TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ełk wykona renowację wagonu pocztowego
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.07.2017 11:38:55 6 komentarzy
Wagon pocztowy (źródło: Skansen w Chabówce)

Miasto Ełk zleciło wykonanie renowacji zabytkowego normalnotorowego wagonu pocztowego.

Prace zostaną wykonane przez firmę Pat-Pol w ramach zadania "Rewitalizacja i zagospodarowanie terenu Ełckiej Kolei Wąskotorowej na potrzeby Muzeum Historycznego w Ełku – I etap". Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej.

Prace renowacyjne wagonu mają polegać na odtworzeniu wyglądu wagonu do stanu z połowy lat 60 XX wieku, czyli z okresu jego służby na Polskich Kolejach Państwowych, przy zachowaniu możliwie największej ilości oryginalnych części i elementów wyposażenia, uzupełnieniu brakujących części i elementów wyposażenia oraz naprawie i konserwacji ruchomych części wagonu w celu zapewnienia jego mobilności po terenie muzeum. Wagon jest wpisany do rejestru zabytków w związku z tym, wszystkie wykonywane naprawy muszą być zgodne z oryginalna dokumentacją techniczną z okresu budowy wagonu. W przypadku konieczności wykonania podczas naprawy zmiany lub odstępstwa od oryginalnej budowy wagonu, przed przystąpieniem do prac należy powiadomić właściciela wagonu, który skonsultuje odstępstwo z miejscowym Konserwatorem Zabytków i podejmie decyzję o zgodzie lub odmowie proponowanych zmian. Powyższe wystąpienie powinno zawierać opis i rysunki wprowadzanych zmian z uzasadnieniem.

Właściciel wagonu przekaże wykonawcy remontu brakujące podzespoły podwozia wagonu normalnotorowego przeznaczone do zamontowania w zabytkowym wagonie pocztowym. Drobne elementy wyposażenia, tj. pokrywy maźnic, cięgła lub zawory układu hamulcowego itp. wykonawca pozyska we własnym zakresie.

Zakres i sposób renowacji jest następujący:

a) Rozbiórka okalającego fundamentu, rozebranie podłogi drewnianej w celu sprawdzenia stanu technicznego ramy nośnej wagonu, wzmocnienie konstrukcji ramy w przypadku stwierdzenia znacznego skorodowania poprzez wymianę uszkodzonych elementów.

b) Podniesienie i przetransportowanie wagonu na miejsce dalszych prac.

c) Demontaż wyposażenia wewnętrznego, poszycia ścian i dachu, demontaż drzwi i okien, demontaż instalacji, weryfikacja stanu zachowania elementów drewnianych i wyposażenia.

d) Usunięcie zabrudzeń i zniszczonych części całej konstrukcji wagonu (ramy, ścian, dachu) oraz dokładne oczyszczenie wszystkich elementów do stopnia St3.

e) Usunięcie farby i zniszczonych fragmentów ze wszystkich drewnianych elementów wagonu (poszycia wewnętrznego ścian, dachu, ścian działowych, wyposażenia).

f) Naprawa lub wymiana skorodowanych i zniszczonych elementów konstrukcji (ramy, ścian, dachu) poprzez uzupełnianie braków lub montaż nowych elementów.

g) Dostosowanie i montaż przekazanych przez Zamawiającego podzespołów podwozia wagonu normalnotorowego (zestawy kołowe z maźnicami i widłami maźniczymi, osprężynowanie zestawów kołowych, układ cięgłowo-zderzakowy, układ hamulcowy).

h) Zakup zewnętrzny brakujących drobnych elementów wyposażenia podwozia (układu hamulcowego, układu cięgłowo-zderzakowego, maźnic).

i) Odtworzenie jako repliki i zamontowanie na wagonie elementów innego wyposażenia: skrzyń akumulatorów, ogrzewania, pomostów i uchwytów.

j) Ułożenie podłogi oraz naprawa i wymiana elementów drewnianych (poszycia wewnętrznego ścian, dachu, ścian działowych) poprzez zamontowanie oryginalnych, oczyszczonych części lub nowych.

k) Naprawa i odtworzenie zniszczonego wyposażenia pocztowego (sortownic na listy, blatów roboczych, półek, szuflad, uchwytów na worki itp.), naprawa poszycia i mechanizmów drzwi zewnętrznych, naprawa i szklenie okien, ułożenie instalacji oświetleniowej. Zabezpieczenie elementów metalowych farbami podkładowymi oraz nawierzchniowymi a drewnianych odpowiednimi lakierami bądź środkami ochronnymi.

l) Odtworzenie instalacji oświetleniowej zgodnie z przepisami obowiązującymi dla wagonów pocztowych.

m) Zabezpieczanie farbą pokładową i nawierzchniową zamontowanych części, naniesienie napisów i oznaczeń prace wykończeniowe i porządkowe.

n) Przygotowanie dokumentacji wykonawczej wraz z planami (lub zdjęciami czy rysunkami) wyposażenia pocztowego.

o) Transport wagonu do zamawiającego.

p) Prowadzenie dokumentacji przebiegu wskazanych w pozwoleniu prac w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów oraz dokonanych odkryć.

Za wykonanie powyższych prac miasto zapłaci 305040.00 zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ełk
wagon pocztowy
  • Xyz – 27.07.2017

    Czy obecnie Poczta Polska transportuje jeszcze przesylki koleja czy jedynie za samochodami/samolotami (o ile wiem, to jeszcze kilka lat temu istnialo nawet krajowe polaczenie cargo). Dziekuje bardzo za odpowiedzi, pozdrawiam

  • Autenty – 27.07.2017

    wagon ze zdjęcia w latach 60tych raczej nie istnial - to produkcja z końca lat 70tych a nawet może rocznik ok 1987-1988

  • Ksiedzu – 27.07.2017

    Poczta Polska nie korzysta już z usług kolei. Ostatni ambulans pocztowy kursował jakieś 8 lat temu w pociągu Przemyślanin na odcinku Kraków Płaszów-Szczecin Główny.

  • mechanik – 29.07.2017

    Podobno PP jest bardzo zainteresowana reaktywacją wagonów pocztowych i np. wykorzystaniem torów w Płaszowie. Co z tego w przyszłości wyniknie, zobaczymy.

  • akuku – 29.07.2017

    @mechanik: Fajnie by było. Pamiętam jeszcze posp. Bieszczady z Zagórza z pocztowym. To były czasy, nie tak znów odległe.

  • tp – 30.07.2017

    W Krakowie-Płaszowie jest cały kompleks pocztowy zbudowany od podstaw z przeznaczeniem do obsługi przy pomocy wagonów. Może sensowne byłoby stworzenie połączeń podobnych do pocztowych TGV we Francji w oparciu o nasze jednostki Impulsy czy Elfy zbudowane specjalnie dla poczty. Takie jednostki przy prędkości 160-200 na zmodernizowanych liniach stałyby się konkurencją dla transportu samochodowego. Przy rosnącej ilości przesyłek np. związanych z zakupami internetowymi może się okazać, że transport samochodowy pomiędzy centami logistycznymi, a urzędami rozdzielniami poczty może okazać się mało wydolny.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....