TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

EN57 AL dla województwa lubelskiego
UMWL/INFORAIL - Opublikowano: 06.02.2012 12:58:22 12 komentarzy
EN57 AL dla województwa lubelskiego

Pięć pojazdów szynowych o napędzie elektrycznym przekazały władze województwa lubelskiego Przewozom Regionalnym. Nowe, a w zasadzie „nowe”zespoły trakcyjne pozwolą na rozszerzenie oferty rozkładowej oraz zapewnienie ekonomicznych i komfortowych połączeń. Uroczyste podpisanie umowy na przewozy kolejowe 2012 oraz przekazanie elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AL odbyło się 20 stycznia br. na Dworcu Kolejowym w Lublinie. Przewozy Regionalne reprezentowała Elżbieta Grudzień, z ramienia samorządu województwa umowę podpisali wicemarszałek Sławomir Sosnowski i członek Zarządu Jacek Sobczak.

Oferta połączeń kolejowych na terenie województwa lubelskiego wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy nie zmniejszyła się, organizator przyjął założenie, że stabilny rozkład przyczynia się do zwiększenia zainteresowania podróżami koleją. Ewentualne zmiany godzin odjazdów niektórych pociągów w nowym rozkładzie spowodowane są przesunięciami dostosowującymi rozkłady do nowych warunków technicznych poszczególnych linii kolejowych. Wraz z nowym rozkładem jazdy pociągów, rozszerzona została oferta połączeń pomiędzy Zamościem a stolicą województwa - w sumie pasażerowie mogą korzystać z 6 par połączeń na dobę, w tym 4 par w relacjach bezpośrednich. Pociągi te to Magnat, Odrodzenie, Kanclerz i Kasztelan. Utrzymane zostało, cieszące się rosnącym zainteresowaniem pasażerów, całoroczne bezpośrednie połączenie Lublina i Rzeszowa pociągami Korona i Resovia. Pociągi Bystrzyca i Cisy umożliwią natomiast w wybrane dni tygodnia szybki i tani przejazd do Warszawy. Ważnym rozszerzeniem oferty połączeń zaplanowanych na rok 2012 jest bezpośrednie połączenie kolejowe pomiędzy Zamościem a podkarpackim Jarosławiem, a także Rzeszowem, którymi pasażerowie będą mogli podróżować już podczas długiego weekendu majowego oraz w okresie letnich wakacji. W tych samych terminach uruchomione zostaną także połączenia kolejowe z Lublina na Roztocze. Zaplanowano również bezpośrednie połączenie kolejowe pomiędzy Lublinem a nowym portem lotniczym w Świdniku - połączenia wystartują po uruchomieniu lotniska. Wartość umowy, obowiązującej w 2012 r. wynosi 56050 022,00 zł.

7 czerwca 2011 r., Zarząd Województwa Lubelskiego podpisał umowę leasingu finansowego pojazdów kolejowych na lata 2011-2015 z Konsorcjum w składzie: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego ,,Mińsk Mazowiecki\' Spółka Akcyjna, Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spółka Akcyjna oraz BRE Leasing Sp. z o.o. Wartość umowy wzniosła 42 830 712,89 zł (brutto z 23% VAT).

W ramach wspomnianej umowy w grudniu 2011 r. Konsorcjum wykonało i dostarczyło Zamawiającemu 5 sztuk pojazdów szynowych o napędzie elektrycznym, powstałych w wyniku modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Czynności związane z naprawą i modernizacją pojazdów były zrealizowane według zakresu prac określonego dla poziomu utrzymania PU5 w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 października 2005 r. w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych oraz Wymogów i parametrów technicznych dla modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych po naprawach głównych określonych przez Zamawiającego.

Pojazdy posiadają 176 miejsc siedzących. Gruntownej modernizacji poddano zarówno wnętrze pojazdu, jak też wszystkie podstawowe układy nadające pojazdowi cechy nowoczesnej jednostki trakcyjnej (m.in. modernizacji uległ układ napędowy pojazdu w wyniku zamontowania nowych, energooszczędnych silników asynchronicznych). Pojazdy są wyposażone m.in. w klimatyzację przedziału pasażerskiego i kabiny maszynisty, monitoring wizyjny wnętrza i otoczenia pojazdu, nowoczesny system informacji dla pasażerów, w przestrzeń dostosowaną do przewozu większego bagażu i rowerów oraz urządzenia zapewniające odpowiednie warunki podróży osobom niepełnosprawnym.

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Lublin
EN57
PESA
modernizacja
  • pozdrawiam ptaszek – 06.02.2012

    jaka jest prędkość maksymalna? nie podaliście zbyt wielu szczegółów technicznych.

  • ABSURD – 06.02.2012

    No i po co kupili te turbokible?! Dzisiaj zamiast wypuścić na trasę z Chełma do Warszawy EN57al jako R/IR gdzie byłoby bardzo ciepło i wygodnie w tak dużym mrozie to wysłali dwa jakieś dziurawe stare złomy, z których jeden jechał tylko jako R do Dęblina a drugi po odłączeniu w Lublinie jako IR do W-wy. Ludzie dziś bardzo marzli, jak mówili to te IR zawsze jest obsługiwane przez takie dziadostwo. (IR Cisy o 5:00 z Chełma)

  • KW – 07.02.2012

    Prędkość - standard EN57

  • pantiktak – 08.02.2012

    110? słyszałem że niektóre jednostki po modernie mają 120...

  • KW – 08.02.2012

    Mają. Miało być Standard EN57 AKM

  • kuferekcukierek – 08.02.2012

    czyli co mają 110 czy 120 bo dalej nie wiem

  • sphinx – 08.02.2012

    120, wszystkie EN57 po modernizacji obejmującej napęd mają podwyższoną prędkość maksymalną.

  • KW – 08.02.2012

    No namotałem troche faktycznie. EN57 - 110 km/h, EN 57 po modernizacji (np. EN57AKM czy EN57 AL) - 120 km/h.

  • struś – 08.02.2012

    pozosostaje miec nadzieje ze peery beda chcialy miec je tak wytrasowane (120) choć szczerze w to wątpię

  • grzegorz – 09.02.2012

    Niech choć te 110 mają...! Ciekawe, czy będą wężykowały?

  • Robert – 12.02.2012

    Zaletą modernizacji jest obok większej prędkości maksymalnej znaczna poprawa przyśpieszenia z 1,0 do 0,5 m/s2 co przekłada się na usprawnienie obsługi pasażerów.

  • sphinx – 12.02.2012

    Tuż po modernie wężykowanie jest dość mocno ograniczone, ale wraz z kilometrami znowu się pojawia. Przyspieszenie jest lepsze nie tylko w zakresie 0-40km/h, ale też przy prędkościach bliskich maksymalnej, dzięki czemu AKMki lepiej nadają się na trasę mimo niedużej różnicy z Vmax. Po prostu szybciej do niej dochodzą i łatwiej utrzymują (mają zapas mocy).

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....