wagonu, przed przystąpieniem do prac należy powiadomić właściciela wagonu, który skonsultuje odstępstwo z miejscowym Konserwatorem Zabytków i podejmie decyzję o zgodzie lub odmowie proponowanych zmian. Powyższe wystąpienie powinno zawierać opis i rysunki wprowadzanych zmian z uzasadnieniem.

Właściciel wagonu przekaże wykonawcy remontu brakujące podzespoły podwozia wagonu normalnotorowego przeznaczone do zamontowania w zabytkowym wagonie pocztowym. Drobne elementy wyposażenia, tj. pokrywy maźnic, cięgła lub zawory układu hamulcowego itp. wykonawca pozyska we własnym zakresie.

Zakres i sposób renowacji jest następujący:

a) Rozbiórka okalającego fundamentu, rozebranie podłogi drewnianej w celu sprawdzenia stanu technicznego ramy nośnej wagonu, wzmocnienie konstrukcji ramy w przypadku stwierdzenia znacznego skorodowania poprzez wymianę uszkodzonych elementów.

b) Podniesienie i przetransportowanie wagonu na miejsce dalszych prac.

c) Demontaż wyposażenia wewnętrznego, poszycia ścian i dachu, demontaż drzwi i okien, demontaż instalacji, weryfikacja stanu zachowania elementów drewnianych i wyposażenia.

d) Usunięcie zabrudzeń i zniszczonych części całej konstrukcji wagonu (ramy, ścian, dachu) oraz dokładne oczyszczenie wszystkich elementów do stopnia St3.

e) Usunięcie farby i zniszczonych fragmentów ze wszystkich drewnianych elementów wagonu (poszycia wewnętrznego ścian, dachu, ścian działowych, wyposażenia).

f) Naprawa lub wymiana skorodowanych i zniszczonych elementów konstrukcji (ramy, ścian, dachu) poprzez uzupełnianie braków lub montaż nowych elementów.

g) Dostosowanie i montaż przekazanych przez Zamawiającego podzespołów podwozia wagonu normalnotorowego (zestawy kołowe z maźnicami i widłami maźniczymi, osprężynowanie zestawów kołowych, układ cięgłowo-zderzakowy, układ hamulcowy).

h) Zakup zewnętrzny brakujących drobnych elementów wyposażenia podwozia (układu hamulcowego, układu cięgłowo-zderzakowego, maźnic).

i) Odtworzenie jako repliki i zamontowanie na wagonie elementów innego wyposażenia: skrzyń akumulatorów, ogrzewania, pomostów i uchwytów.

j) Ułożenie podłogi oraz naprawa i wymiana elementów drewnianych (poszycia wewnętrznego ścian, dachu, ścian działowych) poprzez zamontowanie oryginalnych, oczyszczonych części lub nowych.

k) Naprawa i odtworzenie zniszczonego wyposażenia pocztowego (sortownic na listy, blatów roboczych, półek, szuflad, uchwytów na worki itp.), naprawa poszycia i mechanizmów drzwi zewnętrznych, naprawa i szklenie okien, ułożenie instalacji oświetleniowej. Zabezpieczenie elementów metalowych farbami podkładowymi oraz nawierzchniowymi a drewnianych odpowiednimi lakierami bądź środkami ochronnymi.

l) Odtworzenie instalacji oświetleniowej zgodnie z przepisami obowiązującymi dla wagonów pocztowych.

m) Zabezpieczanie farbą pokładową i nawierzchniową zamontowanych części, naniesienie napisów i oznaczeń prace wykończeniowe i porządkowe.

n) Przygotowanie dokumentacji wykonawczej wraz z planami (lub zdjęciami czy rysunkami) wyposażenia pocztowego.

o) Transport wagonu do zamawiającego.

p) Prowadzenie dokumentacji przebiegu wskazanych w pozwoleniu prac w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów oraz dokonanych odkryć.

Za wykonanie powyższych prac miasto zapłaci 305040.00 zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ełk
wagon pocztowy
  • Xyz – 27.07.2017

    Czy obecnie Poczta Polska transportuje jeszcze przesylki koleja czy jedynie za samochodami/samolotami (o ile wiem, to jeszcze kilka lat temu istnialo nawet krajowe polaczenie cargo). Dziekuje bardzo za odpowiedzi, pozdrawiam

  • Autenty – 27.07.2017

    wagon ze zdjęcia w latach 60tych raczej nie istnial - to produkcja z końca lat 70tych a nawet może rocznik ok 1987-1988

  • Ksiedzu – 27.07.2017

    Poczta Polska nie korzysta już z usług kolei. Ostatni ambulans pocztowy kursował jakieś 8 lat temu w pociągu Przemyślanin na odcinku Kraków Płaszów-Szczecin Główny.

  • mechanik – 29.07.2017

    Podobno PP jest bardzo zainteresowana reaktywacją wagonów pocztowych i np. wykorzystaniem torów w Płaszowie. Co z tego w przyszłości wyniknie, zobaczymy.

  • akuku – 29.07.2017

    @mechanik: Fajnie by było. Pamiętam jeszcze posp. Bieszczady z Zagórza z pocztowym. To były czasy, nie tak znów odległe.

  • tp – 30.07.2017

    W Krakowie-Płaszowie jest cały kompleks pocztowy zbudowany od podstaw z przeznaczeniem do obsługi przy pomocy wagonów. Może sensowne byłoby stworzenie połączeń podobnych do pocztowych TGV we Francji w oparciu o nasze jednostki Impulsy czy Elfy zbudowane specjalnie dla poczty. Takie jednostki przy prędkości 160-200 na zmodernizowanych liniach stałyby się konkurencją dla transportu samochodowego. Przy rosnącej ilości przesyłek np. związanych z zakupami internetowymi może się okazać, że transport samochodowy pomiędzy centami logistycznymi, a urzędami rozdzielniami poczty może okazać się mało wydolny.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....