TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

EM10 zmienią właściciela?
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.02.2017 14:15:52 12 komentarzy
EM10 zmienią właściciela? (źródło: Wikipedia/KlimaIno, lic. CC BY-SA 3.0)

Trochę zapomniane, głównie przez to, że są niewykorzystywane już w żaden sposób, to jednak cały czas na stanie PKP CARGO. Co je czeka?

Właściciel rozważa ich sprzedaż. Posiadane przez PKP CARGO lokomotywy EM10 (4 szt.) są aktualnie wyłączone z eksploatacji. ze względu na ograniczone możliwości ich zatrudnienia, co wynika z braku sieci trakcyjnych na większości stacji i rejonów manewrowych PKP CARGO ? informuje Ryszard Jacek Wnukowski z Biura Prasowego PKP CARGO. Prowadzone są rozmowy z potencjalnymi nabywcami tych lokomotyw ? dodaje.

Jeszcze dwa lata temu pojawiły się informacje o kasacji lokomotyw. Chyba na szczęście wyrok skazujący nie zapadł. Przykład ET40 pokazuje, że maszyny te spokojnie mogą zostać jeszcze wykorzystane przez innego przewoźnika. Zwłaszcza, że lokomotywy te są stosunkowo młode. Zostały wyprodukowane bowiem w 1990 roku, a to oznacza, że liczą zaledwie 27 lat, co jak na polski pojazd kolejowy nie jest wcale dużo. Z drugiej jednak strony warto zauważyć, że od 2009 roku lokomotywy stoją w przysłowiowych krzakach w Poznaniu i nikt nie robi nic, żeby przywrócić je do ruchu. W 2004 roku maszyny przeszły modernizację w ZNLE Gliwice.

Wracając do ich początków przypomnijmy. EM10 zostały wyprodukowane jako lokomotywy prototypowe w latach 1990-1991 przez zakłady H. Cegielskiego w Poznaniu. Posiadały one czeską aparaturę tyrystorową, zastąpioną później polską. Przez te 24 lata służyły w zakładach w: Skarżysku-Kamiennej, Poznaniu, Katowicach, Wrocławiu, Nowym Sączu i ponownie w Poznaniu, choć ten ostatni pobyt trudno już nazwać służbą. To raczej oczekiwanie na wyrok, który jak się wydaje już zapadł. Ciekawostką jest malowanie lokomotyw EM10. Wszystkie egzemplarze zachowały malaturę PKP CARGO w odcieniach kremowo-niebiesko-czerwonym. Owo przejściowe malowanie pojawiło się po raz pierwszy na zmodernizowanym elektrowozie ET22-2000 (dawniej ET22-315). Praktycznie na każdym typie lokomotywy malowanie miało nieco inny układ, niemniej kolory zawsze pozostawały te same. Barwy te pojawiły się na wszystkich lokomotywach serii EM10, a także na kilku EP07, ST44 i SU46 oraz na jednej EP05. W końcu 2005 roku PKP Cargo zaczęło wprowadzać nowe barwy na swoje wówczas najnowsze lokomotywy ?serię EP09. Dziś w ruchu nie ma lokomotyw w takiej malaturze, a te, które pozostały oczekują na wyroki kasacyjne. Czy takie zostaną wydane także na EM10? Jest szansa, że nie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
lokomotywa
EM10
PKP CARGO
  • zeus04 – 09.02.2017

    EM10-101 i 102 miały na początku polską aparaturę i tyrystory z Piaseczna...

  • master of pampers – 09.02.2017

    EM10 mogą spokojnie wrócić do Skarżyska (2szt) a kolejne 2 szt powinny już dawno "mieszkać" na Widzewie do ściągania składów z Fabrycznej. @zeus04 polska myśl techniczna, szkoda, że poprzestano na 4 sztukach...

  • jacek – 09.02.2017

    Może przydałyby się do manewrów na największych stacjach węzłowych dla PKP IC?

  • Kamil Sikora – 09.02.2017

    Zdecydowanie, ich miejsce jest w PKP InterCity. Nawet stacja postojowa Warszawa Grochów już prawie całkowicie jest zelektryfikowana o Łodzi Kaliskiej nie mówiąc. A ich naprawą mogłyby zająć się podupadające zakłady Newagu w Gliwicach, o ile oczywiście by zechciały ;)

  • Wiesław Korek – 10.02.2017

    Newag nie ma zakładów w Gliwicach. Zlikwidował.

  • Wiesław Korek – 10.02.2017

    A nawet jakby miał to i tak musiałby wygrać przetarg a nie navzasadzie zechciały.

  • Łodziak – 10.02.2017

    Warszawa Wschodnia i Łódź Widzew jak najbardziej tak, do obsługi Łodzi Fabrycznej jak znalazł :) Ale to marzenia

  • taborspec – 10.02.2017

    EM10 mogłyby też obsługiwać odcinki Białogard-Kołobrzeg i Białogard-Koszalin-Słupsk - niektóre pociągi z Poznania (Katowic, Wrocławia?) w Białogardzie byłyby rozłączane na dwa krótsze składy, a ten krótszy, na przykład 2-wagonowy pojechałby z EM10 na czele. Byłoby o wiele taniej, niż w przypadku zatrudniania na ten cel dwóch EU07/EP07.

  • ?! – 10.02.2017

    Ale to są loko cargo anie ic! To co mają do tego pociągi czy manewry ic?!

  • !? – 11.02.2017

    @?!Cargo ich nie chce, kotku.

  • ?! – 11.02.2017

    No i co z tego małpeczko. Da w prezencie ic. Nie da żabciu.

  • Jacek – 12.02.2017

    @?!Nie zapominaj, że Cargo i IC są w jednej grupie kapitałowej i mają tego samego dominującego akcjonariusza.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....